میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری ارمنستان

میدان جمهوری ایروان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های ارمنستان است. با بودن در این میدان شب های زنده ی ارمنستان رو تجربه نمایید.

میدان جمهوری ایروان (Հանրապետության հրապարակ)
هراپاراگ یا هراپاراک در زبان ارمنی به معنای میدان است. هراپاراک میدان بزرگ مرکزی در ایروان ، ارمنستان است که به نوعی از برجسته ترین نماد های شهر ایروان است. میدان دارای یک الگوی خاص به شکل سنگ فرش شبیه به فرش ارمنی می باشد. رقص فواره بزرگ آب در قسمت شمالی محوطه و در مقابل گالری ملی قرار گرفته است.در فصل های گرم هر شب حدود دو ساعت از ساعت 9 یا 10 تا ساعت11 رقص نور و فواره ی موزیکال در میدان جمهوری اجرا می شود.

برج ساعت

میدان جمهوری محل برگزاری جشن ها و مراسم ها است. در مورخ 21 دسامبر برابر با جشن استقلال ارمنستان جشن بزرگی در این میدان برگزار می گردد. میدان هراپاراک از میادین بیضی شکل است که خیابان های آبوویان، نعلبندیان، تیگران کبیر، وازگن سارگسیان و آمیریان به آن وارد می شود. این میدان که 14000 متر مربع مساحت دارد، توسط آلکساندر تامانیان طراحی شده است و کل طراحی میدان دارای طراحی واحدی است. ساخت این میدان از سال 1926 شروع و در سال 1958 تکمیل گردید.

ساختمان دولت

بناهای پیرامونی میدان از سنگ‌های tufa ارمنستان به رنگ‌های سرخ و سفید بنا شده است و پی آنها نیز از سنگ بازالت می‌باشد ساعتی که به ساختمان دولت آویزان است،در مسکو ساخته شده و در ژوئیه 1941 به ایروان منتقل شده است. قطر صفحه ساعت ۴ متر، طول عقربه بلند آن ۱۸۸ سانتی‌متر در حالیکه درازی عقربه کوتاه آن ۱۷۰ سانتی‌متر می‌باشد. دقت این ساعت در هر 24 ساعت 2 تا 3 ثانیه است. به مناسبت بیستمین سالگرد حضور شوروی در ارمنستان از مجسمه لنین در این میدان پرده برداری شد. تا سال ها در قسمت جنوبی بر جا بود، اما زمانی که ارمنستان استقلال خود را به دست آورد ، مجسمه پایین کشیده شد.

شکل کلی میدان مربع است که با هفت ساختمان بزرگ احاطه شده است :
– گالری ملی و موزه تاریخ ساختمان (در شمال)
– وزارت کشور(شمال شرق)
– خانه دولت: دفتر اصلی دولت ارمنستان (شمال شرق)
– دفتر مرکزی پست جمهوری ارمنستان (جنوب شرق)
– هتل “ماریوت ارمنستان” (جنوب غرب)
– وزارت امور خارجه (شمال غرب)
– وزارت انرژی و منابع طبیعی (شمال غرب)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *