درخت انجیر معابد چابهار

درخت انجیر معابد چابهار

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چابهار درخت انجیر معابد است که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می نماید. با تورکده همراه باشید.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان و مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.این درخت به نام های زیادی مشهور است که از جمله این نام ها می توان به درخت انجیر معابد، درخت کرگ، درخت مکر زن، لور و انجیر هندی هم معروف است البته نام علمی آن Ficus religiosa است. این درخت از خانواده درختان توت است. این درخت بیشتر در کنار مساجد کاشت می شده و از سایه آن برای استراحت استفاده میکنند. این درخت چرخه ای عجیب دارد. به این صورت که دانه هاش در درون فضله پرندگان بر روی درختان دیگه سقوط میکن و وقتی جوانه زدن، ریشه هاشون رو به سمت زمین می فرستن، در نتیجه شاخه های گیاه تنه درخت میزبان رو در برگرفته و به تدریج اون درخت رو خفه می کنه و خودش رشد می کنه. شاخه های این درخت عجیب به جای اینکه سر به آسمان بکشند از بالا به سمت زمین بر می گردند و مجددا در خاک فرو می روند و از جای آنها ساقه دیگری بیرون می آید به همین علت است که تنه درخت حالتی خاص و تکه تکه داشته بسیار دیدنی و متفاوت است. با فرا رسیدن خرما درخت انجیر معابد شروع به میوه دهی می کند و تا یک ماه می توان از میوه های شیرین آن استفاده کرد.

میوه درخت قرمز رنگ به اندازه انجیر کوچک و بسیار خوشمزه است.این درخت دارای برگ‌های پهن است و شاخه‌های آن به پایین سرازیر می‌شود و در لای شن‌ها ریشه می‌دواند. مردم شاخه‌های آن را می‌زنند تا به شکل چتری درآید. این درخت یکی از جاذبه های گردشگری چابهار است که در روستای رمین واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *