تنوع آب و هوا در ارمنستان

آب و هوای ارمنستان معتدل است. میزان بارندگی در ارمنستان و در جولای به 130 میلی متر می رسد.

آب و هوا در ارمنستان بسیار متفاوت است. این کشور در منطقه نیمه گرمسیری در میان بخش مرکزی کوه های قفقاز، قرار دارد. اما این  این نوع آب و هوا تنها در بخش جنوبی ارمنستان (منطقه  Megri) وجود دارد. این منطقه دارای گیاهان نیمه گرمسیری مانند پرتقال، لیمو، زیتون و گیاهان دیگر است.در مناطق دیگر ارمنستان از اوایل ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر خشک و آفتابی است.ارمنستان زمستانی کوتاه و سرد با بارش برف فراوان دارد. متوسط دمای کوهستان در تابستان بین 10 تا 22+ درجه سانتی گراد، و در زمستان بین 2 و 14- درجه سانتی گراد است. میانگین دمای شهر در ژانویه 5- ° C، و درجه حرارت ژوئیه 25+ درجه سانتی گراد است.در پاییز و بهار اغلب یخبندان است و درجه حرارت خاک می تواند به 28-° C کاهش یابد. اختلاف دما در ارمنستان بستگی به ارتفاع منطقه دارد. حتی در شهرستان های مجاور تفاوت دما می تواند به 2 تا 3 درجه هم برسد.

بیش از 90 درصد از سرزمین ارمنستان در ارتفاع 1000 متری از دریا قرار گرفته است.ارتفاع از سطح دریا باعث شکل گیری این نوع آب و هواست. بنابراین، میانگین کاهش دما در ارمنستان نسبت به دیگر کشورهای کوهستانی به ازای صعود در هر 200 متر یک درجه کاهش پیدا می کند.مقدار بارش سالانه بسته به ارتفاع منطقه: بطور متوسط بین 200-800 میلی متراست. اولین فصل بارانی در ارمنستان از بهار تا اوایل تابستان است، در حالی که در ماه های اکتبر و نوامبر فصل دوم باران را تجربه می کند. در زمستان مناطق کوهستانی دارای بارش برف بسیاری است (100تا 150 میلی متر).

پاییز و اواسط بهار بهترین فصل برای دیدار از ارمنستان می باشد. بهار کوتاه هستند، در حالی که پاییز طولانی است. پاییز ارمنستان را میتوان با آب و هوای معتدل و آفتابی، رنگ های روشن از مناظر و میوه های پاییزی معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *