سوغات ارمنستان

خرید یکی دیگری ازفعالیت های لذت بخش برای هر سفر تفریحی و یا حتی سفرهای کاری است و تقریبا غیر ممکن است که بدون خرید سوغاتی ارمنستان را ترک کنید. مغازه های قدیمی، جدید، عجیب و غریب، منحصر به فرد در ارمنستان وجود دارد که بیشتر اجناس آنها کار دست است. مغازه ها در ایروان به سرعت در حال بازگشایی است، و بازدید کنندگان به راحتی می توانند خرید مورد نظر خود را انجام دهند.

فروشگاه های خرید سوغاتی در ایروان
سیاست مداران گردشگری را عاملی درآمدزا در اقتصاد قلمرو قدرت خود می دانند. نگرش آن ها به درآمد هایی است که مردم محلی از رونق گردشگری کسب میکنند. آن ها همچنین توجه خاصی به درآمدهای ارزی حاصل از گردشگری بین المللی و منافع مالی مستقیم دارند. دولت سهم مهمی در سیاست گذاری گردشگری و توسعه و ترویج و اجرا دارد. مردم محلی گردشگری را عاملی فرهنگی و اشتغال زا می دانند، آنچه برای آن ها از اهمیت خاصی برخوردار است، تعامل آن ها با بازدید کنندگان بین المللی است . تعاملی که ممکن است مفید یا مضر و یا هم مفید هم مضر باشد. مردم از نظر شخصیت بسیار متفاوت هستند، بسیاری از مردم تمرکز اصلیشان در خرید لباس است در حالی که دیگران تمرکز اصلیشان را برای خرید سوغاتی و صنایع دستی و دیگر مواردی که تا زمان های بسیار در طول عمر آنها را به یاد سفرشان خواهد انداخت می گذارند. در وهله اول و محل اصلی که در آن شما می توانید سوغاتی خرید کنید بازار Vernissage است. این بازار که در هوای آزاد برگزار می گردد، بازدید کنندگان طلا و جواهر، چوب، سرامیک، نقاشی، کتاب، فرش سنتی ارمنی پیدا خواهند کرد. Vernissage تنها در روزهای شنبه و یکشنبه باز است. اما اگر شما موفق به بازدید از  Vernissage در تعطیلات آخر هفته نشدید، احساس ناراحتی نکنید چون مغازه های بسیاری برای فروش سوغات در پایتخت در دو خیابان اصلی Abovyan  و Tumanyan وجود دارد. هیچ راهی برای توجه نکردن به این مغازه ها وجود ندارد. تمامی اجناس مغازه ها ساخت خود امنستان است و شما شانس اضافه کردن خرید جدید سوغاتی در هر مغازه را خواهید داشت. بر خلاف پاریس و دیگر شهرهای بزرگ، ایروان تنها یک بازار محبوب به نام Vernissage، همان محلی که شما می توانید سوغاتی های مختلف پیدا کنید، کنده کاری چوب، چرم، البسه (سبک یکپارچه سازی با سیستم عامل معمولا)، عروسک های نوزاد، ابزار های مختلف، سگ و…. را دارد شما می توانید به معنای واقعی کلمه همه چیز و هر چیزی بخواهید پیدا کنید و اطمینان داشته باشید که به نازلترین قیمت خرید کرده اید.

سوغات ارمنستان

خرید مقرون به صرفه در ایروان
اگر می خواهید پول زیادی برای خرید هزینه نکنید ولی در عین حال خرید خوبی داشته باشید، برای خرید مغازه های ارزانتر را انتخاب کنید. مغازه های خیلی نزدیک به میدان republic  و northern avenue دو فروشگاه خیلی بزرگ که آفرهای بیشتری نسبت به سایر فروشگاه ها هم برای آقایان و هم برای خانم ها دارند، در این مکان واقع شده اند. از دیگر خیابان های دارای فروشگاه های بزرگ می توان به خیابان Tigran Mets Avenue و Malatya می توان اشاره کرد. در نهایت، قبل از خروج از ایروان، مطمئن شوید که آب زردآلوخریده باشید. آب زرودآلوسوغات بزرگ و ویژه به عنوان یکی از بهترین شربت ها در جهان شناخته شده است. ما خرید آن را از فروشگاه های کارخانجات (یکی از Street  Amiryan و دیگری در Street  Mashtots) و یا از فروشگاه های معاف از مالیات در Zvartnots International Airport ، که قیمت ها یکمی بالاتر است توصیه میکنیم.

سوغات ارمنستان

شما می توانید میوه های خشک خوشمزه، sujoukh (walnut in syrop)، لواش ترش (paper-thin layers of dried gem) و…. سوپر مارکت ها بهترین مکان برای خرید آنها است. مطمئن شوید که آنها بسته بندی مناسب و معقول داشته باشد تا ایمنی غذا در فرودگاه تایید شود. در وب سایت سوپرمارکت زنجیره ای ” ساس سوپرمارکت” نیز می توان لیست قیمت کالاهای مختلف را مشاهده نمود.  http://en.sas.am  در ضمن در این فروشگاه صرافی با نرخ مناسب وجود دارد که توصیه می شود.

سوغات ارمنستان

مربای گردو
مربای گردو از معروف ترین سوغاتی های ارمنستان یا به نوعی از نمادهای ارمنستان به حساب می آید.این مربا که بین رنگ سیاه و زرشکی است کمی شیرینتر از مرباهای دیگر است.این مربا را از گردوی نارس تهیه میکنند و برای گرفتن تلخی و گسی گردو مراحل بسیاری از قبیل قرار دادن گردوها در آب و آهک در جندین مرحله مختلف انجام می دهند.این مربا در شیشه های در بسته نگه داری می شود و بسته به اندازه شیشه ها از قیمت 1000 درام شروع می شود. بهترین و مرغوب ترین آن در روستای گارنی (که معبد گارنی در آن واقع شده است) و روستای گقارت (که کلیسای معروف گقارت در آن واقع شده است) می توان یافت.

سوغات ارمنستان

خاچکار ارمنستان
چلیپاسنگ یا خاچکار از صنایع دستی ارمنستان است که سنگ هایی است که بر روی آنها نقش صلیب کنده شده و هزاران عدد از آنها در ارمنستان است.خاج به ارمنی یعنی صلیب و کار به معنی سنگ است.تاریخچه این سنگها به روزگار پیش از مسیحی شدن ارمنیان بر می گردد.این خاچکارها حکم زیارت گاه را در ارمنستان یافته اند. برای سوغات میتوانید نمونه های کوچک این آثار را تهیه کنید.

سوغات ارمنستان

شکلات و قهوه ارمنستان
شیرینی و شکلات ارمنی می تواند به عنوان هدیه منحصر به فرد برای بچه ها باشد. ارمنستان را می توان به عنوان بهترین و بزرگترین تولید کننده شکلات معرفی نمود. شکلات به عنوان سوغاتی با قیمت مناسب جز بهترین انتخاب های شماست.

عروسک ارمنی

عروسکی با بدن کاموایی و سر پارچه ای که با الیاف پر شده است. اجزای صورت عروسک با نخ دوخته شده. موهای عروسک از نخ دمسه است که بالای سر دوخته شده است. این عروسک لباس سنتی زنان ارمنستان را به تن دارد، لباس او شامل شلوار، پیراهن بلند و قبا با آستین های گشاد و بلند که با پولک روی کمربند آن تزیین شده است. عروسک کلاهی با تزیینات پولکی و روسری به سر دارد.

سوغات ارمنستان

صنایع دستی ارمنستان
صنایع دستی ارمنستان که از آن به عنوان لوازم تزئینی استفاده می شود.ارمنستان صنایع ای از قبیل جواهرات، صنایع چوب، چلیپا، سنگ های اوبسیدیان، فرش، گلیم و …. دارد. در حال حاضر به علت گسترش یافتن صنعت گردشگری در این کشور میتوان این صنایع را در اکثر فروشگاه ها به راحتی یافت.صنایع دستی ارمنستان معمولا به عنوان دکوری استفاده می شود. فروشگاه های ارمنستان برای خرید طلاو جواهر، نقاشی، خرید پوشاک و صنایع غذایی آماده خدمت رسانی است.

برندهای معروف لباس در ارمنستان
می توان گفت تمامی برند های معروف دنیا در ارمنستان شعبه دارند. که قیمت ها از آنچه در ایران خرید میکنیم ارزانتر است. بالاترین تخفیف ممکن تا کنون 70 درصد بوده است، انتظار تخفیف برای بیش از این بی مورد است. برای اطلاع از فروشگاه ها به لیست ذیل توجه فرمایید.
برخی فروشگاههای پوشاک ایروان:
اسکادا Escada: فروشگاه پوشاک زنانه – آدرس: خیابان هانراپتوتون ۵۱/۵۳
مانگو Mango: فروشگاه پوشاک زنانه – آدرس: خیابان آبوویان ۲۱
ماکس مارا Maxmara: فروشگاه پوشاک زنانه – آدرس: خیابان ماشتوتس ۴۱
موتیوی Motivi: فروشگاه پوشاک زنانه – آدرس: خیابان آبوویان ۳۶
مادرکر Mothercare: فروشگاه پوشاک و وسایل نوزادان – آدرس: خیابان هانراپتوتون ۵۱/۵۳
ناف ناف: فروشگاه پوشاک زنانه – آدرس: خیابان تومانیان ۳۷
نکست Next: فروشگاه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه – آدرس: خیابان آمیریان ۱۳
پوما Puma: فروشگاه پوشاک اسپورت مردانه، زنانه و بچگانه – آدرس: خیابان تریان
آدیداس Adidas: فروشگاه پوشاک اسپورت مردانه، زنانه و بچگانه – آدرس: خیابان آرامی ۳ (ابتدای خیابان آبوویان)
باگززا Bagozza: فروشگاه پوشاک مردانه – آدرس: خیابان هراچا کوچار ۱۱
بیسیک هوس Basic house: فروشگاه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه – آدرس: خیابان باباجانیان ۴/۱۲
کللینز Collin’s: فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه – آدرس: خیابان ماشتوتس ۴۱
سلیو Celio: فروشگاه پوشاک مردانه – آدرس: خیابان تومانیان ۲۴
دبنهامز Debenhams: فروشگاه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه – آدرس: خیابان تریان ۶۶
دی‌اند جی بچگانه D&G: فروشگاه پوشاک بچگانه – آدرس: خیابان نعلبندیان ۱۳
گس Guess: فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه – آدرس: خیابان هوسیسا این ۶/۱۴۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *