دره گلها ارمنستان

دره گلها ارمنستان

كلمه زاخكازور یا تساخکازور در زبان ارمني به معناي “دره گلها”  (Tsaghkadzor) مي باشد. زاخكازور شهر كوچكي است با جمعيت 1700 نفري كه در 60 كيلومتري ايروان(پايتخت ارمنستان) واقع شده است و اساسا بخاطر پيست اسكي زيبا و منحصر به فردش شهرت دارد.

دره گلها 
كلمه زاخكازور یا تساخکازور در زبان ارمني به معناي “دره گلها”  (Tsaghkadzor) مي باشد. هر مقصدی اساسا ویزگی های جغرافیایی طبیعی ماهیت و ظاهر مناظر و شرایط آب و هوایی خاص ( شرایط آب و هوایی خاص در فصول مختلف سال، سردی و گرمی و رطوبت و خشکی هوا و وزش باد) دارد. زاخكازور شهر كوچكي است با جمعيت 1700 نفري كه در 60 كيلومتري ايروان(پايتخت ارمنستان) واقع شده است و اساسا بخاطر پيست اسكي زيبا و منحصر به فردش شهرت دارد. كساني كه مي خواهند شب را در اين شهر كوچك و دوست داشتني اقامت داشته باشند اين شانس را خواهند داشت كه نيمه شب خود را در ديسكوي هتل “كچاريس” و يا ديسكوي “خانه هنرمندان”(گروقنري دون) بروند. در هتل “كچاريس” علاوه بر ديسكو، سالن بولينگ نيز براي استفاده دوستداران بولينگ مهيا مي باشد و “گروقنري دون” نيز از استخر بزرگ، زيبا و مجهزي برخوردار است.

دره گلهای ارمنستان

چشمه هاي آب شيرين معدني در زاخكازور از شهرت بسياري برخوردار هستند ولي اين چشمه ها بيشتر هدف جهانگردان در فصل بهار و فصل گرم سال مي باشند. ولي در فصل زمستان مسافران مي توانند علاوه براسكي و تفريحات شبانه، از امكاناتي همچون “لژ موتوري” كه به مبلغ ساعتي 10هزار درام(حدود 30 دلار) كرايه داده مي شود، سورتمه و حتي كرايه كردن اسب نيز، برخوردار گردند. اگر به زاخكازور مي رويد فرصتي را هم اختصاص دهيد به سالن بزرگ ورزشي اين شهر كه در آنجا مي توانيد از استخر آب گرم بزرگي با طول 50 متر و همچنين فضاي فرهنگي و صميمي اش لذت ببريد. طول پیست اسکی 7 کیلومتر است ودرسال 2004 تل سیژ ان را باز سازی وبه تعداد ایستگاه های ان اضافه کردند. در محوطه کلیسا مقبره بنیانگذار آن GRICOR و سنگهای صلیبی قرن 12و13 می باشد ونیز آرامگاه 2 پادشاه ارمنی که در جنگ سلجوقیان جان سپرده اند در آنجا قرار دارد.
رستوران ها و كافي شاپ هاي خوب زاخكازور اين ها هستند:
– رستوران بار “آلوا”
– كچاريس
– بورمونك
– كافي برك
– چايخانه شرقي
دماي زاخكازور در فصل گرم سال در ماه آگوست به 17 درجه بالاي صفر و در ژانويه 6- است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *