ساختمان اپرا ایروان ارمنستان

ساختمان اپرا ایروان

ساختمان اپرا و باله ملی ارمنستان در میدان آزادی (استقلال ) ارمنستان است.

ساختمان اپرا ایروان ارمنستان
ساختمان اپرا و باله ملی ارمنستان در واقع همان تئاتر دانشگاهی ارمنستان است که در سال 1933 توسط معمار طراح برجسته ارمنستان، الکساندر تامانیان طراحی و به دست خود او افتتاح گردید. از شگفتی های بی نظیر این ساختمان آن است که در یک ساختمان دو تالار با سقفی مشترک است اما هر دو سالن از نظر اکوستیک بسیار عالی هستند. این ساختمان دو سالن کنسرت دارد که یک سالن به نام اولین اپرانویس ارمنی نامیده شده و دیگری سالن اپرا و باله ملی تئاتر الکساندر سپندریان است. این ساختمان جدا از یک جاذبه گردشگری برای مسافران محلی برای تماشای اپرا و باله ملی تئاتر دانشگاهی ارمنی است.
محل ساختمان اپرا
ساختمان اپرا یکی از سایتهای فرهنگی در ایروان است. این ساختمان در چهار راهی استقرار دارد که خیابان های تامانیان، تریان، سایات نوا و خیابن ماشتوت به این چهار راه منتهی می شود.
چگونه به ساختمان اپرا برویم؟
برای رسیدن به اپرا در هر نقطه که از شهر ایروان باشید تنها 30 تا 40 دقیقه بیشتر زمان نمیبرد تا به برای بازدید از این بنا صرف کنید، البته اگر در مرکز شهر باشید این زمان تنها به 10 تا 20 دقیقه کاهش میابد. ساختمان اپرا در نزدیکی بنای کاسکاد ایروان بنا شده است بطوری که اگر بر فراز هزار پله باشید این بنا به خوبی قابل مشاهده است. برای دسترسی به این بنا از خیابان شمالی میدان جمهوری پیاده روی کوتاهی شما را به ساختمان اپرا می رساند.

محل تهیه بلیط برای تماشای اپرا
دفتر اداری ساختمان اپرا در محلی نزدیک خود ساختمان اپرا قرار دارد که با مراجعه به این دفتر می توانید هر بلیطی که مد نظرتان است تهیه نمایید. همچنین برای تهیه بلیط می توانید به سایت های آنلاین نیز مراجعه نمایید.
اپرا نماد فرهنگی ارمنستان
بیش از 80 سال است اپرا و باله ملی تئاتر دانشگاهی ارمنی یکی از نعناصر کلیدی و نمادهای اصلی ثروت فرهنگی مردم ارمنستان بوده است. همچنین دارنده میراث فرهنگی هزار ساله ارمنستان بوده است.
میدان آزادی و استقلال ایروان
یکی از قسمت های ساختمان تئاتر اپرا در ارمنستان میدان آزادی یا استقلال است.این میدان همچنان به میدان اپرا نیز مشهور است، این نام تا قبل از استقلال ارمنستان در سال 1991 بر این میدان نهاده شده بود.
میدان آزادی در درجه اول به استقلال ارمنستان و جنبش های دموکراتیک در کشور مرتبط است. از سال 1988، جنبش قره باغ، آن را تبدیل به یک محل کرد که در آن مردم برای بیان نظرات، خواسته های خود، و گاهی اوقات مقابله با سیاست های دولت در زمینه های خاص تبدیل کرد. این میدان محل مناسبی برای دیدار با ارامنه و دیدن بازی کودکان است. این منطقه از زنده ترین مناطق ارمنستان است.

تاریخچه تندیس های اپرا
در این میدان مجسمه ی شاعر بزرگ ارمنستان هوانس تومانیان و آهنگساز معروف اسکندر سپندریان قرار گرفته است. این دو نفر از معروف ترین ها در میان ارامنه هستند. معمار و طراح ساختمان اپرا که مجسمه ی آن در میدان نیز قرار گرفته است معمار مشهور با نام اسکندر سپندریان است.

مواردی که باید درباره ساختمان اپرا بدانیم
این یک واقعیت است که خانه اپرای ایروان یکی از زیباترین مناظر هر دو برای ارامنه و گردشگران است. یک تصوری وجود دارد که قبل از سقوط شوروی یک کلیسای کوچک با نام matur وجود داشته که مردم در روزهای تعطیل برای ملاقات در این محل جمع می شدند. اولین باله ای که در ساختمان اپرا اجرا شد در سال 1935 بود. اولین اجرا توسط پیوتر چایکوفسکی اثری با نام “دریاچه قو” را اجرا نمود. پس از آن Aram Khachaturian اولین باله ارمنستان را با نام ” شادی” نوشت و برای اولین بار در سال 1939 اجرا شد. این آهنگساز با خلق اثری دیگر با نام “گایانه” که به نوبه خود موفقیتی بی نظیر کسب کرد و بعدها در سراسر جهان اجرا گردید. این مرکز هنرهای کلاسیک کمک شایانی به خلاقیت ملی برای شکوفایی آهنگسازی و رقص در ارمنستان بوده است. سالن تئاتر و کنسرت ارمنستان میزبان هنرمندان به نامی همچون Charles Aznavour, Akvarium and Ian Anderson بوده است.

قوانین و مقرارات بازدید از ساختمان اپرا
هرچند امروزه حکومت محدویت های زیادی از نظر پوشش برای بازدید از ساختمان اپرا قائل نیست اما قوانین و مقرارتی وجود دارد که رعایت آنها ضروری است.
ورود به ساختمان اپرا با لباس ورزشی ممنوع است.
ورود حیوانات به ساختمان اپرا ممنوع است.
همراه بردن مواد غذایی و نوشیدنی امکان پذیر نیست.
مهمتر از همه برای ورود به ساختمان اپرا باید در حالت ثبات بود و نمی توان هر گونه مواد مخدر از جمله الکل به همراه داشت.
تمامی قوانین و مقررات بازدید از ساختمان اپرا بر روی وب سایت رسمی این بنای فرهنگی آمده است. آدرس وب سایت: www.opera.am

دریاچه قو
جالب ترین ودوست داشتنی ترین مکان در نزدیکی خانه اپرا دریاچه قو است که هم نظر گردشگران را به خود جلب میکند هم محلی دوست داشتنی برای مردم ایروان است. این دریاچه در سال 1963 ساخته شد و به افتخار باله پیوتر چایکوفسکی، “دریاچه قو” نامگذاری شد. این دریاچه کوچک شبیه به دریاچه سوان ارمنستان ساخته شده است. از سال 2005 در طول زمستان به علت سرمایه شدید و یخ زدن آب دریاچه، دریاچه را به محلی برای بازی پاتیناز تبدیل می کند، همچنین محل مناسبی برای نشستن و تماشای رقص قو ها در این دریاچه است. همچنین در فصل تابستان تالار شهر ایروان جشنواره های مختلف و کنسرت های در فضای آزاد را سازماندهی می کند. پر جمعیت ترین و بزرگترین رویداد دریاچه سوان کنسرت در فضای آزاد توسط خواننده رپ امریکایی در این فضا اتفاق افتاد. این کنسرت برای همه افراد حاضر در آن کاملا رایگان بود.

بازدید از ایروان و خانه اپرا به شما این فرصت را خواهد داد تا از کافه های خوب و رستوران های استفاده نمایید. در کنار دریاچه قو کافه راحت و دنجی وجود دارد که میتوانید در آن از فضای باز و چشم انداز دریاچه لذت ببرید. در سمت چپ خانه اپرا نیز کافه کافه ای با عنوان Shokoladnitsa قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *