کوه های مریخی چابهار

کوه های مریخی چابهار

شهر همیشه بهار چابهار با جاذبه های فراوان منتظر بازدید مسافران عزیز است.بهترین فصل بازدید از این منطقه با شکوه پاییز و زمستان است.

چابهار در كرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته و لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری كشتی‌های اقیانوس پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است. چابهار گرم‌ترین نقطه كشور در زمستان و خنك‌ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است. در این شهر بهاری جاذبه‌های طبیعی بسیاری پیدا خواهید كرد و مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یکی دیگر از جاذبه های بی نظیر شهر چابهار با  تورکده  همراه باشید.
کوه های مریخی یا مینیاتوری از دیگر جاذبه های جنوبی ترین شهر ایران عزیزمان، شهر چابهار است. در فاصله 50 کیلوتری از تنها بندر اقیانوسی ایران وقتی به سمت بندر گواتر حرکت میکنیم در سمت چپ جاده کوه های بدبوم یا مریخی را که به موازات ساحل از منطقه کچو تا خلیج گواتر کشیده شده اند و از پدیده های ژئومورفولوژی این ناحیه هستند را مشاهده میکنیم. این کوه ها به نام های بدبوم، کوه های مریخی، کوه های مینیاتوری، کالانی، آریا معروفند. این کوه ها شبیه به کوه های مریخ است کوه هایی که بر اثر فرسایش در طول زمان شیارهایی روی آن ایجاد شده است. این کوه ها چندین میلیون سال زیر آب های دریای عمان قرار گرفته بودند بعد از گذشت سال ها کم کم از زیر آب سربرآوردند. بافت کوه‌های مینیاتوری که قدمتشان به دوره سوم زمین‌شناسی، یعنی به ۵- ۴ میلیون سال پیش برمی‌گردد، از جنس ماسه سنگ و مارن است.

کوه های مینیاتوری برخلاف کوه های مریخ که به رنگ قرمز دیده می‌شود، رنگشان خاکستری روشن است. علاوه بر این، روی بدنه این کوه‌ها سنگواره‌های مختلفی از موجوداتی مثل صدف‌ها و گوش ماهی‌ها دیده می‌شود که وصف ناشدنی است، در واقع آثاری از بقایای زمانی است که کوه های مریخی زیر آب های دریای عمان بوده است.

کوه هاي مينياتوري يکي از جاذبه هاي منحصر به فرد و بسيار زيباي منطقه چابهار است که افق باز آسمان اين نقطه قابليت رصد همزمان 14 صور فلکي را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *