مالدیو کشور آب های فیروزه ای

کشوری متشکل از حداقل 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند با میانگین ارتفاع 1.5 متر از سطح دریا تنها دارای 202 جزیره مسکونی می باشد.

مالدیو

کشوری متشکل از حداقل 1200 جزیره بر روی اقیانوس هند با میانگین ارتفاع 1.5 متر از سطح دریا تنها دارای 202 جزیره مسکونی می باشد.مالدیو هم از جنبه جمعیت و هم از جنبه مساحت کوچکترین کشور جهان محسوب میشود. بلندترین نقطه این کشور از سطح آب تنها 2.4 متر است. امید طول عمر تقریبی این جزیره تنها به 61 سال می رسد. پدیده گرم شدن زمین و بالا آمدن سطح آب غرق شدن مالدیو را واقعیتی انکار ناپذیر کرده است. به تازگی این کشور روابط سیاسی خود را با ایران در حمایت از عربستان قطع نموده است.

مالدیو بهشت روی زمین

موقعیت جغرافیایی مالدیو

موقعیت جغرافیایی این کشور در جنوب غربی هندوستان و جزو کشورهای آسیای جنوبی به حساب می آید. مالدیو کشوری مسلمان است که به همین علت اداره آن بر اساس قوانین اسلام است و از ورود حرامی مانند گوشت خوک و یا مشروبات الکلی به داخل کشور ممانعت می شود. پایتخت این کشور ماله و پول رسمی آن روفیا است. زبان رسمی آنان دیوهی است. و جمعیت این کشور به 339هزار نفر جمعیت دارند که درامد 60 درصد آنان از مسیر گردشگری تامین می گردد و باقی به صنعت ماهیگیری می پردازند. این کشور سالهای زیادی تحت استعمار هلند و بریتانیا بوده است ولی به استقلال رسیده و در حال حاضر یک حکومت جمهوری آن را اداره میکند.

این کشور هیچ مرزی با هیچ یک از کشور های همسایه خود ندارد و تنها راه سفر به این کشور از طریق هواپیما و یا کشتی می باشد. مالدیو دو فرودگاه و چندین بندر دارد که در دو جزیره اصلی کشور قرار گرفته است. برای رفتن از جزیره ای به جزیره ای دیگر باید از قایق های تند رو و یا تاکسی های هوایی استفاده کرد که خود نوعی جاذبه برای سفر محسوب می گردد. در مسیر هوایی میتوانید از شگفتی های مناظر استفاده کنید و همه ی این زیبایی را زیر پایه خود مشاهده کنید. در مسیر ذریایی نیز شاهد دنیای زیر آب و ماهی های رنگارنگ، مرجان ها و …. باشید.

ماله پایتخت مالدیو

مالدیو هفت استان دارد به شرح زیر (ماله، پایتخت، واحد تقسیماتی جداگانه‌ای به‌شمار می‌آید(
‏1.‏ استان ماتی اوتوروشامل آب‌سنگ ها الیف، آب‌سنگ ها دالو و آب‌سنگ شاویانی.
‏2.‏ استان اوتوروشامل آب‌سنگ نونو، آب‌سنگ را، آب‌سنگ با و آب‌سنگ لاویانی.
‏3.‏ استان مدو اوتوروشامل آب‌سنگ کافو، آب‌سنگ الیفو الیفو، آب‌سنگ الیفو دالو و آب‌سنگ واوو.
‏4.‏ استان مدوشامل آب‌سنگ میمو، آب‌سنگ فافو و آب‌سنگ دالو.
‏5.‏ استان مدو دکونوشامل آب‌سنگ تا و آب‌سنگ لامو.
‏6.‏ استان ماتی دکونوشامل آب‌سنگ گافو الیفو و آب‌سنگ گافو دالو.
‏7.‏ استان دکونوشامل آب‌سنگ گناویانی و شهر آدو. ‏‏

آب و هوای مالدیو

در واقع مالدیو تحت تاثیر اقیانوس هند دارای دو فصل خشک و بارانی می باشد که فصل بارنی از اواخر ماه اپریل تا اواخر اکتبر همراه با باد و طوفان می باشد. دمای این کشور در تمام فصول سال بین 23 تا 34 درجه سانتیگراد می باشد. با وجود هوای شرجی بالا مالدیو خوشبختانه باد و نسیم دریایی به تعدیل و خنک شدن هوا کمک می کند. بهترین فصل برای سفر به این جزیره زمستان و استفاده از آفتاب زمستان است.

تفریحات مالدیو

از تفریحات مهم این کشور غواصی است که دولتمردان نیز به آن توجه ویژه ای داشته اند. غواصی و دیدن دنیای زیر آب یکی از لذت بخش ترین تفریحات این کشور است. تماشای شن های سفید این جزیره نیز بی شک برای شما لذت بخش خواهد بود. هتل ها و ویلاهای روی آب امکانات کاملی را برای گردشگران تامین می کنند، از جمله امکانات تفریحی، غواصی، شنا و کلک سواری، مسابقات قایق های بادبانی، اسکی روی آب، تماسای دلفین ها و حباب سازی برای کودکان اشاره کرد. علاوه بر رستوران های رو باز که به اجرای موسیقی زنده می پردازند رستوران هایی در دل دریا وجود دارد که غذاهای اصیل مالدیوی را سرو میکنند.

تفریحات آبی مالدیو

تفریحات آبی مالدیو

تفریحات آبی مالدیو

رستوران های زیر آب

سوغاتی های مالدیو

سوغاتی های این کشور را میتوانید از فروشگاه های زیادی که در پایتخت این کشور مستقر هستند خرید کنید. سوغاتی هایی مثل صنایع چوبی، لیف های بافته شده از پوست نارگیل و شیرینی های محلی (باندی که با نارگیل پخته می شود) اشاره کرد. از سوغاتی های دیگر می توان به ماهی دودی و ساعت های تزینی اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی مالدیو:

مسجد سلطان 

مسجد السلطان بزرگ ترین مسجد کشور مالدیو است که قدمت آن به سال 1656 میلادی باز میگردد در شهر ماله پایتخت مالدیو بنا شده است. این مسجد بزرگترین و در واقع مهمترین پایگاه مذهبی مالدیو می باشد و تقریبا 5000 نفر به طور همزمان در آن میتوانند نماز بخوانند. این مسجد آرامگاه شخصت های برجسته و قهرمانان این کشور است.

مسجد سلطان مالدیو

مسجد سلطان مالدیو

موزه ملی مالدیو

این موزه دارای ساختمانی سه طبقه است که در پارک سلطان قرار گرفته است. این موزه تنها قسمتی است ه بعد از تخریب قصر سلطان (سال 1968) از آن به جای مانده است. این پارک عمومی در پایتخت مالدیو قرار گرفته است.در این موزه از اشیا قدیمی حراست و نگهداری می شود و اینکار برای 1-حفظ و نگهداری از فرهنگ ملی و بومی‌ و 2- برانگیختن حس ملی و میهنی. صورت گرفته است. از اشیای مهمی‌که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به جواهرآلات گرانبهای سلطنتی، لباس های تاریخی و سنگ های قیمتی اشاره کرد.

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو

مولی آگه

این ساختمان در سال 1906 ساخته شده و ساخت آن قبل از شروع جنگ جهانی اول پایان یافته است. مدتی به عنوان مقر حکومتی مالدیو بوده است. در سال 1953 پس از اعلام جمهوری در این کشور این ساختمان به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال 1986 هم به همین عنوان بود. این مکان زیبا با معماری شگفت انگیز و قدیمی‌محلی برای بازدید گردشگران است.

ساختمان مولی آگه مالدیو

غذاهای مالدیو

یکی از جذاب ترین بخش های سفر چشیدن غذاهای متنوع مقصد است. یکی از جاذبه های این منطقه غذاهای متنوع آن است، به نحوی که بسیاری از جمعیت گردشگر در این کشور سراغ غذاهای بومی می روند. ازغذا های مشهور این کشور میتوان به ماس هونی، فیهونوماس، بامبوکی لو هیتی، بامبوکی لو هیتی، باجیا، گولا، کیمیا، کولی بورکیبا و ماسروشی می باشد.

غذاهای معروف مالدبو

ماس هونی از مشهورترین صبحانه های مالدیو است که از ماهی دودی، پیاز و نارگیل تهیه می شود. غذاهای مالدیو از ادویه های فراوان تهیه می شود.

فیهونوماس از ماهی های دریایی کباب شده تشکیل می شود که البته پیش از کباب شدن در سس ویژه ای که ماده اصلی آن فلفل قرمز است، خوابانده می شود.

بامبوکی لو هیتی بیشتر به یک میان وعده شباهت دارد زیرا در حقیقت می توان آن را یک نوع نان به حساب آورد، این نان ویژه با ادویه کاری و میوه های تازه فرآوری شده و در ماهیتابه های مخصوصی سرخ می شود. محبوبیت این غذا به حدی است که تقریبا در تمامی رستوران های مالدیو می توان به آن دسترسی داشت.

باجیا یک نوع شیرینی محلی مالدیو است که با ماهی پخته و نارگیل تهیه می شود و بین بومیان و گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

گولا شیرینی مشهور این کشور گولا نام دارد که در واقع بیشتر به کوفته های ماهی شباهت دارد.

کیمیا این غذا به صورت رولت های ماهی سرو می شود که البته این رولت ها باید تا حد امکان سرخ شده و برشته باشند.

کولی بورکیبا برای ما ایرانیان بسیار عجیب است ولی در کشور مالدیو به عنوان یکی از مشهورترین غذا ها شناخته می شود، کولی بورکیبا یک نوع کیک است که ماده اصلی آن را ماهی و ادویه تند تشکیل می دهد.

ویلاهای ساحلی مالدیو

برای سفر به مالدیو دانستن نکات زیر توصیه میشود.

طول پرواز از تهران تا ماله صرف نظر از زمان ترانزیت در دوحه و یا سایر موارد حدود ۶ ساعت می باشد.

اختلاف ساعت ماله با تهران ۱٫۵ ساعت جلوتر از تهران است.

زبان رسمی مالدیو، زبان دیوهی است که زبانی از خانواده هندوآریایی بوده و با زبان سینهالی (زبان رسمی سری لانکا) هم‌خانواده است.

واحد پول مالدیو روفیا است.

مذهب اصلی مردم مالدیو مسلمان سنی است و اسلام دین رسمی این کشور است.

در هنگام ورود به این کشور وسایل شما بوسیله ی اشعه ی ایکس کنترل می شود و از واردات مشروبات الکلی ، گوشت خوک و تصاویر پونوگرافی به شدت جلوگیری می شود.

هنگام خروج از این کشور دقت داشته باشید که خارج کردن شن و ماسه و صدف دریایی از این کشور ممنوع است.

شماره تلفن ۱۱۲ را برای دسترسی به اولین مرکز امداد بخاطر داشته باشید.

ویلاهای ساحلی مالدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *