جزیره سانتورینی

جزیره سانتورینی از دیدنی ترین جزیره های دنیا است.

جزیره سانتورینی

جزیره سانتورینی (Santorini) که با نام ترا ( thera) شناخته می شود و در 200 کیلومتری کشور یونان در دریای اژه قرار دارد. این جزیره کمتر از 15000 نفر جمعیت دارد. علت شهرت این جزیره محل قرار گیری و رنگ خانه های آن است. کمتر جزیره ای را میتوان یافت که پس از نابودی کامل متعلقات و تمدن مجددا احیا گردد. مردم این جزیره بر این اعتقاد دارند که نام این جزیره (( old thera شهر افسانه ای گمشده آتلانتیس بوده است.  ساختمان های زیبای جزیره سانتورنی بر فراز آتشفشان های بلند سنتوری بنا گردیده است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب و تمایل همگان را برای دیدن این مناظر زیبا از نزدیک به خود مشتاق می نماید. قدمت این جزیره به 3500 سال پیش برمیگردد. زمانی که آتشفشان عظیمی فوران کرده و بنای اصلی این جزیره را بنا نموده است. اگر روزی به این جزیره سفر کردید حتما از فراز ساختمان های شهر اویا به تماشای غروب خورشید بنشینید که به حتم بهترین منظره غروب را خواهید دید. این جزیره می تواند بهشتی برای عکاسان و هنرمندان باشد. جزیره به شکل نیم دایره است، این شکل هلالی مانند باعث بوجود آمدن خلیج کوچک و طولانی شده که آن را کالدرا نامیدن که حاصل فوران آتشفشانی 1630 سال قبل از میلاد مسیح است و بهترین جاذبه دیدنی جزیره یعنی چشم انداز دریا را به وجود آورده است. ساختمان های سفید با گنبد هایی آبی رنگ که بر رویه صخره های شیب دار ساخته شده اند نمایه این جزیره از دور می سازند.  ۲ جزیره کوچک آتشفشانی در این منطقه وجود دارد : پالیا کامنی و نئا کامنی ، که در واقع بخشی از یک دهانه فعال آتش فشانی هستند که غرق شده است . در سمت غرب کالدرا جزیره “تیراسیا” و جزیره کوچک “آسپرونیسی” وجود دارد . سانتورینی ۷۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و در فاصله ۱۲۷ مایل دریایی از بندر “پیرائوس” واقع شده است . “کرت” در ۱۰ مایلی جنوب است . مرکز جزیره شهر “تیرا” یا “فیرا” است . ۱۳ روستا در جزیره وجود دارد که اکثر آنها سبک سنتی زندگی ، معماری و شیوه حمل و نقل خود را حفظ کرده اند . رفت و آمد و کشتی ها به صورت مرتب از پیرائوس و کرت به جزیره های دیگر سیکلادز و بلعکس انجام می شود و همینطور یک فرودگاه بین المللی نیز دارد .

نمایی از جزیره سنتورنی

با توجه به حجم بازدید کنندگان از این جزیره دو اقامتگاه تابستانی با نام های (کاماری) و (پریسا) هر ساله با بهبود بخشیدن به امکانات تفریحی خود از محبوب ترین اقامتگاه های این جزیره محسوب می گردند. ساحل این جزیره بی شک متفاوت ترین سواحلی میتواند باشد که تا به حال در آن قدم گذاشته اید، سواحل این جزیره از ماسه های سیاه و یا قرمزو صخره های آتش فشانی شکل گرفته است. نام چند ساحل که میتوانید از آنها بازدید کنید سواحل کاماری، پریسا، پریولوس ، آگیوس گورجیوس و مونالیتوز است. همچنین  میتوان از ساحل قرمز رنگ ولیهادا به عنوان یکی از مهمترین مکان های بازدیدی جزیره نام برد.

نمایی از جزیره سنتورنی

تیرا بخشی از جزیره است که از آن می توانید به عنوان بخش تاریخی جزیره بازدید کنید.  کلیساهای دوران بیزانس ، بقایای قلعه ها ، موزه ها، روستای اویا از بقایای تاریخی به جا مانده از تمدن آتلانتیس است.

سوغاتی های این جزیره جواهرات، صنایع دستی و قلاب دوزی است از فروشگاه های این جزیره قابل تهیه شدن است.

در آخر باید گفت چیزی که این جزیره را برای سفری عاشقانه مثل ماه عسل در اولیت قرار می دهد زندگی شبانه در این جزیره است قراری عاشقانه در کافی شاپ هایی با منظره فوق العاده از ساحل و تماشای طلوع خورشید در سکوت و آرامشی پایان ناپذیر …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *