درباره کشور ارمنستان

کشور ارمنستان کشور دوست و همسایه ایران است. برای سفر به اطلاعات کلی در مورد مقصد نیازمندیم. برای دریافت اطلاعات کلی در مورد کشور ارمنستان با تورکده همراه باشید.

گردشگرانی که علاقه مند به کشف فرهنگ های مختلف، تاریخ و هنر هستند، باید از کشوری که بین سرزمین های شرق و غرب قرار گرفته است به نام ارمنستان بازدید کنند. برای اولین بار نام ارمنستان ( Arminiya) به عنوان نام یک کشور و ارامنه (Armina ) به عنوان نام یک ملت در یک کتیبه به خط میخی از یکی از پادشاهان پارسی در (522-486 قبل از میلاد) ذکر شده است و در قرن پنجم برای اولین بار بر روی نقشه جهانی بابلیان ظاهر گردید.
ارمنستان را اغلب به عنوان یک موزه در فضای آزاد (open-air museum) می شناسند. بیش از 5000 بنای تاریخی، نقاشی مربوط به زمان قبل از تاریخ که بر روی غار کشیده شده است، (karahunj in Armenian)، سیستم های آبیاری، قلعه ها، صومعه ها و ساختمان های سکولار و خاچکار که تا به امروز باقی مانده است در سراسر ارمنستان مدرن امروز پراکنده شده است.
بایرون (Byron) شاعر انگلیسی زبان می نویسد: در سراسر جهان سرزمین دیگری را نمی توان یافت که به شگفت انگیزی سرزمین ارمنستان باشد.
برای ذکر چندی از این شگفتی ها می توان به معبد گارنی، صومعه اچمیازین، کلیسای Hripsime (قرن هفتم)، Zvartnots (قرن هفتم)، صومعه گغارت کنده کاری شده در دل صخره ها ( قرن سیزدهم ) و …. اشاره کرد.

ارمنستان نمایی از کوه آرارات

ارمنستان نمایی از کوه آرارات

ارمنستان کشوری است که چیزی در حدود 26 سال قبل به استقلال رسیده است. در شمال غربی ایران از طریق مرز نوردوز با ایران هم مرز است.همسایگان ارمنستان کشورهای گرجستان، ترکیه، آذربایجان، و ایران می باشند. در دنیای امروز که سیاست درآمد زایی غیر از فروش نفت به کار گرفته می شود گردشگری راه حلی مناسب برای این کشور است تا درآمد خوبی از این راه کسب نماید. ارمنستان در مجموع دارای 11 استان است که هر کدام از طبیعیت زیبا و بکر بهره مند هستند. از جمله این استان ها می توان از ایروان، کوتایک، تاووش، وایوتس جور، آرماویر، آرارات، سیونیک نام برد. شغل بیشتر مردم این کشور کشاورزی است و برخی نیز به فعالت هایی همچون ماهیگیری و صنعت شکلات و تولید محصول میپردازند.
زبان ارمنی
زبان ارمنی دارای دو شاخه اصلی غربی و شرقی می باشد. به خانواده زبان هندی – اروپایی تعلق دارد و به شکل یک گروه جداگانه در آن قرار گرفته است. الفبای منحصر به فرد آن توسط  Mesrop Mashtots در 405 بعد از میلاد مسیح اختراع گردید. اما زبان شرقی ارمنستان به عنوان زبان رسمی این کشور ثبت گردیده است و 96 درصد از آنها این زبان را به عنوان زبان مادری فرا میگیرند. زبان غربی ارامنه حدود 50 درصد چیزی در حدود 10 میلیون نفر در سراسر دنیا از آن استفاده میکنند. زبان دوم گفتاری در ارمنستان زبان روسی است.

مشخصات کلی کشور

نام رسمی: جمهوری ارمنستان
مساحت: 29.800کیلومتر مربع
جمعیت: 3.2 میلیون نفر
پایتخت: ایروان
زبان رسمی: ارمنی
الفبا: Mesropian
مذهب: مسیحیت
مرکز مذهبی: اچمیازین
ساختار سیاسی: مجهموری ریاست جمهوری
روز استقلال: 21 سپتامبر
پول رایج: درام ارمنی
زمان: GMT + 3
سیستم اندازه گیری: متریک
برق: 220 volts, 50 Hz
ویزا: ویزا لازم
شرایط آب و هوا: خشک و قاره ای
دامنه اینترنت: .am

نقشه موقعیت ارمنستان

روز های تعطیل ارمنستان
1 و 2 january  روز جشن سال نو، 6 january   روز میلاد مسیح ، 28 january   روز ارتش، 8 march روز زن،  7 april روز مادر و روز زیبایی، 24 april  روز یادبود نسل کشی ارمنستان، 1 may روز کارگر، 9 may روز پیروزی، 28 may روز جمهوری، 5 july روز قانون اساسی، 21 september روز استقلال ارمنستان، 31 december شب سال نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *