دهلی نو، پر هیاهو با گاوهای سرگردان

دهلی نو یک کلان شهر تو در تو است که در آن گاوها اغلب سرگردانند. این شهر از بزرگترین شهرهای هند است.

دهلی نو، پر هیاهو با گاوهای سرگردان
دهلی نو یک کلان شهر تو در تو است که در آن گاوها اغلب سرگردانند. این شهر از بزرگترین شهرهای هند است و با قدمتی افزون بر 5000 سال در کنار دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهر های جهان محسوب می شود. تاکنون دهلی نو 11 بار ویران شده و دوباره از نو ساخته شده است. این جا قدیمی ترین ناحیه مسکونی جهان نیز به شمار می رود که همواره مسکون بوده است. دهلی آمیخته ای است از جامعه سنتی و مدرن و نمودی است از اجتماع مذاهب، قومیت ها و فرهنگ های مختلف قلعه سرخ متلعق به قرن هفدهم با گنبد و برج های فراوان نماد این شهر شلوغ است. ( جانتار مانتار) این شهر نیز که ابزار نجومی هستند هنوز برای پیش بینی آب و هوا کاربرد دارند از شهرت جهانی برخوردار است. در دروازه هند که باشید انبوه گردشگران و بومیان را میبینید را می بینید که به این بنای تاریخی ملی هند آمده اند تا به یاد 90 هزار سرباز شهید هند در جنگ جهانی اول ادای احترام کنند. برای گردش در دهلی نو باید کفش راحت بچوشی و غذای پخته میل کنی تا توان و قدرت شما در طول روز باقی بماند. برج قطاب با معماری خیره کننده و پیچیده خود یکی از دیدنی های زیبا در دهلی نو است که در مجموعه خانه های قطاب قرار دارد. معبد همایون نیز که زمانی استراحتگاه همایون امپراطوری مغول بود در اواسط قرن شانزدهم میلادی ساخته شد که نمادهای معماری فارسی و مغول در آن مشاهده می شود. نمادهای ساخت این معبد بعدها الهام بخش تاج محل شد.

از مراکز مهم و ناحیه های خرید می توان به باغ کارول ( karol bagh)  کونساوت ( Connaught) و چندنی چوک ( chandi chowk ) اشاره کرد. خیابان بابا خاراک ( baba kharak) که در نزدیکی پارلمان هند واقع شده نیز از مهمترین مراکز فروش لباس ها و روسری های هندی است. مرکز خرید بهشت نیز ( dehli is a shoppers paradise ) لباس هایی ساده و سنتی را زیر نظر بزرگترین طراحان با قیمتی مناسب به مردم عرضه می کند. روستای حوض خاص ( hauz khas village) که در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد از مراکز مهم خرید جواهرات و اجناس با ارزش است. اگر بخواهی بهترین لباس هایی که نخ های آن به وسیله دست رسیده شده است را بخری به مجتمع خرید سانتوشی ( santushi ) برو که در کنار هتل های مهم دهلی قرار دارد. در برخی از مراکز خرید سنتی دهلی حجم زیاد لباس های آویخته شده بر در مغازه ها به حدی است که مشتریان به سختی می توانند آسمان را ببینند.
یکی دیگر از مراکز تجاری شهر دهلی مرکز دیلی هت ( dilli haat) است. این مرکز که ظاهری بازار مانند دارد و در تمامی روز های هفته باز است و شما را به دنیای جادویی هنر و سنت هندوستان می برد. در این مکان انواع هنر های دستی پارچه ها و لباس ها و روسری های محلی هند را خرید و از رستوران های آن بهره برد. هر ایالتی در هند در اینجا غرفه مخصوص به خود را دارد و غذاهای محلی شان را عرضه می کند و به گردشگران اجازه می دهند تا این غذاها را امتحان کنند. اگر می خواهی غذای خوب و با کیفیت و ارزان را در هندوستان امتحان کنی هیچ نقطه ای بهتر از غذاخوری آندرا بهاوان Andhra bhavan  در قلب دهلی نو نیست، در سراسر این شهر این رستوران به عنوان محلی که مواد غذایی مقرون به صرفه و با کیفیت دارد شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *