آتن، مهد فلسفه و اسطوره

بازدید از آکروپولیس یکی از ساختمان های معروف و نمادین جهان، و همچنین به عنوان نمادی از تمدن غرب، را هیچ کس در سفر به آتن از قلم نمی اندازد.

آتن، مهد فلسفه و اسطوره

آتن یادآور تمدن یونان باستان و مهد معماری و اسطوره هاست. حالا به برکت بازی های المپیک 2004 صاحب زیر ساخت های کافی، پارک های مختلف، متروی بسیار شیک و مدرن، بزرگراه های تازه و فرودگاه مناسب است و تمام نشانه های در سطح شهر به زبان انگلیسی است تا گردشگران سردرگم نشوند. معماری پیچیده شهر همراه با ستون های بازمانده از ویرانه های تمدن قدیمی که به فراوانی دیده می شود و الهام بخش معماری تالارها و مراکز عمومی غرب شده است. از آکروپلیس تا معبد المپیک زئوس و موزه گنجینه های ملی آتن همه و همه شما را در گردش در آتن به وجد می آورد.

بیشتر مناطق آتن قابل پیاده روی است. تنها مراقبت رانندگی نه چندان مهربانانه آتنی ها هنگام عبور از جاده ها باش. برای رسیدن به نقاط مختلف شهر متروی مدرن نیز گزینه مناسبی است. اگر دو سفر شهری در طول روز برنامه ریزی کرده ای بلیت روزانه بخر تا 24 ساعت برای استفاده از اتوبوس، تراموا و مترو اعتبار دارد. محلی ها می دانند که خارجی ها زبان یونانی نمی دانند اما بهتر است چند کلمه یونانی نمی دانند اما بهتر است چند کلمه یونانی یاد بگیری، حتما به کارت می آید.

تنقلات، غذای آماده خوشمزه مانند souvlaki و پنیر یا اسفناج کیک ارزان یونانی را حتما تجربه کن!

میدان syntagma مکانی مناسب برای شروع گردش در آتن است. اینجا میدان اصلی شهر است و سربازان با لباس های سنتی را میبینی که به حفاظت از ساختمان مجلس رژه می روند. دسترسی به این میدان از طریق خطوط مختلف اتوبوس و مترو به راحتی امکان پذیر است.

بازدید از آکروپولیس یکی از ساختمان های معروف و نمادین جهان، و همچنین به عنوان نمادی از تمدن غرب، را هیچ کس در سفر به آتن از قلم نمی اندازد. برای دیدن آکروپلیس در زودترین هنگام که درهای آن باز می شود مراجعه کن تا از ازدحام جمعیت اذیت نشوی. همین طور در زمستان و هنگام غروب این جا بسیار رویایی و دیدنی است. ویرانه های محل نمایش dionysos  درست در پایین محوطه آکروپلیس قرار دارد و با بلیتی که برای دیدن آکروپلیس خریده اید قابل بازدید است. برای آگاهی بیشتر از تمدن یونان دیدن موزه اکروپلیس لطف دو چندانی دارد. ساختمان این موزه از معماری بسیار زیبایی برخوردار است. در آتن می توانی فضاهای سبز بسیار زیبایی هم پیدا کنی که برای استراحت قابل توجه خواهد بود. یکی از این فضاهای سبز باغ های ملی در آتن هستند و بچه ها می توانند از باغ وحشی که در این باغ هست لذت ببرند. ستون های غول پیکر باقی مانده از معبد المپیک زئوس در زبان محلی استیلز stiles  نامیده می شود. این جا همچنین محل مناسبی است که یه وعده غذای عصرانه را در محوطه ای دلفریب میل کنید. آگورا از دیگر مکان های تاریخی و دیدنی آتن است که زمانی کانون فعالیت های اجتماعی و تجاری در شهر باستانی بود و همچنین مکانی است که سقراط سرگردان درگیر بحث های داغ با رقبای فلسفی خود می شد. ویرانه های گسترده هنوز هم بسیار خاطره انگیز است و به خوبی از آن محافظت شده است. برای خرید سوغاتی یونانی بازار خیابانی pandrossos توصیه می شود. در این جا می توان تخته نردهایی زیبا و سرامیک های یونانی را نیز خریداری کنی!

خانه اپرا دولتی بوداپست به راستی یکی از زیباترین معماری های در سبک خود را دارد. اگر وقت داشته باشی راهنمایی در اختیار بگیر تا درون این سالن زیبا را نشانتان دهد. از طریق وب سایت بلیت را رزرو کرده و از نمایش زیبای اپرا در این سالن باشکوه لذت ببر!

قدم زدن در اطراف شهر قدری خسته کننده است و برای تمدد اعصاب گزینه ای بهتر از این نخواهد بود که از یکی از ده ها اسپای اینجا را انتخاب کنید که دورن آن چشمه های آب معدنی و آبگرم جاری است. همان طور که پیش تر اشاره شد حمام های szechenyi یک گزینه دلپذیر برای کسب آرامش است. این جا در تمام طول سال پذیرای مردم است و افراد مسن را می بینید که در استخر های آب گرم نشسته اند و ساعت ها شطرنج بازی می کنند. اگر بخواهی میدان نمادین شهر بوداپست را ببینی و چند عکس یادگیری بگیری به میدان قهرمانان در خیابان Andrassy برو! در این میدان تندیس پادشاه بر روی ستونی بلند قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *