نیس فرانسه ، با شکوه و دلفریب

زندگی پر شور محلی در چشم اندازهای بسیار زیبای نیس موج می زند. کافه تریاها و گل فروشی های فراوان حس رومانتیک را در شما زنده می کند.

نیس، با شکوه و دلفریب

آب های آبی ساحل D Azur پس زمینه زیبا و چشم گیر این شهر دریایی در فرانسه است. تنفس در هوای تازه مدیترانه را به راستی در ساحل نیس باشکوه، تفرجگاه اسکله تجربه خواهی کرد، از بلندای تپه قلعه چشمانی چون عقاب خواهی داشت که شهر به زیر پایتان است. تنها مسیر پیاده رو ( روزنی) منتهی به چشمه ای زیبا قلب این شهر است. همراه با ساختمان های دلفریب و کلیسای جامع سنت reparate  به شما حس روحانی می بخشد. چشم اندازهای دلفریب نیس در دنیا مشهور است همین طور ساحل های شلوغ و افتاب بی نظیرش، نیس یکی از مقاصد بی رقیب گردشگری است که تازه عروسان و دامادها برای سپری کردن ماه عسل رهسپار آن جا می شوند. پرومناد به پیاده روی بزرگی می ماند با نخل های بزرگ، یک سمتش دریاست و سمت دیگرش شهر، کارناوال بزرگ و معروف نیس در ماه فوریه در این خیابان برپا می شود و هر ساعت از شبانه روز که به آنجا بروید، پر از گردشگران و دوچرخه سوار ها و اسکیت روهاست. نیس شهر شادی برای کودکان است وجود باغ وحش، پارک آبی ( مارین لند) شهربازی آزورپارک) و دریا و ساحل ماسه ای گرم مدیترانه، نیس را بهشت بچه ها می کند. در نهایت نیس شهر همه است. شهر آفتاب دوستان، موزه دوستانو آنهایی که دنبال شور و حال و در عین حال آرامش اروپایی می گردند و در رستوران های فضای باز و پارک ها و پرومنادها پیدایش می کنند. جنوب فرانسه همیشه به اعیان نشینی و گرانی معروف بوده است. نیس نیز شهر ارزانی نیست. قیمت هتل ها بین 100 تا 300 یورو متغییر است. از طرفی بسیاری از موزه ها مثل موزه ی هنر های معاصر و موزه ماتیس و همچنین شهربازی مجانی هستند و رورودی بقیه ی موزه ها چندان گران نیست، فقط پارک آبی است که حدود 28 تا 36 یورو هزینه دارد، در عوض برای کودکان فراموش نشدنی است.

زندگی پر شور محلی در چشم اندازهای بسیار زیبای نیس موج می زند. کافه تریاها و گل فروشی های فراوان حس رومانتیک را در شما زنده می کند. برای گشت و گذار در نیس یادتان باشد که کفش راحت و مناسبی به پا داشته باشید.

به یاد داشته باشید که دانستن کمی زبان فرانسه در این شهر بسیار کمکتان می کند تا با محلی ها ارتباط بهتری بر قرار کنید. اتوبوس از فرودگاه نیس به مرکز شهر هر نیم ساعت حرکت می کند و دسترسی به آن آسان است. مسیر 98 به nice riquier و مسیر با 99 تا gare nice ville  در مرکز شهر منتهی می شود حتی می توان دوچرخه کرایه کنید که تا نیم ساعت رایگان است اما لازم است مدارکی را امضا کنید تا دوچرخه در اختیارتان قرار بگیرد.

نیس، با شکوه و دلفریب

ناهار و نشستن در محیطی لذت بخش پیشنهاد مناسبی است. در این جا با نان های سنتی بلژیکی و غذاهای سنتی که مناسب برای هر دو ذائقه محلی و بین المللی است غذاهای جالبی عرضه می شود. البته قیمت غذاهای این رستوران ممکن است قدری گران به نظر برسد. شیفتگان هنر، به عشق دیدن از موزه سلتنطی هنرهای معاصر به بروکسل سفر می کنند. موزه ای بزرگ از مجموعه ای نفیس از نقاشی های قرن 15 تا 21 میلادی را گرد آورده است. در این جا نمایشگاه های موقتی ه م برپاست که ارزش دیدن داردبرای آگاهی از برنامه این موزه به وب سایت آن مراجعه کن تا از سفرتان بهره مناسب تری ببری.

نیس، با شکوه و دلفریب

بی مناسبت نیست که بدانی بروکسل محل زندگی و کار هنرمند مورد علاقه کودکان یعنی (هرزه) است که با آن آثار تن تن و میلو تمامی کودکان و جوانان امروز با آن خاطره دارند. نقاشی های دیواری تن تن و میلو در منطقه ای از بروکسل و فروشگاه هایی که تمامی اقلام این شخصیت خیالی یعنی خبرنگار ماجراجو را به فروش می رسانند همواره برای کودکان جذاب بوده است. این آثار در اطراف قصر سلتنطی قابل مشاهده است. شهر قدیمی نیس جای جالبی برای شروع گردش در این شهر است. کافه ها و تراس های خانه ها بسیار دیدنی هستند. همین طور در این جا زندگی مردمان ماهی گیر را از نزدیک می بینی، در این جا سوغاتی های ارزان هم پیدا خواهی کرد و برای خرید عتیقه جات در شهر قدیمی چانه زدن با فروشندگان محلی را فراموش نکن. در بازار خیابانی cours saleya غرفه هایی بر پاست و فروشندگان سرگرم عرضه دسته های گل، سبزی و میوه جات هستند. رستوران ها و کافه ها هم از مردم موج می زند که برای خوردن غذاهای دریایی بی نظیر گرد آمده اند. اگر قدری خسته هستی، جای خوبی برای یک نوشیدنی خنک و کسب دوباره انرژی هم هست. حوالی ساعت 2 بعد از ظهر هنرمندان این جا جمع می شنود و آثار هنری و نقاشی های زیبایی را برای فروش عرضه می کنند. در نیس تندیس یادگاری aux morts  یادبود مدافعان فرانسه در قرن بیستم است که جان خود را در میهن فدا کرده اند. در کنار این یادمان، تپه قصر در بلندای شهر منظره شگفت انگیزی از چشم انداز بندر و شهر را دارد. در واقع این جا پشت بام شهر است و جایی مناسب برای پیک نیک  اردو زدن و یا تپه نوردی به شمار می رود و محلی برای سرگرمی کودکان نیز هست به طوری که با یک بالابر می توان به نوک تپه به راحتی صعود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *