ریودوژانیرو، یک مهمانی بزرگ

ریودوژانیرو با مجموعه ای از چشم اندازها، جشنوارها، رستوران ها و تاسیسات اقامتی شهره خاص و عام است و حالا به یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا تبدیل شده است.

ریودوژانیرو، یک مهمانی بزرگ

ریودوژانیرو با مجموعه ای از چشم اندازها، جشنوارها، رستوران ها و تاسیسات اقامتی شهره خاص و عام است و حالا به یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا تبدیل شده است. به خصوص کارناوال های آن که به بزرگترین مهمانی جهان شهرت دارد. این جا بعد از سائوپائولو بزرگ ترین شهر برزیل است که در ساحل اقیانوس اطلس جنوبی قرار گرفته است. در نگاه اول، چشم اندازهای نفس گیر ریو، نوار ساحلی عریض و طویل، فرهنگ و کارناوال سالانه اش تو را محصور می کند. بندر گاه شهر هم خبر از کسب و کار تجاری شهر می دهد. زیباترین چشم انداز همان عارضه های جغرافیایی و کوه های کله قندی ( sugar loaf) است که با ارتفاع 395 متر، قله 704 متری کور کوادو و تپه های نیجوکا در ارتفاع 1021 متری، احاطه شده است. بسیاری به اشتباه ریو را پایتخت برزیل می دانند، این اشتباه از زمانی به وجود آمد که در سال 1960 شهر تازه تاسیس برازیلیا به عنوان پایتخت برزیل انتخاب شد. سواحلی نظیر کوپاکابانا و ایپانما، جاذبه های مشهوری نظر مجسمه مسیح نجات بخش، استادیوم ماراکانا، کوه های کله قندی و مراسم کارناوال باعث شده، مردم، ریودوژانیرو را ( شهر حیرت آور) بنامند. می توان گفت تمامی مردم دنیا، آرزو دارند برای یک بار هم که شده به این شهر حیرت آور سفر کنند. با وجود همه این زیبایی ها، بسیاری ریو را به خشونت، جنایت، مافیای مواد مخدر و زاغه هایی معروف به فاول می شناسند. اما در حال حاضر نیروهای امنیتی پلیس ( upp) امنیت را در این زاغه ها فراهم کرده، و گردشگران می توانند به راحتی برای تجربه فرهنگ و مراسم مردم برزیل به این مکان ها بروند. گفته می شود بازدید از فاول مارو دو پینو امروزه منطقه ای امن و آرام است، آن قدر آرام که شما متوجه نمی شوی در منطقه شهری ریو و مرکز شهر واقع است. منطقه جنوبی، شناخته شده ترین جاذبه ها و سواحل ریو را به خود اختصاص داده است که 44 کیلومتر مربع وسعت دارد. تمامی این دیدنی های مشهور در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار دارند، برای مثال شوگرلوف در فاصله 8 کیلومتری از ساحل کوپاکابانا قرار دارد. بیشتر هتل های شهر در منطقه جنوبی شهر، بین کوه های جنگلی تیجوکا و دریا قرار دارند. در منطقه شمالی، استادویم ماراکانا و در منطقه مرکزی، ساختمان ها و برج های زیبایی قرار دارد.

در سفر به ریو هتل ویندزور آتلانتیکا Windsor atlantica hotel را که در یکی از بهترین مکان های گردشگری ریودوژانیرو و در نزدیکی معروفترین سواحل ریو یعنی کوپاکابانا، آرپوادور و ایپانما قرار گرفته پیشنهاد می کنم. میدان ادموندو بیتنکورت و دانشگاه فدرال ریودوژانیرو در فاصله 3 کیلومتری این هتل قرار دارد. در نزدیکی هتل، 2 مرکز خرید بزرگ، سینما، تئاتر و رستوران های متنوع ساخته شده است. این هتل 39 طبقه، از یک اسپای مجهز و 2 استخر رو باز و 545 اتاق با سرویس و امکانات کامل برخوردار است. هتل ویندوز در سال 2014 توسط کاربران وبسایت trip advisor به عنوان بهترین هتل 5 ستاره ریودوژانیرو انتخاب شد.

یک نکته مهم در سفر به ریو را در نظر داشته باش. در فضاهای باز ریو، گونه ای از پشه، ویروسی را منتقل می کند که موجب تب دنگی می شود، در صورت مشاهده علائم تب، به مراکز پزشکی galdino campos , the tourist doctor در ساحل کوپاپابانا مراجعه کنید. این دو مرکز بیمه های درمانی مسافران بین المللی را قبول می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *