نیویورک ابر شهر مدرن

عده ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان هم نامیده اند.

نیویورک ابر شهر مدرن

دیدن شهر نیویورک برای یک بار تقریبا غیر ممکن است. مروری بر فهرست مکان هایی که باید در نیویورک دید این موضوع را ثابت میکند. ساختمان امپاریل استیت، مجسمه آزادی، موزه هنر متروپولیتن، جزیره ایلیس، پارک مرکزی و …

ساختمان امپاریل استیت به مانند فانوس دریایی درخشان در افق منهتن تا به مدت طولانی فریاد فلسفه ( نیویورک) را سرداده است. این ساختمان بعد از ساختمان های مرکز تجارت جهانی بلندترین در نیویورک است که از گوشه و کنار شهر دیده می شود. رنگ این ساختمان پرآوازه در شب بر اساس رویدادها و جشنواره ها تغییر می کند. نیویورک، از نواحی متعددی چون برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و ایلیس آیلند تشکیل شده است. این شهر همواره یکی از قطب های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان بوده است. عده ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان هم نامیده اند. به ساختمان کتابخانه عمومی نیویورک که قدم بگذارید گویا به تنهایی به یک گنجینه بی پایان وارد شده اید و لازم است برای بازدید از این کتابخانه نقشه ای در اختیار داشته باشی! هر زمان به این کتابخانه قدم گذاشتی از برنامه نمایشگاه های جانبی غافل نباش. سهر نیویورک با داشتن بیش از 53 آسمانخراش با ارتفاع بیش از 200 متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهر های دنیا داراست. یکی از این آسمان خراش ها ساختمان کرایسلر است. هر چند امکانی برای بازدید از آن مقدور نیست اما لابی زیبای آن ارزش دیدن را دارد. نیویورک با محله برادوی نیز شهرت جهانی داردجایی که محل کشف استعدادهای هنری در زمینه موسیقی و تئاتر است. نمایش های رقص و نور را در برادوی جست و جو خواهی کرد. در گوشی های هوشمند خود می توانید اپلیکیشن tkk را دانلود کنید و از برنامه های نمایشی روزانه برادوی اگاه شوی! در شهری که مهد نظام سرمایه داری است مرکز راکفلر با پرچم مواج و مجسمه طلایی پرومته، شناخته می شود. ایلیس آیلند یا جزیره ایلیس مهد موزه ها و تاریخ مهاجرت در این شهر است. دوستداران تاریخ باید این مرکز سابق مهاجرت را حتما ببینند، نه تنها ساختمان های آن زیبا است، بلکه داستان جذاب و دلخراش مهاجران آمریکا را روایت می کند. چنانچه اجداد شما پیشتر به آمریکا ممهاجرت کرده اند، آگاهی از مرارت های آنان بسیار آموزنده است. در یک بعد از ظهر قدم زدن در پارک مرکزی نیویورک واقعا می چسبد. جایی که نیویورکی ها نمادهایی از تاریخ خود را در آن به یادگار گذاشته اند و قلعه های تاریخی و زیبایی های مسحور کننده این واحه سبز هوش از سر بازدید کنندگان می برد. در مرکز هنر های لینکلن اگر امکان حضور در نمایش های اپرا را نداری در محوطه آن خود را رها کن تا از رقص نور شگفت انگیز چشمه های جاری در محوطه این مکان هنری لذت ببری.

اگر استطاعت خرید محصولات گران قیمت برند مانند کارتیر یا پرادو را نداری به خیابان پنجم در نیویورک برو و اجناس مناسب را از فروشگاه های زیاد این منطقه خریداری کن. یکی دیگر از سازه های نمادین نیویورک پل بروکلین و از قدیمی ترین پل های معلق آمریکاست واقعا باید بر روی این پل قدم بزنی و زیبایی های شهر نیویورک را ببینی! و اما مجسمه آزادی بانویی با مشعلی در دست که نماد شهر نیویورک به شمار می رود و سال ها پیش از سوی فرانسوی ها به عنوان نماد آزادی هدیه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *