کیپ تاون شهر رنگارنگ

پارک ملی کیپ تاون که کوه میز شکل table mountain معروف در آن قرار دارد، یکی از 7 منظره شگفت انگیز طبیعی جهان است .

کیپ تاون شهر رنگارنگ

کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی سرشار از جاذبه های نفس گیر کافی است بدانی که سالانه 24 میلیون گردشگر – بیش از کسانی که برای دیدن اهرام به قاهره سفر می کنند. جذب کیپ تاون می شوند و از جذابیت های فراوان این شهر زیبا بهره می برند. بهترین گزینه سفر به این شهر یک برنامه ریزی سه روزه است. نقشه گردشگری شهر را به دست بگیر و از سایت های تاریخی و طبیعی آن دیدن کن. این شهر جایی است که حسابی می توانی آدرنالین خونتان را به غلیان در آوری و ورزش های مهیج را تجربه کنی.

پارک ملی کیپ تاون که کوه میز شکل table mountain معروف در آن قرار دارد، یکی از 7 منظره شگفت انگیز طبیعی جهان است که پیاده روی . کوه نوردی در آن را هیچ گردشگری از قلم نمی اندازد. منظره خروش آب ها از دماغه امیدنیک یعنی جایی که دو اقیانوس اطلس و هند با هم تلاقی دارند فوق العاده است. کوه نوردی در این پارک ملی هزینه ای ندارد، اما در نظر داشته باش که پیمایش مسیر های منتهی به بالای کوه میز شکل آسان نیست و تنها در این مسیر گام نگذار. چنانچه صبح زود عزم این این مسیر کوهنوردی را داشته باشی از زیبایی های طلوع آفتاب و منظره دلفریب آن به ویژه در قله شیر lions head و تپه سنگال singal hill لذت خواهی برد. لازم هم نیست حتما تا بالای کوه میز شکل بروی در مسیر های کوتاه نیز چشم انداز زیبا را خواهی دید و از بالا سواحل زیبای کیپ را مشاهده خواهی کرد.

پنگوئن های بامزه آفریقای جنوبی در ساحل boulders تو را به وجد می آورد و گردشگران عموما ترجیح می دهند با این موجودات دوست داشتنی شنا کنند.در ساحلیی دیگر، خلیج camps با شن های نرم یک پیشنهاد دیگر است. هر چند به علت آب های سرد اقیانوس اطلس جندان برای شنا مناسب نیست اما معمولا از جمعیت موج می زند. چنان چه بخواهی در سواحل کیپ تاون شنا کنی، سواحل سنت جیمز و موزنبرگ را پیشنهاد می کنم که خانه های رنگارنگ آن جا نیز ارزش دیدن دارد و برای شنا آب های گرم تری دارد.

یک تاکسی بگیر و سمت منطقه وداستوک Woodstock برو! این جا محله ای است که هنر های جذاب خیابانی که به گرافیتی شهرت دارد را خواهی یافت و با خرده فرهنگ های اهالی کیپ تاون آشنا خواهی شد.

روز آخر اقامت در کیپ تاون را به قدم زدن در خیابان های پهن این شهر در خیابان وی اند ای واترفورت ( V & A waterfront) پیشنهاد می کنم. این جا چیزی بیش از تجربه خرید است. موزه الماس و دو آکواریوم با گونه های دریایی اقیانوس قرار دارد که می توانی مخلوقات عجیب و زیبای دریایی را از نزدیک ببینی. طراحی مغازه ها کاملا بومی و زیباست و جایی است که می توانی هنر های دستی و چوب کاری های آفریقای جنوبی را با قیمت مانسب بخری!

نه تنها در کیپ تاون بلکه در تمام شهر های آفریقای جنوبی از مزه و کیفیت غذاها بسیار لذت خواهی برد. کیپ تاون در تابستان بسیار گرم و خشک است و حتما پوست و ضد آفتاب به همراه داشته باش!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *