سن پترزبورگ تبلور هنر و تاریخ

سن پترزبورگ به عنوان پایتخت تاریخی روسیه مرکز فرهنگی و علمی روسیه نیز هست. کافی است بدانی که در این شهر بیش از 200 موزه وجود دارد.

سن پترزبورگ تبلور هنر و تاریخ

زمانی که پتر کبیر ساخت سن پترزبورگ را در سال 1703 آغاز کرد در واقع قصد داشت تا این جا پنجره روسیه به اروپا باشد. تمامی وزارتخانه ها و دوایر دولتی را از شهر مسکو به سن پترزبورگ منتقل کرد. به دلیل همین ارزش بیش از اندازه، نبوغ و شکوه روس و دوران تزار در جای جای سن پترزبورگ آمیخته است از جمله اولین انقلاب روسیه در سال 1905 که با شکست رو به رو شد، و در نهایت انقلاب سوسیالیستی که در اکتبر همان سال 1917 رخ داد و به انقلاب کبیر اکتبر شهرت دارد. سن پترزبورگ به تمامی از معماری شگفت انگیزی بهره مند است. در این شهر سومین موزه بزرگ جهان یعنی آرمیتاژ شما را با انبوهی از آثار هنری و نبوغ بشری شگفت زده می کند. کلیسای جامع ( سنت اسحاق)، با قدمت 200 ساله حالا، بزرگترین کلیسای سن پترزبورگ و چهارمین کلیسای بزرگ جهان است. چنانچه با هواپیما از مسکو قصد سفر به این شهر را داشته باشی 1.5 ساعت زمان نیاز خواهی داشت و با قطار های تمیز و کارآمد این مسیر را 4 ساعته می پیمایی. در سن پترزبورگ شهر بر خشکی هایی پراکنده در میان آب های دریای بالتیک و خلیج فنلاند ساخته شده است. سفر به سن پترزبورک برای دیدن شب های سفید این شهر در آوایل خرداد یکی از خاطره انگیزترین سفر ها خواهد بود. شب های سفید در حقیقت پدیده طبیعی است و به علت طولانی بودن روزها در مناطق نزدیک به قطب شمال کره زمین چهره اسمان را همواره تا پاسی از شب روشن نگه می دارد.

باغ پترهف سن پترزبورگ

سن پترزبورگ به عنوان پایتخت تاریخی روسیه مرکز فرهنگی و علمی روسیه نیز هست. کافی است بدانی که در این شهر بیش از 200 موزه وجود دارد. نخستین دانشگاه روسیه، نخستین موزه هنری و نخستین آکادمی علوم در این شهر قرار گرفته است. شاعران و نویسندگان بزرگ روسی چون پوشکین، داستایفسکی، چخوف، دانشمندانی چون مندلیف و لامانوسوف در اینشهر زیستند. بازدید از بزرگترین موزه دنیا آرمیتاژ، کلیسای جامع اسحاق، آرامگاه تزارهای روسیه، قایق سواری و غیره… احساس فوق العاده ای به هر تماشاگری می دهد. جالب است بدانی که بیف استراگانف غذای روسی که این روز ها در فهرست غذاهای رسمی نیز قرار گرفته در این شهر طرفدارانی دارد. در پایان قرن نوزدهم در شهر ادسا آشپزی به نام الکساندر استراگانغ، خوراک خوشمزه ای از بیف ( یا همان گوشت گوساله)، پیاز و خامه درست کرد که به عنوان غذای اختصاصی، نام فامیل خود را بر آن گذاشت. بعد ها به ترکیب این غذا سیب زمینی سرخ شده نیز اضافه شد. در سن پترزبورگ هتل های مجلل و تاریخی فراوانی می بینید. از جمله هتل 5 ستاره تالئون ایمپریال در قصری مربوط به قرن 18 میلادی که به دلیل سبک هتل قدیمی و کلاسیک آن 120 اتاق، سوئیت executive، سوئیت presidental، دارد. از هتل تالئون ایمپریال تا موزه آرمیتاژ و میدان کاخ، پیاده تنها 5 دقیقه راه است. گروه پذیرش 24 ساعته ی هتل، می توانند برای میهمانان، گشت های دریایی و سرویس ترانسفر فرودگاهی را رزرو کرده و در اختیار آنان قرار دهند. برای میهمانانی که به فرهنگ، گشت و گذار و موزه های شهر علاقه دارند، خیابان سنترالنی ( tsentralny)، بهترین انتخاب است.

هتل تالئون ایمپریال دارای امکاناتی نظیر محوطه ی اسپا واقع در پشت بام هتل به همراه استخر سر پوشیده، 3 رستوران و اتاق های کلاسیک با خدمات نوشیدنی 24 ساعته است. محوطه ی مجلل استخر و اسپای این هتل دارای امکاناتی نظیر انواع مختلف سونا، اتاق نمک و تراس است.

هتل پارک این پریبالتییسکایا با 1200 اتاق نیز چشم انداز خلیج فنلاند و شهر سن پترزبورگ را دارد. برای مسافران تجاری انتخاب این هتل گزینه مناسبی است زیرا تا مجموعه نمایشگاهی لن اکسپو( lenexpo)، با اتومبیل 3 دقیقه فاصله دارد و فاصله هتل تا فرودگاه پولکوو( pulkovo) تنها، 7 کیلومتر است.

شکوه روس را می توان در بنای هتل کرینتیانوسکی پالاس مشاهده کرد. ساختمانی مجلل نشات گرفته از معماری منحصر به فرد و میراث ارزشمند روسیه، تجربه ای فراموش نشدنی در مکانی خاص، در خیابان معروف nevsky prospect قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *