میلان مهد مد، تجارت و هنر

مرکز اصلی گردشگری میلان همان میدان دومئو است که کلیسای جامع میلان با سبک معماری گوتیک استوار و با شکوه کنارش ایستاده است.

میلان مهد دنیای مد، تجارت و هنر

تابلوی شام آخر را بر دیوار کلیسای سانتاماریا دل گرتسیه نقش بسته است نگاه میکنی. همان اثر شگفت انگیز لئوناردو داوینچی که حالا به این کلیسای کوچک آوازه جهانی بخشیده است. مدت ها برای خرید بلیت بازدید از این مکان روحی در انتظار بودی و حالا تنها 15 دقیقه وقت دیدن این تابلو را به تو داده اند! تابلویی سرشار از نبوغ، رمز و راز که گوشه ای از میلان شگفت انگیز را بازگو می کند. آدمی می ماند از مردمان این جا که چه قدر به هنر و زیبایی بها داده اند و کلیساهای حیرت انگیز را سرشار از ذوق هنری بشر کرده اند.

میلان ( Milano) پرجمعیت ترین شهر ایتالیا در دشت لومباردی حد فاصل بین کوه های آلپ و آپنین کانون مد، موسیقی و تجارت جهان هم هست. فروشگاه های بزرگ لباس این جا زبانزد خاص و عام است. میلان هم سنت و هم نواگرایی را بدون کم . کاست یک جا عرضه میکند و این هم نشانه دیگری از ذوق میلانی هاست. حالا ترکیبی از ایتالیای دیروز و امروز را پیش رو دارید با تاریخ و فرهنگی منحصر به فرد. ضمن این بازرگانان حرفه ای هم می دانند که بازار سهام اصلی ایتالیا در میلان جریان دارد و همین امر باعث شده تا شرکت ها و موسسات مالی مهم ایتالیا سر از شهر میلان درآورند.

مرکز اصلی گردشگری میلان همان میدان دومئو است که کلیسای جامع میلان با سبک معماری گوتیک استوار و با شکوه کنارش ایستاده است. در اطراف و اکناف کلیسای جامع هم روبروی ایستگاه راه آهن مرکزی، تعداد بی شماری فروشگاه انواع غذاها، نوشیدنی و هنرهای دستی را می فروشند. در این بازار، از عطر نان، پنیر و بوی زیتون ها از خود بی خود می شوی!

اما در میدان دومئو باید بسیار مراقب کف زنان باشی. کسانی به شما نزدیک می شوند که دانه های خوراکی را برای غذا دادن به پرندگان در اختیارتان بگذارند و یا از شما هنگام غذا دادن به پرندگان عکس بگیرند و در همین حال متعلقاتتان را در چشم بر هم زدنی بربایند.

می توانی طوری برنامه ریزی کنی که هنگام خروج از این شهر و در مسیر فرودگاه به بازار مد و مراکز خریدی که در مسیر فرودگاه قرار دارد بورس مد میلان در محله های manzoni، montenapoleone، della Spiga نیز از نزدیک ببینی.

میلان علاوه بر جاذبه های غنی فرهنگی و هنری مرکزی برای تجارت و کسب و کار صنعتی هم به شمار می رود. بسیاری از رویدادهای تجاری در این شهر برگزار می شود.  از جمله نمایش هفتگی مد که طرفداران زیادی دارد. در این جا بوتیک های فراوانی می یابی. همچنین از سفر دریایی با کروز در کانال آبی میلان لذت خواهی برد.

یکی از دلایلی که گردشگران به ایتالیا سفر می کنند لذت بردن از غذاهای این کشور است. اگر در میلان هستید غذاهای فست فود را فراموش کنید. درست نزدیک به میدان دومئو غذاکده های خوبی برپاست که ارزش امتحان کردن دارد: یکی از این غذاکده ها که زیاد هم به چشم نمیآید al cantinone نام دارد. شماره 19 در خیابان agnello و همین طور غذاکده acqua di mare متخصص غذاهای دریایی شماره 17 در خیابان terraggio . مطمین باش اوقات دلپذیری در این دو رستوران خواهی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *