مادرید پرجوش و خروش

مادرید همانند سایر شهر های اسپانیا سرشار از آثار هنری است و کافی است یک بار به این شهر پا بگذاری تا دوباره و دوباره هوس سفر به این شهر را در سر بپرورانی!

مادرید پرجوش و خروش

هیچ شهری به سر زندگی و پویایی مادرید در جهان نخواهی یافت! در این شهر پر جنب و جوش به هیچ وجه احساس غربت نخواهی کرد. این پایتخت آندلس است جایی که اعراب آن را فتح کردند و با فرهنگ عربی بسیار آمیخته است. هر نوع نزاد و یا سلیقه ای مورد استقبال قرار می گیرد. رستوران های فراوان همراه با موسیقی در سطح شهر به راستی اغوا کننده است.

مادرید همانند سایر شهر های اسپانیا سرشار از آثار هنری است و کافی است یک بار به این شهر پا بگذاری تا دوباره و دوباره هوس سفر به این شهر را در سر بپرورانی! دیوارهای شهر، گویا سرشار از آثار هنری است و یکی از غنی ترین شهرها از نظر منوهای غذا دارد. یادتان باشد که از خوردن غذا در هر رستوران پشیمان نخواهید شد. این جا شاید بیش از هر شهری در دنیا کافی شاپ داشته باشد. به محض ورود به مادرید کارت عبور حمل و نقل خریداری کنید که با عنوان madrid tourist travel  شناخته می شود. با این کارت می توانی از تمام وسایل حمل و نقل شهری بدون محدودیت استفاده کنی. یادت باشد که در زون a به موزه ها و در زون t به مرکز شهر دسترسی خواهی داشت. شب سال نو که در مادرید باشی میدان دروازه خورشید puerta del sol در جنوب شهر بسیار خاطره انگیز است. به ویژه که حالا شهرداری طراحی این میدان را تغییر داده و خودرو ها اجازه ورود ندارند و به عنوان یک پاتوق دست اول گردشگری گرداگرد آن نوازندگان و فروشندگان ریز و درشت فضای گرمی ایجاد کرده اند. در این میدان مجسمه خرس و درخت توت فرنگی حالا به نماد پایتخت اسپانیا مبدل شده است. پس از آن کاخ سلطنی یک گزینه زیبا برای مشاهده معماری و هنر و نقاشی است که در 50 اتاق اعجاب آور این قصر به نمایش در آمده است و میهمانی های دولتی نیز عموما در این کاخ بر پا می شود. از میدان دروازه خورشید که خارج شوی به فاصله کمی به میدان پلازا مایور می رسی. این جا زمانی برای مشاهده ورزش گاوبازی ساخته شده بود دور تا دور آن مغازه و ساختمان های سه طبقه با نظم زیبایی به سبک گوتیک شما را احاطه می کند. پلازا ماریو هنوز هم همان کارکرد تفریحی خود را همانند قرن هجدهم حفظ کرده است. پس از آن موزه پرادو را پیشنهاد می کنم که یکی از پربازدید ترین مراکز مادرید است و ساختار معماری قرن هجدهمی دارد. در این موزه مشاهده آثار هنری قرن 12 تا 19 میلادی لذت خواهی برد اما بازدید از این موزه به هیچ روی با یک بار دیدن امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از زیبایی های شهر مادرید پارک 350هکتاری الریتو elretiro است که در مرکز شهر قرار دارد. این جا از معدود مراکزی است که می توانی قایق و کانو اجاره کنی و از دیدن مجسمه هایی چون آلفونسو در شرق ساحل لذت ببری!

اما پیشنهاد ویژه من برای مادرید گردی بلوار ( گرن و یا gran via) ست که به عنوان خیابانی پهن پیکر مشهور است که هیچ گاه خواب ندارد! این خیابان مرکز شهر را به اسپانا پلازا متصل می کند و در تقاطع صدها مغازه، مرکز خرید و فروشگاه و شرکت های تجاری قرار گرفته است. یکی از ساختمان های شاخص این بلوار ( تلفونیکا) نام دارد که در سال 1929 بلندترین ساختمان اروپا بود و حالا هواداران مادرید با آن عکس های یادگاری می گیرند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *