فرانکفورت زنجیره ای از تجارت تا فراغت

فرانکفورت (به آلمانی: Frankfurt am Main)، با جمعیت ۶۹۱٬۵۱۸ نفر، بزرگ‌ترین شهر ایالت هسن در آلمان است، با وجودی که پایتخت ایالت به شمار نمی‌رود. فرانکفورت همچنین بعد از برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن پنجمین شهر بزرگ آلمان است.

فرانکفورت زنجیره ای از تجارت تا فراغت

بسیاری از مردم برای تجارت و با آشنایی با تازه ترین دستاوردها فناوری های روز دنیا به فرانکفورت سفر می کنند و در نمایشگاه تجاری آن messe Frankfurt شرکت دارند. به ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بزرگترین رویداد فرهنگی نشر به شمار می رود. این شهر کانون حمل و نقل، صنعت و اقتصاد نه تنها آلمان بلکه اتحادیه اروپا است و اتفاقا مکان های گردشگری بسیاری هم دارد. رودخانه ماین، سالن مشهور اپرا، تئاتر، باغ وحش، مرکز خرید خیابانی، پارک ها و انواع کافه ها و موزه ها از مناطق گردشگری فرانکفورت هستند. در فرانکفورت که باشی خطوط متروی شهری تو را از میان خوشه های ساختمان های بزرگ عبور می دهد که چشم اندازهایی مشابه شهر شیکاگو و منهتن خواهی داشت این نخستین منظره ای است که یک تازه وارد در فرانکفورت احساس می کند. این جا از 10 شهر برتر جهان برای کار و یا زندگی است. یکی از جاهایی که در فرانکفورت لازم است بازدید کنی شهر قدیمی آن است. رامربرگ romerberg میدان عمومی نامنظمی است که شلوغ ترین ناحیه پیاده روی شهر را دارد و مامن تعداد بی شماری گردشگر با فرهنگ های مختلف است. این جا 11 ساختمان بسیار زیبای قدیمی متعلق به قرن 15 تا 18 میلادی با بوتیک های بسیار زیباست. کلیسای سنت لونارد با سبک گوتیک متعلق به قرن چهادهم و کلیسای سنت نیکولاس از مشخصه های این شهر است و همین طور موزه تاریخ فرانکفورت که آثار از دوران رنسانس تا معاصر را خواهی یافت.

در باغ های زنکنبرگ senckenberg با مدرن ترین موزه طبیعی اروپا روبرو خواهی شد. در این جا تعداد قابل توجهی از گونه های شگفت انگیز سیاره ما و ارگانیسم های تکاملی به نمایش درآمده است. این جا همچنین بزرگترین موزه بازمانده های دایناسورهاست که خانواده ها عاشق و شیفته آن هستند. مجسمه های بازسازی شده دایناسورها به ابعاد واقعی در ورودی موزه به بازدید کنندگان خوش امد می گویند. در این موزه می توانی بزرگترین مجموعه پرها و متعلقات پرندگان را ببینی و با پرداخت 3 یورو یک راهنمای صوتی را در این موزه اجاره کنی.چنانچه در پی دیدن هنرهای معاصر هستی موزه هنرهای معاصر mmk را پیشنهاد می کنم که از دهه 60 میلادی تا کنون 5 هزار شاخص هنری را از هنرمندان معاصر چون اندی وارهول، فرانسیس بیکن و ری لیختنشتاین را در خود جای داده است. اینجا هم چنین مکانی برای آشنایی جوانان با یافته های فضایی و هنرمندان ناشناخته است. شاید بد نباشد بدانی که فرانکفورت زادگاه نویسنده بزرگ آلمان یعنی ( گوته) است. خانه نوادگان گوته که از سال 1742 تا 1765 می زیسته حالا برای بازدید علاقمندان مهیاست. این خانه اتاق های متعددی دارد که از نمونه های اولیه کارهای گوته تا متعلقاتش را به نمایش گذاشته اند. موزه گوته نیز با 14 گالری شاهکاریی را از اواخر دوره باروک به نمایش می گذارد. علاوه بر موزه ها، کلیساها و خانه قدیمی اپرا در فرانکفورت یک باغ وحش جالب با 4500 حیوان هم وجود دارد که نماینده 450 گونه مختلف هستند. این باغ وحش 32 هکتاری در سال 1858 آغاز به کار کرد که دومین باغ وحش آلمان است. نکته جالب این باغ وحش آن است که حیواناتی که در آن نگه داری می شود. در آب و هوای مختلف جهان زیست می کنند مانند گونه های دریایی، حشرات و خزندگان و کروکدیل ها که با زندگی در اقلیم فرانکفورت سازگاری پیدا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *