بهترین زمان سفر به ارمنستان

برای سفر به هر مقصدی در ابتدا مهمترین سوال بهترین زمان مناسب سفر به آن منطقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان مناسب سفر به ارمنستان با تورکده همراه باشید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری است در منطقه قفقازجنوبی و مرز بین آسیا و اروپا در میان دریای سیاه و دریای خزر واقع شده است. ارمنستان کشوری کوهستانی و مرتفع است که تنها 10درصد از خاک این کشور ارتفاع کمتر از 1000 متر از سطح دریا را دارد. ارمنستان دارای آب و هوای قاره ای یعنی زمستان های سرد و مرطوب و تابستان خشک و گرم است. سرد ترین ماه های سال دسامبر، ژانویه و فوریه است، در این ماه ها ایروان اغلب پوشیده از برف و یخ است. گرم ترین ماه های سال از ژوئن تا سپتامبر است و درجه حرارت هوا معمولا بین 22 تا 36 درجه است. علی رقم وجود گرما در این ماه ها در شب به دلیل وزش باد و نسیم کوهی آب و هوا از طراوت خاصی برخودار می شود. زمان بارش باران های سنگین نیز ماه های آوریل و می است. البته که زمان مناسب سفر برای هر فردی با روحیه های مختلف متفاوت است و زیبایی هر فصلی غیر قابل چشم پوشی است، ولی زمانی که سرآمد زیبایی های ایروان باشد و در واقع پرطرفدارترین فصل سفر به ایروان از آغاز ماه های تابستان تا پایان این فصل است. در این فصل دمای هوا مطبوع و زمان لانه سازی پرندگان است و از بارش باران نیز خبری نخواهد بود.

اگر برای سفر فصلی رویایی را مد نظر دارید فصل پاییز در ارمنستان را به شما پیشنهاد میدهیم. رنگ های پاییزی درختان را خیره کننده می سازد.
در زمستان ارمنستان پوشیده از برف است و اگر شما علاقمند به ورزش های زمستانی باشید بی شک تمام امکانات برای شما فراهم شده است تا از ورزش هایی چون اسکی، اسنوبرد و غیره لذت ببرید.
از نظر هزینه های سفر مسلم است که در فصل های شلوغ و پرطرفدار هزینه هتل ها و هزینه پرواز مقداری بالاتر از فصل های سرد در ارمنستان است. بعد از ماه اکتبر هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *