گوانگژو شهر بزها

گوانگژو به چینی(广州)، یا گوانگ‌جو یا گوان‌جو، شهری است در جنوب کشور چین. نام رسمی آن در هنگام حکومت جمهوری چین «کانتون» بود. گوانگ‌ژو مرکز استان گوانگ‌دونگ است و ۱۱٬۰۷۱٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

گوانگژو در جنوب چین شهری تاریخی است که به سرعت رو به توسعه است. با میزبانی شانزدهمین دوره از بازی های آسیایی زیرساخت های اقامتی و شبکه حمل و نقلی خود را توسعه داد. این شهر حالا بعد از پکن و شانگهای سومین شهر چین است. به گوانگجو که بیایی از زندگی بسیار فشرده چینی ها حیرت زده می شوی! این شهر از بسیاری از شهرهای آمریکایی و اروپایی قدیمی تر است. بنابراین طبیعی است که نمادهای باستانی فراوانی که برگرفته از اسطوره های چینی است در این شهر مشاهده کنی. قرار گرفتن آن در مسیر هنگ کنگ و ماکائو موقعیت راهبردی چه از نظر سفرهای تجاری و چه از لحاظ گردشگری به آن بخشیده است. با آغاز به کار هتل فورسیزن گوانگژو، در طبقه های فوقانی ساختمان ۱۰۳ طبقه ی مرکز تجاری، رشد پرشتاب نهادهای مالی، تجاری و فرهنگی این شهر قدیمی در کانون توجه قرار دارد.

 

برج مرکز مالی جهانی در منطقه تیهان و هتل فورسیزن گوانگژو قرار گرفته است. از این جا میتوانی به سمت خانه اپرای گوانگژو از آثار شاخصی «زها حدید» قدم زنان حرکت کنی. این سالن در سال ۲۰۱۱ ساخته شد هرچند تا حدودی فرسوده به نظر می رسد اما در آن جا ردپای هنر معاصر را پیدا خواهی کنی!هم ارکسترهای آثار غربی مانند “دیوار نه فلمینگ” و سمفونی های “اشتوتگارت” به اجرا درمی آید و هم نمایش های کلاسیک چینی چون آوازهای “نه گانه” و اشعاری که از ۲۳۰۰ سال پیش تاکنون در فرهنگ چین نهادینه شده است و با حرکات موزون شهروندان و گردشگران را سرگرم می کند. معماری کتابخانه گوانگژو که شرکت ژاپنی نیکن در سال ۲۰۱۱ ساخته است حیرت انگیز است. در این کتابخانه ۸ طبقه ۱.۲ میلیون جلد کتاب وجود دارد که یکی از کتابخانه های هوشمند شبانه روزی جهان است. در موزه هنر گوانگژو نیز نقشه هنر معاصر چین را با انواع آثار هنری، مجسمه ها و نقاشی ها و سینماها مشاهده می کنی. گوانگژو همچنین به شهر متنوع غذاهای بین المللی هم شهرت دارد و در مرکز خرید مجللی “TaiKOOHui” برندهای مشهور آرمانی، چنل، دیور، هرمس و لویس ویتانا شعبه دارند.

گوانگژو به شهر بزها هم شهرت دارد چراکه براساس افسانه ای ۵ پری با بزهایشان به این شهر آمدند و مقداری ذرت به اهالی شهر دادند که همیشه برایشان برکت داشته باشد. حالا تندیسی از ۵ بز در بزرگترین پارک این شهر YueXiu Parkساخته شده است. معبد GuangXiaO در بلندای شمال شهر برای اهالی شهر و بوداییان مکانی مقدس است. با وجودی که این معبد چندین بار به دلیل آتش سوزی تخریب شد ساختمان کنونی متعلق به اواسط قرن ۱۹ میلادی است. در این معبد بسیاری از راهبان مشهور چینی و یا خارج از این کشور را می بینی که به دلیلی تقدسی که دارد به عبادت در آن مشغولند. در این معبد بودای خوابیده و درخت بودا را خواهی دید. شب آخر حضور در گوانگژو را به گردش رودخانه ای و صرف شام در کروزهایی که بر رودخانه مروارید در حرکتند سپری کن ! این جا تاحدود زیادی حسی گردش در رودخانه تیمز لندن و چائوفرایا در بانکوک را به دست می دهد. این کشتی ها شما را از غرب به شرق رودخانه به گردش می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *