برگزاری نخستین نشست شورای راهبردیِ تهیه برنامه جامع گردشگری

نخستین نشست شورای راهبردیِ تهیه برنامه جامع گردشگری کشور با حضور جمعی از صاحب‌نظران و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولین نشست شورای راهبردی تهیه برنامه جامع گردشگری با اشاره به این که حرکت در حوزه گردشگری نیازمند دورنمایی روشن و مشخص است، افزود: برنامه‌های حوزه گردشگری نباید وابسته به سلیقه مدیران باشد.
وی ادامه داد: بنابر پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تهیه برنامه جامع گردشگری یکی از الزامات اصلی این سازمان در سال اول برنامه ششم توسعه است، این در حالیست که ما باید با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، زیارتی، توریسم سلامت و رویدادها و مناسبت‌ها، دورنمایی را در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حوزه گردشگری تهیه و فعالیت‌های این بخش را ساماندهی کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برنامه کوتاه مدت را می توان مطابق با برنامه ششم توسعه کشور پیش‌بینی کرد، همچنین برنامه میان مدت را می‌توان با سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور که ۱۰ سال از آن باقی مانده است، مطابقت داد و برای برنامه بلندمدت نیز امکان تنظیم برنامه ۱۵ تا ۲۰ ساله وجود دارد.
سلطانی‌فر با بیان این که تهیه برنامه جامع گردشگری برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های این بخش و همچنین ساماندهی این صنعت مورد نیاز است، یادآور شد: اقدامات و مطالعاتی که در دو مقطع سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۰ صورت گرفت، با دقت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته، چرا که ما معتقدیم برای تهیه برنامه جامع گردشگری باید از این فعالیت‌ها و برنامه‌ها نیز بهره بگیریم.
او اضافه کرد: دو گروه از مشاورانی که در حوزه گردشگری صاحب سابقه و توانمند هستند چارچوبی را برای تهیه برنامه جامع گردشگری تهیه کرده‌اند که بنابر نظر و انتخاب شورای راهبردی، تهیه این برنامه به عهده یک گروه قرار خواهد گرفت.
سلطانی‌فر بیان کرد: امیدواریم با همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی، برنامه مشخص و مفیدی برای هدایت گردشگری داخلی و خارجی کشور، تدوین و تصویب شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان این نشست با اشاره به نظرات و پیشنهادات اعضای حاضر در شورا، گفت: شورای راهبردی با دستور کار بررسی رویکردها، استراتژی ها و پیشنهادات ارائه شده توسط مشاوران، تشکیل جلسه خواهد داد.

منبه: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *