مجسمه مادر ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان

مانند هر کشوری ارمنستان نیز نماد های شهری خاص به خود را دارد. مجمسمه مادر ارمنستان که در پارک پیروزی بر بلندی های ایروان پایتخت کشور ارمنستان واقع شده است.

مجسمه مادر ارمنستان
مجسمه مادر ارمنستان (به ارمنی: Մայր Հայաստան، تلفظ: مایْر هایاستان) از تمامی نقاط شهر قابل رویت می باشد. در مکان فعلی که مجسمه مادر در آن واقع شده است مجسمه استالین که ساخته سرگی مرکوف بوده است قرار گرفته. بعد از پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم در تمامی پارک های روسیه پارکی با عنوان پیروزی ساخته شد که در ارمنستان به هاختاناک پارک واقع در خیابان مانومت معروف می باشد. بعد از استقلال ارمنستان مجسمه استالین را پایین آوردند و مجسمه مادر که به دست آراهاروتیان ساخته شده و نشان قدرت و صلح است در سال 1967 جایگزین آن مجسمه شد.

این مجسمه نماد زنی است که در زمان حمله ترکان عثمانی در ارمنستان مانده و کشورش را حمایت کرد. مجسمه بالای موزه وزارت دفاع قرار گرفته است که شامل یادبودهای شهدای جنگ جهانی دوم می باشد. ساعت کاری موزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر و روزهای شنبه و یکشنبه 10 صبح تا 3 بعد از ظهر می باشد.
این مجسمه از بلندترین مجسمه های این کشور است که از هر نقطه ایی دیده می شود، ارتفاع مجسمه 22 متر و ارتفاع کلی بنا 51 متر می باشد. مجسمه را از مس و پایه بنا از بازالت تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *