دانستنی های کشور ارمنستان

دانستنی های کشور ارمنستان

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. قبل از سفر به ارمنستان نکاتی قابل توجه است که دانستن آنها شما را در سفر به ایروان کمک خواهد کرد.

دانستنی های کشور ارمنستان

در آغاز هزاره یکم قبل از میلاد مسیح در قسمت جنوب شرقی فلات ارمنستان یک پادشاهی قوی در زمان خود با نام Urartu تشکیل شد. در سال 782 قبل از میلاد پادشاه آرگیشتیArgishti)  بر روی تپه پادشاهان مدرن یکی از سنگر های پادشاهی اوراتور در شهرستان ایربونی را یافت. در طول حفاری از سال 1950 کتیبه ای با خط میخی کشف شد که این سنگ را “گواهی تولد” شهرستان را در نظر گرفتند. تصور ایروان بدون رشته کوه آرارات غیر ممکن است، رشته کوهی که از سراسر ایروان قابل مشاهده است. بهترین منظره شهر از فراز Cascade جایی که شهر دیده می شود و قله چهار گوش Aragats است. عاشقان هنر می توانند مجموعه های واقعا پرطرفدار را از دوران قبل از میلاد را در ارمنستان بازدید کنند.

بعد از مسایل سیاسی و اقتصادی که در کشور ترکیه رخ داده است تقاضای سفر به ارمنستان بیش از گذشته شده است. علاوه بر مسایل امنیتی و نزدیک بودن این کشور به خاک کشورمان و همچنین نداشتن روادید (ویزا) برای ایرانی ها مسایلی مثل نزدیک بودن فرهنگ و آداب و رسوم یکی از مسایلی است که سفر به این منطقه را بیش از پیش کرده است. دارای آب و هوایی سرد و خشک است. بهترین آب و هوای این منطقه بین فصول اردیبهشت تا آخر شهریور ماه است. یکی از مهمترین نکات برای انتخاب مقصدی برای سفر جاذبه های آن کشور است. جاذبه های ایروان از نوع بازید مناطق طبیعی گردشگری و بازدید از آثار باستانی و تاریخی است. جاذبه ها در شهر ایروان و خارج از آن است. البته بازدید از شهر های گیومری و واندزرور و دلیجان خالی از لطف نمی باشد. از جاذبه های بسیار معروف و البته ثبت شده در فهرست میراث جهانی می توان از کلیســای جامــع اچمیاتســین و منطقه باســتان شناســی زوارتنوتــس، صومعــه هقپــات و ســاناهین و صومعــه گغــارد و دره آزات نام برد. جاذبه های گردشگری ارمنستان بیشمار است برای کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه ها می توانید لینک زیر را کلیک نمایید.

«جاذبه های گردشگری ارمنستان»

یکی از لذت های سفر خرید است که البته لذت آن بیشتر برای خانم هاست، با توجه به نزدیک بودن سبک زندگی مردم ارمنستان با ایرانی ها بخشی از خریدهای مربوط میشود به فرش، صنایع دستی، و انواع میوه است. پول رایج این کشور درام است که برای سفر به همراه داشتن دلار را به شما پیشنهاد می کنیم. هر دارم تقریبا 9 تا 10 تومان است. البته بعضی از فروشگاه ها دلار نیز قبول میکنند ولی بهتر است پول خود را در صرافی هایی معتبر تبدیل به درام کنید.در مورد کارت های اعتباری به هیچکس اعتماد نکنید چرا که استفاده از این کارت ها در ارمنستان خیلی رایج نیست. در مورد خرید پوشاک ارمنستان را به شما پیشنهاد نمیدهیم.  در مورد پرداخت هزینه ها همیشه مالیات را نیز در نظر داشته باشید.

 اکثر مردم ایروان به زبان روسی مسلط هستند ولی انگلیسی را به سختی متوجه می شوند، البته کارمندان هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید برند به خوبی انگلیسی را صحبت میکنند. تمامی علائم راهنمایی و رانندگی به زبان های روسی و ارمنی نوشته شده اند. البته با توجه به زیاد شدن مسافران ایرانی به این کشور زبان فارسی نیز کم کم در حال رایج شدن است. برای راحت تر شدن مکالمه یکسری از کلمات ضروری سفر را در لینک زیر برای شما قرار داده ایم، برای مطالعه لینک زیر را کلیک نمایید.

«کلمات ضروری سفر به ارمنستان»

از جهت داشتن مرز خاکی با این کشور سفر زمینی نیز امکان پذیر می باشد، که البته سفر زمینی چالش های خاص خود و لذت های خاص به خود را نیز دارد. سفر به منطقه قفقاز یعنی بازدید از کشور های گرجستان و ارمنستان بسیار جذاب است و اگر به یکی از این کشورها وارد شوید سفر زمینی بین این دو کشور تنها 4 ساعت زمان میبرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر زمینی لینک زیر را کلیک نمایید.

«سفر زمینی به ارمنستان»

برای سفر به ارمنستان پرواز بسته به فصل و استقبال مسافران تغییر میکند ولی پرواز روتین و همیشگی این مسیر آسمان و ماهان می باشد. اگر قصد سفرهوایی به ارمنستان دارید به شما پیشنهاد میکنیم که با برنامه ریزی از قبل مشخص شده به رزرو و خرید بلیت خود اقدام کنید تا با نزدیک شدن به تاریخ مورد نظرتان هزینه اضافی را بابت پرواز پرداخت نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از تورهای ارمنستان لینک زیر را کلیک نمایید.

از نظر اقامتی هتل های ایروان از کیفیت خوبی برخوردار هستند. نکته مهم در انتخاب هتل در ارمنستان این است که هتل را در منطقه داخل شهر انتخاب کنید. همه هتل های ارمنستان دارای استخر نیستند ولی مجموعه پارک آبی که تنها بیست دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد برای تفریحات آبی بسیار مناسب است. برای کسب اطلاعات کلی از هتل های ایروان و نکات مهم برای انتخاب هتل لینک زیر را کلیک نمایید.

راهنمای انتخاب هتل های ایروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *