فرودگاه حیدر علی اف باکو

فرودگاه حیدر علی اف باکو

کشور آذربایجان از کشورهای است که امروزه برای جذب گردشگران فعالیت های مناسبی انجام داده است. با توجه به هم مرز بودن ایران با خاک این کشور استقبال از سفر زمینی هم به میزان قابل قبولی است. هرچند آسانترین و کوتاه ترین زمان رسیدن به باکو سفر هوایی است. باکو پایتخت آذربایجان است و فرودگاه بین المللی این شهر فرودگاه بین المللی حیدر علی اف است. پرواز های داخلی و خارجی ین شهر از این فرودگاه انجام می شود.

این فرودگاه در شمال شرقی باکو در کشور آذربایجان قرار دارد. فاصله این فرودگاه تا باکو 20 کیلومتر است. این فرودگاه یکی از فرودگاه های اصلی منطقه قفقاز است. نام پیشین این فرودگاه بین المللی بینا بوده است، بعد از دوران ریاست جمهوری حیدر علی اف به نام فرودگاه بین المللی حیدر علی اف تغییر یافت. این فردوگاه دارای دو ترمینال شمالی و جنوبی و همچنین یک ترمینال باری است.

این فرودگاه دارای فروشگاه ها و کافه های بسیار خوبی است. پارکینگ فرودگاه بصورت شبانه روزی می باشد و ظرفیت آن چیزی در حدود 600 خودرو می باشد.

هزینه پارک خوردو برای دو ساعت اول 1 azn  میباشد. برای پارک خوردو بین دو تا چهار ساعت باید 2 azn  پرداخت کنید. برای چهار الی شش ساعت 4 azn  ، شش الی دوازده ساعت 4 azn  و دوازده الی بیست و چهار ساعت 5 azn  می باشد. اگر بلیت پارکینگ را گم کنید باید 10 azn  پرداخت کنید. تمامی پرداخت ها به صورت نقدی ( فقط اسکناس) میباشد.

خودرو های ممنون:

وسایل نقلیه حمل مواد خطرناک و یا غیر بهداشتی

وسایل نقلیه ایی که در صورت پارک کردن در آنجا باعث بروز مشکلات اداری می شود.

فضایی برای پارک طولانی مدت کامیون ها و اتوبوس های بزرگ وجود ندارد. فضای پارک این وسایل مجزا بوده و در مقابل بار بند ترمینال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *