اگر در هواپیما هنگام پرواز باز شود، چه پیش می آید؟

آیا تا به به این فکر افتاده اید که اگر در هواپیما در هنگام پرواز باز شود، چه پیش می آید؟
ممکن است با فکر به این موضوع عرق ترس بر پیشانیتان بنشیند اما واقعا پرسش این است که در شرایط پیش آمد این واقعه چه حوادثی پیش می آید.

آیا تا به به این فکر افتاده اید که اگر در هواپیما در هنگام پرواز باز شود، چه پیش می آید؟
ممکن است با فکر به این موضوع عرق ترس بر پیشانیتان بنشیند؛ اما واقعا پرسش این است که در شرایط پیش آمد این واقعه چه حوادثی پیش می آید.
بیایید کمی قوه تخیل خود را به کار بیندازیم و خود را در این شرایط قرار دهیم . در هواپیمایی با خیال آسوده نشسته ایم و ناگاه در هواپیما باز می شود. آیا کابوسی مانند این ترسناک نیست؟


این کابوس در یکی از پرواز‌های سیدنی اتفاق افتاد. مسافری به ناگاه به سمت در هجوم برد و قصد بازکردن آن را داشت ولی با اقدام به موقع گارد امنیت پرواز و خدمه در این کار توفیقی نداشت . اما اگر می توانست چه میشد؟ واقعیت این است که اگر در آن ارتفاع بالا و تحت فشار هوا در باز میشد، درون هواپیما آشفتگی بسیاری به دلیل تغییر فشار هوا پیش می آمد.
کاهش فشار ناگهانی درون هواپیما که در پی کنده شدن یکی از درها پیش می آید، هر کسی را که در نزدیکی در باشد به بیرون می کشد. دما تا حد یخزدگی پایین آمده و حتی امکان متلاشی شدن هواپیما وجود دارد.
اما جای امیدواری است چرا که باز کردن در توسط یک مسافر دیوانه امکان پذیر نیست چرا که در هواپیما از درون باز می شود و فشار داخل کابین اجازه باز شدن را نمی دهد پس حتی آرنولد هم امکان باز کردن در را با دستان خالی نخواهد داشت.
تنها امکان چنین حادثه ای نقص در سیستم هیدرولیک و برق هواپیما است که آن هم به دلیل چک های بسیار سخت گیرانه فنی احتمال بسیار ضعیفی است. پس مسافر عزیز این ترس را از ذهن خود بیرون کنید. امکان خوادث هوایی با نقص های دیگر مانند باز نشدن چرخ یا اشتباه خلبان امکان بیشتری دارد تا باز شدن در هواپیما. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که باز شدن در هواپیماهای نظامی در هنگام عملیات چتر بازی یا عملیات هلی برن به دلیل این است که فشار درون کابین با هوی بیرون تقریبا در یک اندازه تنظیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *