عوارض خروج زمینی وان و سوالات رایج

عوارض خروج زمینی وان و سوالات رایج

با توجه به تغییرات اخیر در مورد عوارض خروج سفرهای زمینی و گرفتن ارز مسافرتی لازم دانستیم مواردی را اطلاع رسانی کنیم.

رفع ابهام در مورد عوارض خروج

دوستان بسیاری در مورد عوارض خروج از کشور دو تا سوال میپرسن که با توجه به تکرار این سوالات و برای آگاهی بقیه عزیزان همینجا بهش پاسخ داده میشه .

1- ملاک محاسبه ی دفعات خروج از کشور چه زمانیست ؟
تعداد دفعات سفر شما از اول سال شمسی حساب می شود. یعنی اگر شما در سال 1400 ده بار هم به خارج از کشور مسافرت کرده باشید و در سال 1401 برای بار اول بخواهید سفر کنید ، عوارض خروج شما 400 هزار تومان است. و اگر در سال 1401 برای بار دوم بخواهید از کشور خارج شوید عوارض خروج 600 هزار و برای بار سوم و دفعات بعدی 800 هزار تومان خواهد بود .

با عوض شدن سال شمسی ، تعداد سفر شما دوباره از اول محاسبه می شود . بنابر این اگر سال 1401 بخواهید به خارج از کشور سفر کنید ، تعداد دفعاتی که امسال از کشور خارج شوید مهم نیست و دوباره برای بار اول 400 و بار دوم 600 و بار سوم به بعد 800 هزار تومان باید بپردازید ( البته این پیش بینی به شرطی است که در سال بعد افزایش عوارض خروج نداشته باشیم.)
دوستانی که اوایل امسال با عوارض 400.000 تومانی از کشورخارج شده اند چنانچه الان بخواهند سفر کنند بار دوم سفرشان محسوب شده و باید عوارض 600.000 تومانی بپردازند.

2- تعویض پاسپورت تعداد سفر ها را صفر میکند ؟
اگر شما فروردین امسال از کشور خارج شده اید (با هر عوارضی) و بعد از آن بدلیل اتمام اعتبار پاسپورت خود را تعویض کرده باشید، به این امید نباشید که دفعه ی اول سفرتان را فراموش کرده باشند ! خروج از کشور مسافر در سیستم یکپارچه ی گمرک ثبت می شود و بنا بر این اگر بعد از یکبار خروج پاسپورت را عوض کنید و قصد سفر مجدد داشته باشید ، سفر شما طبق سیستم ، بار دوم محسوب می شود و مجبور به پرداخت عوارض نوبت دوم خواهید بود
در حال حاضر برای مسافرانی که به صورت زمینی سفر میکنند ارز مسافرتی تعلق نمی گیرد.
اطلاعیه مهم: 
به اطلاع مسافران محترم میرسانیم در صورت ثبت نام در تورهای زمینی وان با توجه به اینکه محل عبور از مرز_رازی میباشد جهت تسریع در روند عبور لطفا قبلا فیش عوارض خروجی را در شعب بانک ملی شهر محل اقامت خود واریز نمایید. همراه با درج كد ملى هر فرد در فيشهاى جداگانه.

شماره حساب عوارض خروج از کشور 2110100250009 حساب خزانه کل کشور (عوارض خروج از کشور در سال 1401 : بار اول مبلغ واريزى 4،000،000 ريال-بار دوم مبلغ ,6,000,000 ریال-بار سوم به بعد مبلغ 8,000,000 ریال)

با تشكر

سفر زمینی وان

جاذبه های توریستی شهر وان

هر چند که اکثر هموطنان برای خرید (به ویژه خرید پوشاک) به شهرهای مرزی ترکیه از جمله وان سفر میکنند . اما دیدن آثار تاریخی ، مکانهای توریستی و جاذبه های گردشگری ، همیشه جزو برنامه هایی است که میتواند سفر شما را به یاد ماندنی تر کند .
وان شهری با قدمت تاریخی بسیار و جاذبه های طبیعی و توریستی بی نظیری است که برخی از آنها منحصر بفرد هستند و نه تنها در هیچ شهر دیگر ، بلکه در هیچ جای دنیا قابل تکرار نیستند .

دریاچه وان Lake Van – جزیره و کلیسای آکدامار (آختامار) Akdamar Island
(فاصله از مرکز شهر تا اسکه جزیره آکدامار 44 کیلومتر مسافت زمانی 35 دقیقه)

قلعه وان Van Kalesi (Castle Of Van)
(فاصله از مرکز شهر 5 کیلومتر مسافت زمانی 12 دقیقه)

خانه گربه های وان Van Kedi Evi
( فاصله از مرکز شهر 13 کیلومتر مسافت زمانی 21 دقیقه )

موزه وان Van Museum
(فاصله از مرکز شهر 1 کیلومتر مسافت زمانی 16 دقیقه پیاده)

آبشار مرادیه ( Muradiye Şelalesi)
( فاصله از مرکز شهر 88 کیلومتر مسافت زمانی 1 ساعت)

پارک آبی وان
( فاصله از مرکز شهر 18 کیلومتر مسافت زمانی 26 دقیقه)
این پارک آبی تازه افتتاح شده و در مسیر شهرک ادرمیت میباشد.

صبحانه های معروف وان Van Kahvaltisi
صبحانه وان یک صبحانه معمولی نیست بلکه یک برند ثبت شده و دارای شهرت جهانی است . برای صرف صبحانه وان نیازی به طی مسافت زیاد نیست . کافیست از اتاق هتل محل اقامتتان تا سالن رستوران هتل را با آسانسور طی کنید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *