مقایسه دو شهر وان و استانبول ترکیه

مقایسه دو شهر وان و استانبول ترکیه

وان‌ یکی از شهرهای مرزی ایران و ترکیه است. برای رسیدین به این مقصد اقتصادی ترین مسیر سفر زمینی به این شهر است. شهر وان گرچه به بزرگی استانبول نیست اما جاذبه های خاص خود را دارد. از جاذبه های وان می توان به دریاچه بزرگ وان، آبشار وان، شهر گربه ها، جزیره های زیبا، رستوران های ترکیه ایی و مراکز خرید بسیار اشاره کرد. می توان گفت مراکز خرید که در شهر وان است تمامی برندهای شهر استانبول را پوشش می دهد. حراج هایی با قیمت های مناسب خرید کردن در این شهر را لذت بخش میکند.

اگر قصد شا از سفر به استانبول تنها و تنها خرید است میتوانید با سفر به شهر وان همان خرید را با هزینه ایی به مراتب ارزان تر انجام دهید. قطعا در انتخاب هتل در شهر استانبول  اولویت با هتل هایی است که در منطقه تکسیم قرار گرفته اند، اما شهر وان خیلی بزرگ نیست و تمرکز هتل ها در خیابان جمهوریت است. اگر میخواهید در شلوغی شهر باشید این خیابان جای مناسبی است. اما شهر وان دارای دو دو هتل در مجاورت دریاچه وان است. یک هتل ۵ ستاره (هیلتون) و یک هتل ۴ ستاره (مریت شاهماران) این دو هتل در مجاورت ساحل دریاچه وان است. گرچه این دو شر هر دو در خاک کشور ترکیه قرار گرفته است اما در شهر وان کرد نشین هایی سکونت دارند که به زبان کردی صحبت میکنند. هتل هایی این دو شر از نظر کیفی به هم مشابه هستند همانطور که در شهر استانبل توصیه نمیکنیم که در هتل های سه ستاره اقامت کنید در شهر وان نیز هتل های سه ستاره خیلی قابل قبولی وجود ندارد و توصیه می شد در هر دو شهر در هتل های ۴ ستاره اقامن کنید. از نظر مسافت قطعا شهر وان در فاصله کمتری با کشورمان قرار گرفته است و زمان تقریبی رسیدن به این شهر از تهران چیزی در حدود ۱۳ ساعت است. اگر به دنبال مقصدی هستید که با هزینه کم سفری به خارج از کشور را داشته باشید شهر وان با داشتن هزینه پایین سفر مقصد مناسبی برای شما خواهد بود.
از نظر فصل سفر قطعا در فصل های گرم این دو شهر مقصد مناسبی برای سفر خواهد بود چرا که این دو شهر از نظر آب و هوایی داری اب و هوای خنک می باشد. به همین علت در فصل تابستان استقبال از تورهای این دو شهر دو چندان می شود. در شهر وان نیازی به تور لیدر نخواهید داشت چرا که شهر بسیار کوچک است و با داشتن نقشه کوچک و همچنین دانش کمی زبان از پس کار خود بر خواهید آمد، اما در شهر استانبول داشتن راهنما به شما کمک خواهد کرد گرچه اگر کمی حوصله به خرج دهید این نیاز نیز برطرف خواهد شد.
انتخاب اینکه به کدام شهر میخواهید سفر کنید با شماست چون این انتخاب به قصد شما از سفر و همچنین نیازهای شما بر می گردد.

تور وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *