خلیج گواتر زیباترین ساحل چابهار

خلیج گواتر زیباترین ساحل چابهار

چابهار از جنوب شرقی ترین نقاط کشور زیبای ایران است که از جاذبه های خاص و منحصر به فرد گردشگری برخوردار است.

خلیج گواتر زیباترین ساحل چابهار

کسانی که تور چابهار می خرند می دانند که یکی از خاص ترین و دیدنی ترین نقاط که امکانات مناسب رفاهی و جاذبه گردشگری دارد خلیج گواتر است. منظره خاصی که در جنوبی ترین جاده ایران شاهد آن خواهید بود و حس حال عجیبی از ابتدای جاده به شما دست خواهد داد مربوط به کوه هایی می شود که در این منطقه وجود دارد و فضا را به گونه ایی وهم انگیز می کند. این منطقه بسیار شبیه به سطح مریخ است که به کوه های مریخی معروف شده است.

در این بندر اجازه شنا ندارید و قایق ها همواره مراقب آن هستند که از مرز آبی ایران خارج نشوند. این بندر در مرز پاکستان قرار دارد و به همین علت باید مراقب بود که بدون اجازه وارد مرز پاکستان نشویم.

مردم روستای گواتر از قدیم به تجارت و پرورش میگو می پرداختند. در واقع از مسیر گواتر می شود به سمت هند و آغریقا حرکت کرد. از لحاظ اقامتی این روستا برای مسافران امکانات خاصی ندارد، البته به تازگی چند اقامتگاه بوم گردی تاسیس شده است ولی بهتر است بازدید از این منطقه را در طول روز انجام دهید و در شب هنگام به چابهار برگردید. اگر برای صبحانه در این روستا بودید حتما شیر چایی ( دودپطی) و نان محلی مخصوص گواتر را امتحان کنید.

در این بندر که در مجاورت جنگل های حرا و مناطق گرمسیری است که در فصل پاییز پرندگان مهاجر به آن سفر می کنند بسیار دیدنی و خاص است. با وجود تمامی این زیبایی ها این منطقه از امکانات کمی برخوردار است. بهتر است پول نقد به همراه داشته باشید چون عابر بانک و کارت خوان در این نقطه از چابهار وجود ندارد. مردم این منطقه بلوچ هستند و ارتباط خوب و نزدیکی با همسایه خود یعنی پاکستان دارند.

خلیج گواتر

موقعیت قرار گیری گواتر در کشور عزیزمان به گونه ایی است که با سومین اقیانوس بزرگ دنیا یعنی اقیانوس هند در ارتباط است و این نکته باعث شده این منطقه بسایر استراتژیک شود.  فصل زمستان و بهار بهترین زمان سفر به این بندر زیباست. بجز آب اقیانوسی وجود صخره ها و موج شکن های طبیعی زیبایی این ساحل صخره ایی را چند برابر می کند. به دلیل وجود بادهای موسمی در ماه های تیر و مرداد ارتفاع امواج دریا به 15 متر می رسد که این امر موجب شده ورزشکاران و موج سواران را حتی از خارج از کشور به این منطقه بکشاند. از زیبایی های دیگر این منطقه فواره های طبیعی است که بر اثر برخورد موج های پر فشار به سوراخ های موجود در صخره های موجود در ساحل به وجود می آید و منظره ایی زیبا ایجاد می کند.

گواتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *