بهترین رستوران های چابهار و انواع غذای محلی

بهترین رستوران های چابهار و انواع غذای محلی

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هر منطقه غذاهای محلی و رستوران های خاص منطقه مورد بازدید است. پس برای اینکه زمان را در سفر برای پیدا کردن رستوران های خوب و یا نام غذاهای محلی از دست ندهید این مقاله را در تورکده بخوانید. در این صفحه اطلاعات مفیدی برای غذاهای مناسب رستوران ها، هتل ها و نام و خاصیت های غذاهای بلوچی را معرفی میکنیم.

غذا خوردن در هتل های چابهار

قطعا غذا خوردن در هتل های چند ستاره از یک اطمینان قابل قبولی برخوردار است چرا که اصول آشپزی و سرو غذا مطابق با قوانین و اصول حرفه ایی هتلداری انجام خواهد شد. از معروف ترین و بهترین هتل های چابهار می توان به هتل لاله و لیپار اشاره کرد.

بهترین رستوران های چابهار

تمامی شهرهای توریستی از رستوران های خوب که به مسافرانی که تور چابهار خریده اند می توانند سرویس های خوبی ارائه دهند پر شده است و آماده هستند تا به مسافران سرویس های خوبی ارائه دهند. رستوران هایی که در چابهار معروف شده اند و غذاهای خوبی دارند: رستوران بام چابهار، رستوران بلوچ، رستوران تهرانی چابهار، رستوران مکران، رستوران هتل لاله چابهار، رستوران نمونه، رستوران براسان، رستوران خلیج فارس، رستوران بام صدف، رستوران هدایت، رستوران تراس هتل دریایی، رستوران هتل لیپار چابهار و شعبه‌های رستوران مارال را نام برد. هر کدام از این رستوران‌ها غذاهای مختلفی را عرضه می‌کنند.

در سفر چابهار کدام رستوران را انتخاب کنیم؟

وجه تسمیه چابهار از این جهت است که این شهر آب و هوایی همواره بهاری و معتدل دارد زیرا موقعیت جغرافیایی این شهر که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران قرارگرفته است و هم‌جواری با آب‌های اقیانوس هند رطوبت این منطقه را نسبت به سایر مناطق ایران افزایش داده است. به دلیل آب‌وهوای مناسب و زیبایی‌های طبیعی اهمیت رستوران‌های دارای فضای باز بیشتر از دیگر مناطق است. برای مثال رستوران تراس هتل دریایی و یا مجموعه مکران از این جهت توصیه می‌شود. بهترین رستوران چابهار از جهت ارائه غذاهای محلی و سنتی رستوران بلوچ است، این رستوران که غذاهای بومی را به شیوه سنتی طبخ و ارائه می‌دهد یکی از بهترین رستوران‌های منطقه آزاد چابهار محسوب می‌شود.

بهترین رستوران چابهار، رستوران بام چابهار

رستوران بام منوی متنوعی از غذاهای دریایی دارد که به بهترین شیوه طبخ شده و طعم بی‌نظیری دارد. خوراک میگوی رستوران بام به دلیل شیوه پخت آن طرفداران بسیاری دارد. کیفیت بالای غذا، اجرای زنده موسیقی، فضای باز و چشم‌انداز دریا در کنار برخورد مناسب و حرفه‌ای کارکنان این رستوران از ویژگی‌های مثبت آن است. رستوران بام در بلندی بنا شده و از این جهت نام آن بام است، از درون رستوران چشم‌اندازی گسترده به کل شهر چابهار وجود دارد و این موضوع یکی از نقاط مثبت رستوران است. نکته دیگر نزدیکی این رستوران شیک و زیبا به مرکز خرید صدف و مرکز خرید پردیس است، اگر پس از خریدی طولانی در مراکز خرید صدف و پردیس به دنبال رستورانی با کیفیت بودید، رستوران بام بهترین انتخاب است.

رستوران تهرانی چابهار

بهترین انتخاب برای دوستداران کباب، رستوران تهرانی

غذاهای محلی و دریایی جذابیت‌های خاص خود را دارد ولی عده‌ای همیشه به دنبال بهترین کباب‌ها هستند. رستوران تهرانی بهترین رستوران چابهار است که می‌تواند کباب فوق‌العاده‌ای به شما عرضه کند. طعم کباب‌های این رستوران زبانزد است و تا مدت‌ها آن را فراموش نخواهید کرد.

بهترین رستوران چابهار در کنار ساحل بکر

رستوران و مجموعه مکران مکانی فوق‌ العاده برای تفریح است، لذت بردن از ساحل زیبای چابهار و تماشای آرامش دریای عمان از مهم ‌ترین ویژگی‌های این رستوران است. امکان استفاده از آلاچیق‌های ساحلی و غذا خوردن در دل طبیعت نیز در این مکان وجود دارد. ویژگی دیگر رستوران مکران ارائه منوهای متنوع است، لیستی از هر چه که شما بخواهید در فهرست غذاهای ارائه‌شده در رستوران مکران وجود دارد، انواع غذاهای فست فودی، منوی کامل رستوران، قهوه و سایر سفارش‌های کافی‌شاپ، غذاهای محلی و منوی قهوه‌خانه در این رستوران عرضه می‌شود. رستوران مکران نیم‌قرن سابقه دارد و یکی از قدیمی‌ترین رستوران های چابهار محسوب می‌شود.

رستوران براسان

این رستوران در یک پلاژ ساحلی قرار دارد. به گفته‌ی مدیر این رستوران، براسان به معنای برادران است. یکی از غذاهایی که در این رستوران حتما باید امتحان کنید، کرایی نام دارد. این غذا را هم با گوشت قرمز و هم با مرغ تهیه می‌کنند. آن چیزی که این غذا را از سایر غذاهای محلی متمایز می‌کند، ادویه‌های خاص سنتی چابهار است. اگر غذای دریایی و محلی دوست ندارید، در این رستوران می‌توانید انواع خورش یا کباب سفارش دهید.

آدرس: پلاژ ساحلی تیس

رستوران سنتی خلیج

اگر از علاقه‌مندان به رستوران‌های سنتی با دکور سنتی هستید، این رستوران را انتخاب کنید. غذاهای این رستوران علاوه بر این که کیفیت خوبی دارند، بسیار پرحجم هستند، به طوری که با سفارش یک پرس می‌توانید دو نفری غذا بخورید. البته اگر کم‌غذا باشید.

رستوران مارال شعبه ۱

این رستوران، اولین رستوران زنجیره‌ای ارگانیک منطقه‌ی آزاد چابهار است که بهترین غذاهای ایرانی را سرو می‌کند.

آدرس: چابهار، منطقه آزاد مجتمع طلا

رستوران مارال شعبه ۲

شعبه‌ی دوم رستوران مارال در خیابان توحید قرار دارد و با بهترین غذاهای ایرانی، میزبان مهمانان چابهار و اهالی شهر است.

آدرس: چابهار، خیابان توحید، تقاطع مکران

غذای محلی چابهار

غذاهای خوش‌طعم بلوچی

با رزرو تور چابهار علاءالدین تراول می‌توانید سفر هیجان‌انگیزی به یکی از بهترین شهرهای بلوچستان داشته باشید. شهری که در منطقه آزاد قرار دارد و خریدی مناسب را برای شما فراهم می‌کند و درعین‌حال جاذبه‌های گردشگری بسیار، طبیعت بکر و سواحل زیبای آن سفر تفریحی مناسبی در تمام طول سال برایتان می‌سازد. در اینجا غذاهای محلی که بخش مهمی از فرهنگ مردم بلوچ این شهر را تشکیل می‌دهد، معرفی می‌شود.
غذاهای چابهار که شباهت زیادی به غذاهای هندی و پاکستانی دارند. با توجه موقعیت جغرافیایی و نوع اقلیم منطقه در غذاهایشان از محصولات دریایی مانند میگو و ماهی و خرما استفاده می‌کنند. آشنایی با غذاهای بلوچی و محتویات آن به شما در سفارش غذای محلی در بهترین رستوران چابهار کمک می‌کند. افراد محلی ساکن چابهار غذاهای متنوعی دارند که به سبب اقلیم این شهر شکل‌گرفته و بخشی از فرهنگ آنان را تشکیل می‌دهد، از غذاهای دریایی که به واسطه نزدیکی به دریا تهیه می‌شود تا نان و شیرینی‌هایی که با خرما تهیه می‌شود از جغرافیا و طبیعت این سرزمین تأثیر پذیرفته است. مردم چابهار غذاهای بسیاری با طعم و شکل غذای هندی یا پاکستانی تهیه می‌کنند که این موضوع نیز به دلیل نزدیکی با این کشورها از نظر فرهنگی و جغرافیایی است.

معرفی غذاهای محلی چابهار

غذاهای محلی مردم چابهار تنوع زیادی دارد، در اینجا به ذکر اسم چند نوع غذای معروف که در بهترین رستوران چابهار نیز عرضه می‌شود و توضیح مواد اولیه هر کدام بسنده می‌کنیم. از غذاهای دریایی معروف و خوش‌طعم چابهار می‌توان به قلیه ماهی یا کراهی میگو اشاره کرد. بت‌ماش غذای محلی که شبیه به دمپختک است که از برنج و ماش و سبزی‌های معطر تهیه می‌شود و آن را با ترشی می‌خورند. تباهگ ترکیبی از برنج و گوشت خشک‌شده است که در بهترین رستوران چابهار یعنی مکران نیز ارائه می‌شود.

تخلان یکی دیگر از غذاهای سنتی بلوچ‌ها است که از گندم و دنبه گوسفند تهیه می‌شود. این غذا بسیار مقوی است. تنورچه نام کبابی است از گوشت گوسفندی که در تنور پخته می‌شود. املت سوزی، سوزی نام گیاهی محلی است، در املت سوزی از سیب‌زمینی، پیاز، تخم‌مرغ، سیر و سبزی سوزی استفاده می‌شود. تیموش نام یک نوع آبگوشت است که آن را با نانی به نام دوتینی می‌خورند. شیرینی چنگال یکی از معروف‌ترین غذاهای محلی شهر چابهار است که از آرد و روغن حیوانی و خرما تهیه می‌شود. این غذاها را در فهرست غذاهای بهترین رستوران چابهار یعنی رستوران بلوچ می‌توانید بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *