گل افشان پدیده ایی در چابهار

گل افشان پدیده ایی در چابهار

گل افشان یکی از جاذبه های منحصر به فرد سیستان است که علاوه بر زیبایی خواص درمانی فوق العاده ایی دارد.

گل افشان

گل افشان، تنها در 100 کیلومتری مرکز چابهار در منطقه ایی به نام بندر تنگ کوه های گل افشان با ارتفاعی در حدود 100 متر و قطر قاعده کمی بیش از 100 شاهد پدیده ایی هستیم که به آن گل افشان می گویند. در فاصله 200 متری از کوه ها در فضایی بیابان شکل که خود حاصل فرایندهای طبیعی زمین است چاله هایی به عمق 2 متر وجود دارد که باید برای رسیدن به کوه وارد این چاله ها شد.

بالا رفتن از کوه ها کار سخت و دشواری نیست. در بالای کوه چاله ای به قطر یک متر وجود دارد که از گل پوشیده شده است و در فاصله های زمانی تقریبا یک دقیقه ایی گل خاکستری رنگ با صدای شبیه به ترکیدن حباب از داخل آن پراکنده می شود.

گل افشان

گل ها دمای بالایی ندارند که آنها را نتیجه فعالیت آتشفشانی بدانیم بیشتر زمین شناسان بر این اعتقاد دارند که نزدیکی به اقیانوس هند و فرو رفتن با شیب تند پوسته به داخل زمین عامل به وجود آمدن این فشارهای زیر زمینی شده است. این فشار باعث خارج شدن چشمه های آب معدنی و گل افشان در منطقه شده است.

گل افشان ها در سراسر دنیا وجود دارند اما بزرگترین کوه گل افشان دنیا با ارتفاع 500 متر در بلوچستان پاکستان قرار دارد. و معروفترین گل افشان ایران در سرزمین سیستان و در شمال جاده کهیر- منطقه تنگ در شهرستان کنارک قرار دارد. اگر تور چابهار خرید کرده ایید می توانید به همراه افراد تور و لیدر محلی از این مناطق بکر و جذاب دیدن کنید.

گل افشان چابهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *