ژانگ جیاجی اولین پارک ملی چین

ژانگ جیاجی اولین پارک ملی چین

شبیه آن ضرب المثل، چیزی که برای ما آرزو و رویا نام دارد برای جهان پر از راز چینی ها خاطره است. شاید برای بسیاری از آنها نیز هنوز آرزوی باشد چراکه یک پنجم جمعتی جهان را چینی ها تشکیل می دهند و بعید است همه آنها نیز فرصت کرده باشند همه شگفتی های این کشور پر از رمز و راز را ببینند و شاید هم آنقدر نزدیکند که این شگفتی های زمین به چشمشان نیامده است.

ژانگ جیاجی اولین پارک ملی چین

یکی از این شگفتی های زمین ، پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie) در غرب استان هونان در مرکز چین است. این پارک از شانگهای و پکن حداقل هزار کیلومتر فاصله دارد و اولین بار بعد از فیلم آواتار جیمز کامرون بود که برای مسافران خارجی تور چین جذاب شد. کوه های هاله لوجاه (-Halle lujah) در فیلم آواتار از کوهستان های پارک ملی ژانگ جیاجی چین الهام گرفته شده بودند. ژانگ جیاجی چین برای قله های زیبا و خارق العاده اش، رودهای زلالش، جنگل های انبوه و متراکمش و غارهای آهکی بزرگش معروف است. در سال ۱۹۸۲، پارک ملی ژانگ جیاجی اولین پارک ملی چین شد. به لطف فیلم پر فروش آواتار و یک بودجه پر و پیمان برای گردشگری، این جاذبه طبیعی چین به یکی از مکان هایی تبدیل شده است.

ژانگ جیاجی اولین پارک ملی چین

حیوانات و گیاهان در معرض خطر زیادی در این نقطه از چین وجود دارند. همین موضوع باعث شد دولت چین تلاش های خود برای حفاظت از این منطقه را آغاز کند. این منطقه در سال ۱۹۸۲ و خیلی قبل تر از این که مورد توجه توریست های تور چین قرار بگیرد، به نام پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجی نامگذاری شد. شاید مشهورترین جاندار در معرض خطر ساکن در این منطقه، سمندر غول پیکر چین باشد. این دوزیستان غول پیکر در آبگیرها و غارهای درون جنگل زندگی می کند و شدیدا توسط دولت چین محافظت می شود. در حالی که صنعت توریسم مهمترین صنعت این منطقه از چین است با این حال حفاظت از چنین منطقه منحصر به فرد و گوناگون از نظر بیولوژیکی، در اولویت های دولت چین قرار دارد. پارک ملی ژانگ جیاجی چین در سال ۱۹۹۲ به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

بهشت عاشقان ماجراجویی

جدا از تعداد زیادی سکوی تماشای منظره و مناظر چشم نواز، این پارک ملی چین تعداد زیادی غار، دریاچه، آبشار و قله های بلند برای دیدن دارد. عاشقان طبیعت از مبتدی ها گرفته تا حرفه ای ها مطمئن باشند که تعداد زیادی چالش را پشت سر خواهند گذاشت و با تجربه هایی عالی از تور چین بر خواهند گشت. محبوب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه از چین این ها هستند: منطقه خوش منظره وولينگ يوان، غار اژدهای زرد، غار اژدهای امپراتور، منطقه حفاظت شده طبیعی “سواوژیو” (Suoxiyu)، منطقه حفاظت شده کوهستانی تیان زی (Tianzi)

پارک ملی چین

دروازه بهشت (روح ژانگ جیاجی)

در کنار این مناظر در اینجا مرتفع ترین و بلندترین پل شیشه ای دنیا نصب شده است. در حالی که انگار روی هوا ایستاده اید با ۳۰۰ متر ارتفاع از سطح زمین به تماشای چشم اندازها خیره میشوید البته این پل شیشه ای چین مطمئنا برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. این پل شیشه ای به طور رسمی در آگوست سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و در اولین ماه فعالیتش، میزبان هزاران بازدید کننده شجاع بود. این شاهکار مدرن مهندسی، مناظر خارق العاده ای را از دره زیر پایتان در اختیارتان قرار می دهد. در ضمن بر روی این پل شیشه ای چین، فرصت بانجی جامپینگ نیز دارید، اگر می خواهید به زمین زیر پایتان نگاه نزدیکتری داشته باشید.
اینجا همچنین می توانید با طولانی ترین تله کابین دنیا به ارتفاعات دروازه بهشت بروید. برای رسیدن به آنجا که یک غار است، یک جاده اختصاصی ساخته شده است اما پیاده روهای شیشه ای، مسیرهای قرار گرفته در لبه صخره ها، پلکانی رو به بهشت و جاده ۹۹ پیچ از دیگر مقصدهای مسافران عاشق آدرنالین هستند راه رفتن بر روی Walk of Faith و سوار شدن بر تله کابین هیجان انگیز به سمت بالای کوهستان، تجربه شما از این منطقه در تور چین را به تجربه ای فوق العاده تبدیل می کند.

جایی برای تست غذای معروف چینی

ژانگ جیاجی که در استان هونان چین (همان جایی که رئیس مائو از آنجا آمده) قرار گرفته است، بخشی از کمربند برنج و ماهی چین است. همانند گوشت و سیب زمینی در غرب آمریکا و فیش اند چیپس در بریتانیا، برنج و ماهی چین نیز به عنوان غذایی تاریخی و سنتی از فرهنگ چین شناخته می شود. در استان هونان چین، می توانید بهترین های این غذای چین را در مدت تور چین خود و در رستوران های سراسر منطقه امتحان کنید. در ژانگ جیاجی غذاهای محلی شامل اینها هستند: ماهی نمک سودشده و ترش، مرغ مالا (همراه با یک تندی بی حس کننده) و San Xia Guo(نوعی ظرف داغ: غذایی که خودتان تکه های گوشت و سبزیجات را در ظرفی با آب در حال جوش میپزید).

داستانی به اندازه تاریخ

خیلی قبل تر از آن که عکاسان از این کوهستان های شناور عکس بگیرند، این قله های کوارتزی و پرتگاهها، منبع الهام چندین نسل از نقاشان و هنرمندان چین بوده اند. مناظر کوهستان های این منطقه از چین را می توان در بسیاری از نقاشی های چینی و دست ساخته های فرهنگی چین یافت، به شکلی که این به قله های مه گرفته و سرسبز به نوعی به تصویر اصلی از طبیعت چین تبدیل شده اند. بخشی از شهرت این کوهستان های زیبا در چین برای غربی ها به خاطر الهام بخش بودن آن ها برای ساخت فیلم آواتار بوده است. کوههای بیگانه های آن فیلم که در میان ابرها شناور هستند مانند کوه های این منطقه از چین می ماند که در زیر ابرها قسمت پایین آن ها دیده نمی شود. در زمان حاضر توریست های تور چین که به ژانگ جیاجی می روند، گوشه به گوشه، هنرمندانی را می بینند که مشغول عکس برداری از یکی از زیباترین مناظر طبیعی چین هستند.

منطقه حفاظت شده ژانگ جیاجی

میمون های وحشی ژانگ جیاجی

پارک ژانگ جیاجی چین محل زندگی صدها میمون ماکاک حفاظت شده است. در زمان شلوغی پارک، زمانی که قسمت های محبوب تر پارک برای توریست های تور چین، حسابی شلوغ شده است، این میمونها در داخل جنگل و محل زندگیشان پنهان می شوند. وقتی جمعیت کم و کمتر می شود میمون ها شروع به بیرون آمدن می کنند. تعداد زیادی تابلو وجود دارد که به توریست های تور چین می گوید کاری به میمون ها نداشته باشند، ولی این موجودات با انسانها آشنا هستند و راحت به شما نزدیک می شوند (مخصوصا اگر در حال خوردن چیزی باشید). این میمونها، بازیگوش و نترس هستند و همین باعث می شود تماشای آنها که در حال بازی بر روی درختان هستند تجربه خوشایندی باشد. برای گرفتن عکس از آنها خود را آماده کنید، ولی حواستان به دوربینتان باشد که یک موقع یک میمون آن را از دستتان نقاپد.
۷. یک آسانسور شیشه ای که رکورد جهانی نیز دارد اجازه می دهد از مناظر ژانگ جیاجی چین لذت ببرید، بدون این که نیاز باشد پیاده روی کنید.

آسانسور شیشه ای Bailong که به معنی بالابر ۱۰۰ اژدها است، در گوشه ی یکی از بلندترین نقطه های ژانگ جیاجی قرار گرفته و یک دسترسی راحت و سریع به بعضی از زیباترین مناظر کوهستان را برایتان فراهم می کند. این آسانسور که ۳۲۶ متر را در کمتر از دو دقیقه بالا می رود، بلندترین آسانسور بیرونی دنیا است. این آسانسور خود به تنهایی یکی از جاذبه هایی است که مسافران تور چین را به این نقطه از چین می کشد. دستاوردهای مهندسی مثالی دیگر از سرمایه گذاری چین برای تبدیل کردن این پارک به یک جاذبه گردشگری جهانی هستند. این آسانسور شما را به ارتفاعی بالاتر از برج Shard لندن می برد. این آسانسور می تواند در یک زمان ۵۰ نفر را جابه جا کند. اگر شجاع هستید و دوست دارید کمی انرژی ذخیره کنید، این آسانسور بلیت شانس شما به بالا است.

آب و هوای عجیب و غریب و سحر کننده

منطقه ژانگ جیاجی چین آب و هوای نیمه گرمسیری موسمی دارد. رطوبت و گرمایی که باعث به وجود آمدن این اکوسیستم منحصر به فرد شده همزمان می تواند حسابی از خجالت مسافران تور چین که در دره ها مشغول گشت زدن هستند نیز در بیاید. البته اختلاف دمایی زیادی بین قله ها و دره ها در ژانگ جیاجی چین وجود دارد. مناسب ترین زمان برای رفتن به تور چین و بازدید از ژانگ جیاجی بین آوریل تا اکتبر است، زمانی که شما می توانید مطمئن باشید سرسبزی باشکوه قله ها را خواهید دید. تابستان های خیلی مرطوب و زمستان های برفی این منطقه از چین می توانند خیلی سخت باشند که باعث می شود پاییز و بهار بهترین زمانها برای رفتن به تور چین برای دیدن این منطقه باشند. توصیه می کنیم وضعیت آب و هوایی ژانگ جیاجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بهترین تجربه را از این منطقه در تور چین خود خواهید داشت.
و مسیر تاحدودی دشوار اما ممکن وی انتخاب های شما به سرعت در حال افزایش هستند. ژانگ جیاجی زمانی یک منطقه دور افتاده و ایزوله شده در چین بوده ولی هم اکنون یک فرودگاه کوچک و خطوط راه آهن دارد. می توانید در عرض چند ساعت و از طریق زمین از گویلین خارق العاده به ژانگ جیاجی برسید. این منطقه احتمالا با دیگر نقاط چین که دوست دارید در مدت تور چین آنها را هم ببینید آنچنان فاصله ای ندارد. مناطق کوهستانی ژانگ جیاجی جاده های پهنی ندارند (هنوز) و ترافیک های سنگین اتفاق می افتند. در مسیرهای کوهستانی نیز بسته به
زمانی که به تور چین می روید احتمالا با شلوغی مواجه خواهید شد.

ژانگ جیاجی

راهنمای سفر به ژانگ جیاجی چین

پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie) در شمال غرب استان هونان چین قرار گرفته است و ۳۳۰ کیلومتر از طریق جاده با چانگ شا (Changsha) مرکز استان هونان فاصله دارد. ژانگ جیاجی از هر دو شهر پکن و شانگ های بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد. سه چیزی که باید در مدت تور چین در ژانگ جیاجی ببینید، پارک ملی ژانگ جیاجی، کوهستان تیانمن و طولانی ترین و مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا یعنی پل شیشه ای دره بزرگ ژانگ جیاجی هستند. پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجی که بخشی از منطقه خوش منظره وولینگووان (-Wulingyuan) است، بسیار بزرگ است و نیاز است که شما دو روز از تور خود را به بازدید از این پارک زیبا اختصاص دهید: یک تور عالی برای دیدن زیبایی های طبیعی چین با کلی پیاده روی و کوهنوردی. کوهستان تیان من که نسبت به پارک جنگلی ژانگ جیاجیچین، ناشناخته تر و خلوت تر است نیز مطمئنا ارزش بازدید را دارد. مناظر کوهستان های این بخش از چین با مناظر پارک کاملا تفاوت دارند و دیدنی هایش شامل قله های کوهستانی، مسیرهای پیاده روی بر روی صخره ها و تله کابین هایی با مناظر خارق العاده هستند. سفر به این بخش از چین از سفر به پارک جنگلی راحت تر است و پیاده روی کمتری نیز دارد.

چه زمانی به ژانگ جیاجی چین بروید

اواخر بهار و تابستان بهترین زمانها برای رفتن به تور چین برای بازدید از این نقطه از چین هستند. در این زمان هوا گرم است و می توانید دریای ابرها را در کوهستان ها ببینید. برای دیدن رنگ های خارق العاده پاییزی و تجربه هون خنک تر، پاییز به این نقطه از چین بروید. ماههای سرد زمستان را برای ست به این منطقه از چین توصیه نمی کنیم. مسیرها لغزنده و نا امن هستند و در مواقع بارش شدید برف و برای تعمیرات در فوریه نیز جاذبه های گردشگری بسته می شوند.
نحوه سفر به ژانگ جیاجی چین قطارها و پروازهای مستقیم از شهرهای مهم توریستی چین شامل پکن، شانگهای، چنگدو و شیان به ژانگجیاجی تعداد محدودی دارند. جدا از توسعه زیرساخت ها برای جذب بیشتر توریست های تور چین به این منطقه، با این حال ژانگجیاجی همچنان شهری کوچک محاصره شده با کوهستان ها با یک فرودگاه کوچک و بدون خط آهن قطار پر سرعت است؛ در حالی که قطارهای فشنگی به مقصد چانگشا در دسترس هستند. شهر ژانگجیجی چین دروازه ورود به پارک ملی است که ۲۸ کیلومتر به سمت شمال از طریق جاده ای روستای به عرض ۸ متر در دسترس است.

در مدت اقامت در ژانگ جیاجی چین، کجا بمانیم

هتل های موجود در ژانگ جیاجی کیفیت نسبتا پایین تری از هتل های هم رتبه خود در شهرهای بزرگ چین مانند پکن، شانگهای و گویلین دارند. در یک هتل ۵ ستاره در ژانگ جیاجی معمولا خبری از صبحانه غربی نیست و خدمه هتل آن چنان انگلیسی صحبت نمی کنند. توصیه ما به مسافران تور چین که از ژانگ جیاجی بازدید می کنند، اقامت در هتل پولمان ژانگ جیاجی است که به گفته سایت تریپ ادوایزر بهترین هتل ژانگ جیاجی است. بیشتر هتل های ژانگ جیاجی در سه منطقه جمع شده اند: مرکز شهر ژانگ جیاجی، منطقه “وولینگووان” (شهری کوچک نزدیک پارک ملی) و داخل پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی به مسافران تور چین توصیه می کنیم بیشتر زمان خود را در وولينگووان بگذرانند، چرا که این منطقه به جاذبه های دیدنی پارک نزدیک تر است و بعضی از بهترین های هتل های این منطقه از چین مانند هتل پولمان ژانگ جیاج در این بخش قرار گرفته اند.

اولین پارک ملی چین

غذا خوردن در ژانگ جیاجی چین

غذاهای محلی ژانگ جیاجی چین، طعم تند و تیز غذاهای استان هونان چین را دارند. گزینه های غذایی موجود در پارک ملی بسیار محدود هستند ولی می توان یک رستوران خوب برای خوردن یک وعده غذا پیدا کرد. غذا در وولینگووان بهتر از پارک است، ولی همچنان انتخاب ها محدود هستند.

ژانگ جیاجی، ژیوژایگوویا گویلین؟

بسیاری از مسافران تور چین در مورد تفاوت های بین ژانگ جیاجی، -Jiu zhaigou و گویلین سوال دارند و دوست دارند بدانند کدام را باید در مدت تور چین ببینند. با در نظر گرفتن دسترس پذیری، راحتی سفر و مناظر و جاذبه های توریستی می توان این چنین گفت: دسترس پذیری: دسترسی به ژانگ جیاجی از گویلین سخت تر است، ولی نسبت به ژیوژ ایگوو راحت تر است. راحتی سفر: در مورد کیفیت اقامتگاه ها، امکانات و زیرساخت ها، گویلین چین اول، ژیوژایگو و دوم و ژانگ جیاجی سوم است. مناظر: گویلین، رودخانه لی و مناظر زیبای کوهستان های آهکی خودش را دارد. ژیوژایگوو دریاچه های زیبا، قله های برفی و آبشارهایی چشم نواز در دره های عمیق یخ زده دارد. ژانگ جیاجی شما را دعوت به مبارزه با ترس تان از ارتفاع می کند و قله های پارک ملی این منطقه از چین انگار در دریایی از ابرها شناور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *