بندر تنگ چابهار روستایی در شهرستان کنارک

بندر تنگ چابهار روستایی در شهرستان کنارک

بندر تنگ چابهار روستایی در جنوبی شرقی ترین شهرستان کشور عزیزمان ایران یعنی سیستان و بلوچستان با داشتن گل افشان و جاذبه های فراوان بسیار دیدنی است.

بندر تنگ چابهار

بندر تنگ به صیادی و جاذبه های بسیارش معروف است. مردم این روستا به شغل صیادی مشغول هستند. در تور چابهار از لیدر خود بخواهید این منطقه زیبا و دیدنی را به شما نشان دهد. این روستا از توابع و بخش های اطراف شهرستان کنارک است. هر کدام از روستاهای این شهرستان دارای جاذبه های منحصر به فرد خود است. در غرب این شهرستان بندی با نام تنگ وجود دارد که در فاصله 80 کیلومتری آن قرار دارد. مسیر زمینی برای رسیدن به این بندر از مسیر جاده بندر جاسک است که بعد از گذشت 50 کیلومتر از این جاده، جاده فرعی  بندر تنگ نمایان می شود. یکی از عجایب منطقه پدیده گل افشان است که در این جاده تابلو راهنمای آن را خواهید دارد. این بندر در ساحل دریای عمان و بندر صیادی تنگ قرار دارد.
در جاده که به سمت بندر می روید در سمت راست جاده کوه های قله ایی شکل را خواهید دید که از سر آنها گاز و گل خارج می شود. درست است این همان گل افشان های معروف است که در این محدوده مشاهده می شود. جاده را که ادامه دهید در امتداد دریای عمان روستاهای بسیاری قرار دارد که برای جذب گردشگر امکانات کافی را ندارند.

بندر تنگ

ماهیگیری مردم منطقه تنگ

بیشتر مردم منطقه به شغل ماهیگیری مشغول هستند و اگر به این بندر بروید قطعا ماهیگیران بسیاری را در بندر مشغول ماهیگیری خواهید دید. با توجه به ظرفیت خوب منطقه ساخت اسکله جدید بسیار به رونق کار و ماهیگیری کمک خواهد کرد. به زودی با توجه به پیگیری های وزیر وقت ساخت اسکله جدید را آغاز خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *