شهر وان ترکیه کجاست؟

شهر وان ترکیه کجاست؟

شهر وان ترکیه در شرق دریاچه بزرگ وان و مرکز استان وان ترکیه قرار گرفته است. این شهر با داشتن جمعت حدود 500 هزار نفر تاریخ بسیار زیبایی دارد. مردم شهر وان به زبان کردی کرمانجی صحبت می کنند، البته به زبان ترکی نیز مسلط هستند. وان نیز مانند تمامی شهرهای توریست پذیر دیگر دارای مردمی خونگرم و دوست داشتنی است

شهر وان ترکیه کجاست؟

کشور ترکیه با توجه به تمرکزی که بر روی جذب گردشگر از تمامی نقاط دنیا دارد در این شهر نیز اقدامات فراوانی انجام داده است. بیشتر گردشگران برای تجارت و دیدن جاذبه های تاریخی به این شهر سفر میکنند. با توجه به داشتن مرز زمینی با این شهر ایرانیان به راحتی از مرز عبور میکنند و به خاک ترکیه وارد می شوند. برای آشنایی با موقعیت جغرافیایی وان ترکیه می توانید در تورکده جستجو کنید.

فصل گرما را برای سفر به وان انتخاب کنید چرا که با وجود دریاچه بزرگ و زیبای وان می توانید از آب و هوای معتدل این شهر لذت ببرید.

تور وان فقط به صورت زمینی برگزار می شود چرا که پرواز مستقیمی از ایران به وان وجود ندارد. برای سفر قطار را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. درست است که قطار وسیله ایی ایمن و راحت است اما با توجه به بازرسی های بسیار در مرز و معطلی بسیار مسیر بسیار طولانی و خسته کننده خواهد شد.

شهر های تبریز، خوی یکی از مهمترین مبداهای سفر به شهر وان هستند. از این دو شهر هر روز ماشین های ترک بسیاری مسافران را به شهر وان می برند. با توجه به ارزش لیر به تومان می توانید سفری ارزان را تجربه کنید. به راحتی غذا بخورید، خرید کنید و از دیدن جاذبه های دیدنی شهر وان لذت ببرید.

مردم شهر وان به زبان کردی کرمانجی صحبت می کنند، البته به زبان ترکی نیز مسلط هستند. وان نیز مانند تمامی شهرهای توریست پذیر دیگر دارای مردمی خونگرم و دوست داشتنی است. فروشنده ها وقتی متوجه می شوند که ایرانی هستید سعی میکنند که به فارسی قیمت اجناس را اعلام کنند.

شهر وان ترکیه

وان دارای جاذبه های دیدنی مثل دریاچه وان، قلعه، آبشار مرادیه، کلیسای آکدامار، خانه گربه ها و مراکز خرید بسیار است.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به نزدیکی این شهر به ایران در آخر هفته ها و همچنین ایام تعطیل بسیار شلوغ است پس نباید رزرو تور و یا هتل را به روزهای نزدیک به سفر بیندازید. برای پاسخگویی هر چه بهتر سالانه هتل های زیادی در این شهر ساخته می شود که متاسفانه هنوز پاسخگویی کامل برای مسافران نمی تواند انجام شود. همچنین مرز زمینی در روزهای شلوغ قدری طاقت فرسا می شود. اگر قصد سفر دارید و می توانید خارج از زمان تعطیلات سفر کنید. برای سفر به این شهر حداقل 3 شب را اختصاص دهید. جایی آرام، جذاب و ارزان خواهید رفت. با خرید تور وان می توانید تجربه خوبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *