در سفر به وان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در سفر به وان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تور وان ترکیه و سفر به شهر وان در سال اخیر بسیار اوج گرفته است. سفر زمینی قدری برای مسافران نا آشنا است، اما با توجه به گرانی تورهای هوایی استقبال از این نوع سفر بیشتر شده است. حال باید آشنایی بیشتری با این مسیر داشته باشید تا سفری خاطره انگیز برای شما بجا بماند.

مسیر زمینی وان از شهر های تبریز، خوی و ارومیه بیشتر انجام میگیرد. مسافرانی که از شهرهای دیگر قصد سفر دارند باید از یکی از راه های هوایی و یا زمینی خود را به این شهر ها برسانند. معمولا زمان حرکت ماشین های ترک در ساعات 6 تا 8 صبح انجام میگیرد که باید از ساعت دقیق حرکت اطلاع درستی داشته باشید تا از ماشین ها جا نمانید. در مسیر زمینی باید از یکی از مرزهای کشور (رازی و یا سرو) عبور کنید. برای اینکه در این مرحله کمتر معطل شوید و کارها برای شما ساده تر برگزار شود از قبل عوارض خروج از کشور را از طریق بانک ملی و یا سایت این بانک پرداخت کنید. تنها با داشتن کد این فیش می توانید مرحله پرداخت عوارض خروج را به سرعت رد کنید.

در مرز بسیاری از دست فروشان قصد متقاعد کردن شما را برای خرید سیگار، لیر، و چای دارند. توصیه میکنیم حتی برای صحبت هم نایستید.

سعی کنید چمدان های محکمی را انتخاب کنید که در مسیر شما را اذیت نکند. و بتوانید در طول مسیر به راحتی روی زمین بکشید. تاریخ های آخر هفته و همچنین تعطیلات معمولا مرز دچار شلوغی بسیاری می شود. اگر از نظر زمانی مشکلی ندارید بهتر است خارج از زمان های شلوغ برای سفر اقدام کنید.

تور وان

هزینه های خود را قبل از سفر تخمین بزنید تا به میزان کافی ارز تهیه کنید، از دست فروشان ارز نخرید (امکان تقلبی بودن پول وجود دارد.). اگر ارز شما در سفر تمام شود باید با هزینه بیشتری در کشور مقصد تهیه کنید پس پیشنهاد میکنیم قدری بیشتر پول همراه ببرید تا دچار مشکلات پولی نشوید.

هتل های مقصد را به خوبی بررسی کنید. در شهر وان با توجه به استقبالی که در سال های اخیر شده است هتل های زیادی را ساخته اند که اکثرا درجه 3 ستاره را دارند. این هتل ها نوساز و تمیز هستند و بیشتر آنها در مرکز شهر قرار دارند. اما خدمات هتلی مثل صبحانه و هتل داری شاید قدری ضعیف باشد. اگر از آژانس برای خرید تور وان اقدام میکنید که بهتر است به توصیه های آنها توجه کنید اگر نه برای مطمئین شدن از کیفیت هتل کامنت های مسافران قبلی را به خوبی مطالعه کنید.

اگر خودتان قصد سفر دارید از ساعات باز بودن مرز مطمین شوید تا قبل از بسته شدن مرز از مرز خارج شوید.

قبل از سفر اطلاعات و نقشه کاملی از مقاصد گردشگری شهر وان را در گوشی خود داشته باشید تا برای رفتن به جاذبه ها هزینه کمتری را پرداخت کنید. برای اطلاع از راهنمای سفر به وان و همچنین سفرنامه وان با تورکده همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *