خانه گربه های وان ترکیه

خانه گربه های وان ترکیه

از جاذبه های خاص و منحصر به فرد شهر وان ترکیه می توان به خانه گربه ها اشاره کرد. این گربه ها دارای خصوصیاتی هستند که آنها را از سایرین متمایز می کند و همین امر باعث شده است گردشگران برای دیدن آنها به مرکز پرورش و نگهداری آنها مراجعه و بازدید نمایند. اصلی ترین تفاوت گربه های شهر وان تمایز رنگ چشم‌های آنهاست است یعنی یک چشم به رنگ آبی آسمانی و دیگری به رنگ کهربایی است.

خانه گربه های وان

پس از آن هنگامی که از شهر وان ترکیه دیدنی نمایید و از مراکز خرید آن خرید می کنید بهتر است از جاذبه های دیدنی شهر وان را نیز از دست ندهید. خاص بودن این گربه ها آن را به یک نماد اصلی شهر تبدیل کرده است.

تاریخچه خانه گربه ها در شهر وان ترکیه

در سال ۱۹۹۹ دولت ترکیه برای حمایت از این گونه گربه که نسل آن رو به انقراض بود اقدامات مفیدی انجام داد. در این سال تنها ۹۰ گربه از این نسل باقی مانده بود دولت ترکیه برای جلوگیری از انقراض مرکزی را برای نگهداری و پرورش و ازدیاد آنها تاسیس کرد این مرکز به نام خانه گربه های وان شهرت گرفت بعدها مسافران و بازدیدکنندگان از شهر وان برای بازدید از این گربه ها از این خانه دیدن کردند. این گربه ها علاوه بر داشتن ظاهری متفاوت از سایر گربه سانان خصوصیات رفتاری متفاوتی نیز دارند اهالی شهر وان اعتقاد دارند که این نوع گربه از نسل گربه هایی هستند که حضرت نوح آنها را سوار کشتی خود کرده است. این گربه ها نه تنها از آب بدشان می آید بچه از آب تنی و آب بازی لذت می برند آنها گربه های شکاری برای شکار موش و حشرات نیستند بلکه دوست انسانها و بسیار مهربان هستند. اغلب این گربه ها گربه های خانگی هستند.

خانه گربه های وان ترکیه

گربه های وان ترکیه تنها در آب و هوای این شهر می توانند زندگی کنند تمامی آنها دارای ظاهری سفید چشمان دو رنگ قدی بلند و تنومند هستند چشم این گربه ها در ابتدای تولد به رنگ خاکستری است اما بعد از گذشت حدود ۲۵ روز روز رنگ چشم ها تغییر کرده یکی کهربایی و دیگری به رنگ آبی آسمانی در می آید و همان طور ثابت باقی می‌ماند. اگر به گربه ها علاقه مند نیستید باید بدانید این گربه ها با ظاهر و رفتارشان قطعاً نظر شما را به خودشان جلب خواهند کرد حرکات شیطنت ها و بالا و پایین پریدن باعث می شود نظرتان نسبت به گربه ها تغییر کند. طول عمر آنها معمولاً بین ۱۳ تا ۱۵ سال است ست و وزنی معادل ۷ تا ۲۰ پوند خواهند داشت. اگر قصد خرید این گربه خانگی را دارید باید هزینه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار پرداخت کنید که البته این تفاوت قیمت به علت رنگ سن آن خواهد بود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که دو محل برای نگهداری از گربه ها در شهر وان وجود دارد که یکی در نزدیکی قلعه و دیگری در دانشگاه شهر وان قرار گرفته است که اولیه ورودی ندارد اما برای بازدید از خانه گربه های دانشگاه باید دو لیر ورودی پرداخت کنید. معمولاً بعد از بازدید از قلعه لیدرها محل نگهداری گربه ها خارج از دانشگاه را به مسافران نشان میدهند که البته ساختمان داخل دانشگاه به مراتب جالب تر است.

شاید کمی از این داستان هایی راجع به این گربه ها تعریف می شود اغراق آمیز باشد اما اگر به وان سفر میکنید با تور زمینی وان و یا شخصی بازدید از خانه گربه های شهر وان می تواند خالی از لطف نباشد.

نقشه خانه گربه وان ترکیه

یک پاسخ به «خانه گربه های وان ترکیه»

ارد گفت:

وان و مناطق هم جوار آن کرد نشین بوده و هزاره هاست که کردها در این منطقه ساکن هستند و گربه ها هم در این دیار از دیر باز به گربه های وان شهرت دارند .حال چگونه یک گربه که خاص منطقه کردنشین است گربه ترکیش نام می گیرد ؟متاسفانه حتی گربه های کردها را‌ نیز بر نمی تابند و کردها را‌شهروند درجه ۲ می شمارند و باید همه چیز به نام ترک باشید. یک کینه توزی بسیار زشت و یک ناسیونالیزم افراطی ترکی که جز نژاد ترک را بر نمی تابند . و حتی حیوانات مناطق کرد نشین را هم از نژاد ترک تلقی می کنند. کمی انصاف. در قرن اتم و فتح کهکشان ها متاسفانه هنوز عده ای در نژاد پرستی افراطی غرق شده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *