قلعه چاووش تپه یا ساردورینیلی وان ترکیه

ساردورینیلی وان ترکیه

در بین جاذبه های توریستی شهر وان ترکیه می توان از آثار باستانی و تاریخی آن نیز ز یاد کرد قلعه چاووش تپه از بناهای تاریخی است که نماد قدرت پادشاه زمان خود یعنی سال دوری دوم بوده است این بنا در بین سالهای ۷۳۵ تا ۷۶۴ ساخته شده است.

قلعه چاووش تپه یا ساردورینیلی وان ترکیه

این قلعه در زمان اوج قدرت ساردویی ها و چند قرن قبل از میلاد ساخته شده است و دلیل اهمیت آن قرار گرفتن این بنای باستانی در یک مسیر تجاری مهم هم بوده است. این بنا در دو بخش مجزا شامل قصر امپراتوری اوراتو و در بخش پایینی همراه با ساختمان هایی بسیار متعدد ساخته شده است این بنا در طی دو مرحله یعنی ابتدا ساخته قسمت قصر اصلی و در مرحله دوم بخش پایینی در قرن هفتم بنا گردیده است. در بخش پایینی برج پادشاه یک معبد کارگاه‌های آموزشی انبارها و حرمسرا جای گرفته است طبق بررسی های باستان شناسی مشخص شده است که قلعه بعد از تخریب در قرن هفتم در قرون وسطا اشغال گردیده است. یکی از دلایلی که که باعث شده این قلعه در این محل بنا شود منظره زیبا و فریبنده آن است که پادشاه در زیر پای خود مشاهده می کرده با بازدید از این قلعه می توانید به سبک زندگی مردان و زنان زمان گذشته پی ببرید. از سال ۱۹۶۱ کاوشگران ترک با بررسی بر روی این قلعه به این بردند که قلعه بالایی و پایینی همراه با یک ورودی اصلی در بین آنها به یکدیگر متصل می شدند در قسمت شرقی قلعه بالایی سنگ های مسطح بسیار بزرگ قرار گرفته بود که معبد هالدی خدای اوراتوهاست مشاهده می شده است.

قلعه چاووش تپه

سیستم معماری توسعه یافته قلعه چاووش تپه نشان از توسعه یافتگی سلسله اورارتو ها را نشان می دهد. در سال ۲۰۰۴ میلادی سیستم فاضلاب ۲۸۰۰ ساله ای به عرض یک متر و طول ۳۰ متر در زیر قلعه غربی کشف شد که به وسیله سنگ ها پوشانده شده بود.

قلعه چاووش تپه یا ساردورینیلی وان ترکیه

موقعیت مکانی این قلعه به گونه‌ای بوده است که پادشاهان را بر منطقه مسلط کرده و در نتیجه می توانستند در برابر حملات فرضی دشمنان ساکنین را حمایت کنند.

قلعه چاووش تپه یا ساردورینیلی وان ترکیه

این قلعه که در دشت گوپینار قرار گرفته است است فاصله ۲۵ کیلومتری دریاچه وان واقع شده است. برای دسترسی راحت تر می توانید طبق نقشه زیر حرکت نمایید. اگر به شهر وان ترکیه سفر می کنید می‌توانید به وسیله یک تاکسی و یا لیدر محلی به راحتی از این منطقه بازدید نمایید.

قلعه چاووش تپه وان ترکیه

آدرس: No 25 kms from Van on the Hakkari road, Van, Turkey

قلعه چاووش تپه یا ساردورینیلی وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *