افزایش ورود گردشگر به کشور

افزایش ورود گردشگر به کشور فقط به دلیل جریان خبری برجام است. این افزایش 4 برابری که در 6 ماهه اخیر شاهد بودیم تنها به دلیل جریان خبری برجام و مطرح شدن نام کشورمان بوده است.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رشد گردشگری و ورود توریست به کشور بعد از توافق هسته‌ای، اظهار داشت: از زمان امضای توافق هسته‌ای ورود توریست به کشور 4 برابر شده است و این عدد بر حسب آمار سازمان‌های مختلف است به طوری که روزنامه بریتیش تریبیون انگلستان تحقیقی در زمینه اولویت‌های سفر اتباع این کشور انجام داده و در این تحقیق انگیزه سفر به ایران رشد قابل توجهی داشته است. ایشان در این مدت تاجران و فعالان اقتصادی بیش از مردم عادی به کشورمان سفر کرده‌اند که آن هم به علت بررسی بازار و نحوه فعالیت اقتصادی در ایران است. هر چند هنوز اتفاق خاصی صورت نگرفته است. وی با اشاره به نبود زیر ساخت‌های لازم گردشگری در کشور گفت: به تازگی رئیس سازمان گردشگری خبر از ورود سه گروه آلمانی و ترکیه ای به ایران جهت احداث هتل داد اما حتی در صورت به نتیجه رسیدن، باز هم در این حوزه با فقر امکانات روبرو هستیم. ایشان در ادامه اشاره کرد تحریم‌های چند سال اخیر، نبود فرهنگ‌سازی مناسب و عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف سبب شده که سفر به ایران برای اتباع خارجی سخت شود و اگر به دنبال توسعه گردشگری هستیم باید بسیاری از موازی کاری‌ها حذف شود. عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازگانی تهران گفت: تنها راه رونق گردشگری و جذب توریست، کمک دولت در همه زمینه‌ها به بخش خصوصی است زیرا این بخش نسبت به دیگر حوزه‌های اقتصادی از اشتغالزایی بالایی برخوردار است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی داخلی و تبلیغ جاذبه‌های توریستی کشور در شبکه‌های مطرح خارجی می‌تواند کمک زیادی به جذب توریست کند. این افزایش 4 برابری که در 6 ماهه اخیر شاهد بودیم تنها به دلیل جریان خبری برجام و مطرح شدن نام کشورمان بوده است.

خائف ادامه داد: ما امیدواریم با توجه به توافق هسته‌ای و باز شدن فضای بین‌المللی، گردشگری و صنعت در کشور دوباره رونق پیدا کند ، تمام بخش های اقتصادی کشور اکنون صرفا با امید زنده است.

منبع :خبرگزاری ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *