راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

قبل از سفر به هر مقصد و کشوری بهتر است که با آن مقصد به خوبی آشنا شوید و اطلاعات خوبی را از مقصد داشته باشید تا در زمان خود صرفه جویی نمایید.با توجه به اینکه شهر وان جزو شهر های اصلی و بزرگ ترکیه محسوب نمی شود پس از سایر کشورها پرواز مستقیمی به فرودگاه این شهر نمی نشیند اما نزدیکی این شهر به مرز زمینی ایران باعث می شود سفری زمینی و کم هزینه و راحت داشته باشید.

راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

وان ترکیه این شهر بزرگ مرزی ترکیه و ایران است. برای آنکه سفر بهتری داشته باشید بهتر است اطلاعات کافی راجع به شهر وان ترکیه داشته باشید. این شهر علاوه بر داشتن جاذبه های توریستی مثل دریاچه اماکن تاریخی سنتی شهر بسیار مناسبی برای خرید است. اگر قصد دارید سفری ارزان قیمت و همچنین جذاب داشته باشید می توانید شهر وان ترکیه را انتخاب کنید. با توجه به اینکه تنها یک ساعت و نیم بعد از مرز رازی به شهر وان ترکیه می رسید نزدیکی این شهر به مرز زمینی ایران باعث می شود سفری کم هزینه و راحت داشته باشید. در ادامه با تورکده همراه باشید تا اطلاعات کافی راجع به این شهر را در اختیار شما قرار دهیم.

راه های رسیدن به شهر وان

با توجه به اینکه این شهر شهر جزو شهر های اصلی و بزرگ ترکیه محسوب نمی شود پس از سایر کشورها پرواز مستقیمی به فرودگاه این شهر نمینشیند اگر حتماً می خواهید با هواپیما به شهر وان بروید باید اول به شهر استانبول یا آنکارا سفر کرده و از آن شهر ها با یک پرواز داخلی به وان ترکیه برسید،البته که این کار قدری غیر منطقی و غیر اقتصادی به حساب می آید. معمولاً مسافران به شکل زمینی و از شهرهای شمال غربی ایران به وان ترکیه سفر می کنند. می توانید قسمتی از مسیر را با هواپیما از تهران به شهرهای تبریز و یا خوی داشته باشید و از آن جا به وسیله دلموش ها یا همان ون های ترک به شهر وان ترکیه بروید.البته باید ساعت پرواز را به گونه ای انتخاب کنید که تا قبل از حرکت ون ها به محل حرکت رسیده باشید. معمولا ون ها از تبریز ساعت ۶ صبح و از از خوی ساعت ۸ صبح حرکت می کنند. می توانید برای رزرو و گرفتن مشاوره تور وان با آژانس های مسافرتی تماس بگیرید. 

راه دیگری که می توانید انتخاب کنید بدین شکل است که با استفاده از وسیله شخصی خود به مرز رازی بروید و ماشین را در پارکینگ گذشته و بعد از گذراندن مراحل خروج در خاک ترکیه به وسیله یک تاکسی تا شهر وان بروید هزینه این تاکسی ها ۲۵ لیر به ازای هر نفر است.

بعضی از مسافران وسیله شخصی خود را کاپوتاژ کرده و خودروی شخصی را از مرز خارج می کنند با استفاده از وسیله خود تا شهر وان سفر می کنند که البته هزینه های مربوط به کاپوتاژ برای یک بار سفر در سال خیلی به صرفه نخواهد بود.

اقامتگاه های شهر وان ترکیه

هتل ها و اقامتگاه ها در این شهر بسیار هستند که بر تعداد آنها هر سال اضافه می‌شود. از نظر اقامتی با تنوع خوبی رو به رو هستید زیرا از اقامتگاههای بسیار سطح پایین اما تمیز تا اقامتگاه های لوکس در این شهر وجود دارند. بعضی از هتل ها از شهرت خاصی برخوردار هستند مثل هتل پنج ستاره الیت ورد یا هتل ۴ ستاره هادی و گرند. با توجه به این که در کل فصول سال مسافران برای خرید و بازدید از این شهر شهر به وان ترکیه سفر می کنند بهتر است که از طریق آژانس های مسافرتی از قبل محل اقامت خود را رزرو نمایید. بهترین محل قرار گیری هتل ها در خیابان جمهوریت و ماراش است است زیرا این دو خیابان اصلی و در مرکز شهر قرار دارند پس رفت و آمد را برای شما بسیار ساده خواهند کرد.

رستوران های خوب شهر وان

قطعاً یکی از بهترین رستوران های این شهر رستوران هتل ۵ ستاره الیت ورلد خواهد بود که در مرکز خیابان ماراش واقع شده است. اکثر غذا ها و رستوران های این شهر غذا های قابل قبولی را ارائه می دهند اما از میان آن ها می توان به رستوران مولانا رستوران آکدامار رستوران داماک کباب آب و رستوران چاق کباب اشاره کرد. بیشتر غذا های این شهر از گوشت قرمز ز درست میشود که طعم و مزه مطلوبی نیز دارند. هزینه غذا در این شهر بسیار بالا نیست در واقع می توانید از ۱۰ لیر تا نهایتاً سی ایر غذای مناسبی را تهیه کنید.

جاذبه های گردشگری وان

شاخص ترین و مهمترین جاذبه گردشگری شهر وان ترکیه دریاچه وان است که باعث شهرت این شهر نیز شده است. دریاچه در منطقه ادرمیت قرار گرفته است ست و جزیره‌ای بسیار قدیمی و تاریخی در میان آن قرار دارد نام این جزیره آکدامار است قصه افسانه ای را بیان می کند. در میان جزیره کلیسای قرار گرفته است ست با نام آکدامار. برای رسیدن به این دریاچه و جزیره به این ترتیب میتوانید از ون های مسیر ادرمیت یا آکدامار استفاده کنید،هزینه این تنها برای این مسیر بین ۳ تا ۵ لیتر است. وقتی به محل ورودی جزیره رسیدید کشتی های تفریحی در این منطقه منتظر سوار کردن گردشگران هستند تا آنها را به مرکز دریاچه جزیره آکدامار در آن قرار گرفته است برسانند. هزینه سوار شدن به کشتی های تفریحی معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ لیتر می باشد همچنین برای بازدید از جزیره باید ورودی پرداخت نمایید که این ورودی ۱۰ لیر می باشد.

از سایر اماکن تفریحی میتوان به آبشار مرادیه قلعه چاووش تپه پارک آبی خانه گربه ها اشاره کرد می توانید با استفاده از یک لیدر محلی تمام جاذبه های شهر وان را بازدید نمایید.

قلعه وان ترکیه

برای اطلاع از جاذبه های گردشگری شهر وان می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

مراکز خرید وان

یکی از دلایل اصلی سفر به وان ترکیه معمولاً خرید است.معمولاً علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی مسافران مشغول خرید می‌شوند. از بزرگترین مراکز خرید این شهر مرکز خرید avm است که برند های معروف در این پاساژ شعبه دارند. البته خرید کردن شاید در این پاساژ قدری گران تر از مغازه های در خیابان باشد اما قطعاً اجناس بسیار مناسبی در آن به فروش خواهند رسید.

مرکز خرید avm

در تمامی خیابان ها مغازه های فراوانی را پیدا خواهید کرد که بیشتر آنها در دو خیابان اصلی یعنی جمهوریت و ماراش واقع شده‌اند. تمامی برندهای ترک از جمله ال سی،کتون،ماوی, دفاکتو و بسیاری دیگر در این شهر شهر دارای شعبه هستند. اجناس ارزان قیمت و با کیفیت بالا را میتوانید در این شهر تهیه نمایید.

سوغاتی های شهر وان

باقلوای استانبولی قطعاً یکی از از سوغاتی های اصلی شهر ترکیه به حساب می آید اما از قهوه ترک غافل نشوید می توانید نمونه های بسیار خوب قهوه را از این شهر خرید نمایید از خوراکی های دیگر می توان به انجیر خشک و انواع عسل ترک اشاره کرد.

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره شهر وان در اختیار شما قرار داده باشیم اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی بیشتری هستید می توانید سفرنامه وان ترکیه را به دقت مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *