با دریاچه سوان ارمنستان آشنا شوید

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان یک پهنه آبی گسترده آب شیرین است

یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان کشور ارمنستان است که به علت همسایه بودن و داشتن مرز مشترک زمینی و همین طور پرواز مستقیم در بیشتر ایام سال ایرانیان زیادی را به سمت خود می کشاند.

کشور ارمنستان در شمال غربی ایران قرار دارد و به همین علت از آب و هوای کوهستانی برخوردار است در فصل پاییز و زمستان هوای سردی دارد و بنابر این بهترین موقع برای رفتن به این کشور فصل تابستان است. به دلیل اینکه ارامنه زیادی در ایران زندگی می کنند بالطبع با ایرانیان رابطه خوبی دارند و رفتار دوستانه ای با توریست های ایرانی دارند.

ایروان پایتخت این کشور جاذبه های زیادی دارد که برخی بناهای تاریخی هستند و بعضی دیگر مناطق طبیعی و بکر می باشند . یکی از این جاذبه های طبیعی ارمنستان ، دریاچه سوان است که در 60 کیلومتری از پایتخت واقع شده و در اصل در میان یکی از پارک های ملی و حفاظت شده این کشور به نام پارک ملی سوان قرار گرفته است.

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان یک پهنه آبی گسترده است که با آب شیرینی که از رودها و چشمه های منطقه سرچشمه می گیرد تغذیه می شود. بنابر این این دریاچه به علت داشتن آب شیرین محل بسیار مناسبی برای پرورش ماهی و آبزیان است و بیشترین صد آبزی ارمنستان نیز از همین دریاچه است.

دریاچه سوان در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده است. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین قفقاز و یکی از بزرگترین ها در سطح جهان به شمار می رود. با اینکه این کشور از دریاهای آزاد بهره ای ندارد اما دریاچه سوان کمی توانسته این کمبود را جبران کند. محیط دریاچه بسیار جذاب و زیباست و در کنار آن نیز شما می توانید از طبیعت بسیار جالب منطقه حفاظت شده سوان نیز لذت ببرید.

در ساحل دریاچه  امکاناتی برای تفریح نیز مهیا شده است و تفریحاتی مثل قایق سواری، غواصی ، پرواز با گلایدر، آفتاب گرفتن در ساحل توریست ها را به خود جلب می کند . هرچند به علت آب و هوای سرد حتی در ایام تابستان شنا کردن در آب دریاچه خیلی مشتری زیادی ندارد اما شما  می توانید با گشت و گذار در اطراف آن از امکنات توریستی استفاده کنید.

ساحل دریاچه سوان

مردم محلی از رفت و آمد گردشگران استقبال می کنند و شما می توانید از مغازه ها و غرفه های اطراف دریاچه صنایع دستی ارمنی و همچنین از رستوران ها و کافه اطراف آن غذا و نوشیدنی تهیه نمایید و لذت ببرید.

بازدید از جاذبه های اطراف دریاچه هم بسیار جذاب است. از بنا های تاریخی اطراف دریاچه می توان از صومعه سواناوانک، صومعه هایراوانک ، قبرستان نوراتوس، قلعه آدزبرد را نام برد. پارک ملی سوان نیز  ناحیه گردشگری جالب توجهی  است که خود دریاچه نیز در میان آن واقع شده است و یکی از چهار پارک ملی و حفاظت شده کشور ارمنستان می باشد. وسعت این پارک 25 هکتار است  و از نظر پوشش جانوری و گیاهی از مهمترین پارک های ملی کشور ارمنستان است.

دریاچعه سوان ارمنستان

برای رفتن به دریاچه سوان بهترین راه مسیری  است که از ایروان به سمت آن  می رود. شما می تونید از وسایل نقلیه عمومی و هم از تاکسی استفاده کنید. مینی بوس ها از ایروان شما را تا شهر سوان خواهند برد و از این شهر هم برای رسیدن به خود دریاچه باید از تاکسی استفاده کنید. البته اگر استفاده از وسایل عمومی برایتان دشوار است می توانید با یک تاکسی دربست خود را از ایروان به دریاچه برسانید که البته هزینه بیشتری هم خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *