کاپادوکیه کجاست؟ راهنمای سفر به سرزمین اسب های زیبا و بالن سواری

کاپادوکیه کجاست؟

کاپادوکیه در بالای فهرست مناطق توریستی ترکیه قرار دارد. این منطقه با داشتن منظره سنگ های آتشفشانی چنان عجیب بنظر می رسند که گویی دست ساخت الف ها باشد اما در واقع باد و آب این اثر هنری را بوجود آورده اند. جاذبه های توریستی کاپادوکیه در واقع روستاهای این منطقه است، کلیساهای صخره ای مربوط به دوره بیزانس و شهر های زیرزمینی که زمانی مسیحیان در آن پناه می گرفتند. اسب سواری ، بالن سواری و عکاسی از جذاب ترین کارها در این سفر است.

فهرستی از مکان های دیدنی برای راهنمای سفر کاپادوکیا آماده کرده ایم که برای تورهای فرهنگی ضروری است. آیا آماده اید به سفری به سمت فضای جادویی کاپادوکیه، سرزمین پری ها و سرزمین اسب های زیبا بروید؟ در این صفحه ملزومات سفر به کاپادوکیه، یکی از مناطق گردشگری ترکیه با شهرت جهانی است را برای شما آماده کرده ایم.

حقایقی که باید در مورد کاپادوکیه بدانیم

کاپادوکیه یک منطقه است نه یک شهر

شهرهای زیرزمینی زیادی در کاپادوکیه وجود دارد
بیش از 900 سریال تلویزیونی و مستند در کاپادوکیه فیلمبرداری شد
حدود 600 کلیسا در کاپادوکیه وجود دارد
کلمه کاپادوکیا یک کلمه فارسی است
کاپادوکیه در فهرست یونسکو قرار دارد
فعالیت های بی شماری وجود دارد که می توانید در کاپادوکیه انجام دهید
لذت بردن از موسیقی در غارهای باستانی

کاپادوکیه

کاپادوکیه سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از بسیاری از کشورهای جهان است. چیزی که کاپادوکیه، بهشت گردشگری ترکیه را خاص می کند، شکل گیری طبیعی جغرافیایی آن است. جزئیات راهنمای سفر به کاپادوکیا را که پذیرای دوستداران سفر به ویژه علاقه مندان به عکاسی است را برای شما آماده کرده ام.

کاپادوکیه

راهنمای سفر به کاپادوکیه

منطقه کاپادوکیه با فرسایش و شکل‌گیری لایه‌های تشکیل‌شده توسط گدازه‌ها و خاکسترهای فوران در 60 میلیون سال پیش، و رویدادهای طبیعی مانند باران و باد پدیدار می‌شود. قدمت سکونت انسان در این منطقه به دوره پارینه سنگی باز می گردد. سرزمین های ساکن هیتی ها در دوره های بعدی به یکی از مهم ترین مراکز مسیحیت تبدیل شد. خانه ها و کلیساهای حک شده در صخره ها این منطقه را به پناهگاهی بزرگ برای مسیحیان فراری از ظلم امپراتوری روم تبدیل کرده است. امروزه منطقه ای به نام کاپادوکیه منطقه ای است که تشکیلات جغرافیایی آن در مساحتی به وسعت 250 کیلومتر مربع متمرکز شده و به استان های کرشهیر، نیغده، آکسارای و کایسری به ویژه نوشهیر گسترش یافته است. مناطقی که بیشترین بازدید را دارند عبارتند از Uçhisar، Göreme، Avanos، Ürgüp، Derinkuyu، Kaymaklı و Ihlara.

حمل و نقل کاپادوکیه

یکی از اطلاعات مهم برای راهنمای سفر کاپادوکیا، جاده و مسیر های حرکتی به این منطقه است… ما مسیر خود را از بورسا-قونیه-کاپودوکیا-کایسری برنامه ریزی کردیم و به صورت خانوادگی وارد جاده شدیم. می توانید با هواپیما از فرودگاه نوشهیر یا از طریق فرودگاه قیصری به کاپادوکیه بروید. اما راحت ترین راه پروازهای قیصری هستند، بنابراین همه ترجیح می دهند این مسیر را انتخاب کند. اگر توصیه ما را بخواهید، کسانی که می خواهند با تور به کاپادوکیا بروند انتخاب درستی دارند زیرا این منطقه منطقه ای است که با تورها می توان به خوبی از آن بازدید کرد. از آنجایی که بین مکان های بازدیدی فاصله زیادی وجود دارد، یک وسیله نقلیه مورد نیاز است. علاوه بر این، در سفر به کاپادوکیه، به کمک راهنمای تور برای ارائه توضیحات دقیق از منطقه نیاز دارید.

حمل و نقل کاپادوکیه

هتل های کاپادوکیه

هتل های کاپادوکیه همیشه ضریب اشغال بالایی دارند. هتل های کاپادوکیه که به گردشگری اهمیت می دهند نیز برای هر نیازی تفاوت هایی را نشان می دهند. شما می توانید در یک عمارت، هتل یا هتل غار اقامت کنید. قیمت ها برای هر نفر در هر شب حدود 100 لیر است. من می گویم از هتل های کاپودوکیا در گورمه استفاده کنید. چون در با این انتخاب در وسط منطقه می مانید و به همه جاذبه ها نزدیک هستید. برای این کار می توانید نگاهی به هتل های گورم بیندازید. می توانید هتل هایی را جستجو کنید که متناسب با بودجه و سلیقه شما هستند.

هتل های کاپادوکیه

در کاپادوکیه چه بخوریم؟

این منطقه به دلیل طبیعت توریستی از نظر غذا و نوشیدنی غنی است. جایگزین های زیادی وجود دارد. ما هیچ مکانی را توصیه نمی کنیم، چه پیتا و انواع آن را بخورید و چه عاشق تست کردن کباب باشید… همه غذاها عالی هستند اما در صورت تمایل می توانید به قیصری بروید و با راویولی های بی نظیر آن خود را مهمان کنید. قیمت ها کمی بالاتر از حد متوسط است. کباب تستی بین 26 تا 35 لیر برای 1 نفر است و راویولی حدود 17 لیر است.

راهنمای تور کاپادوکیه باید داشته باشید

از آنجایی که مناطقی که باید در کاپادوکیه بازدید کنید فاصله زیادی از هم دارند بهتر است در این منطقه یک راهنمای تور برای خود انتخاب کنید تا از مزایای راهنمای تور بهرهمند شوید.

روستای گورمه

گورمه یکی از زیباترین روستاهای جهان انتخاب شده است که این انتخاب البته دلایل خاص به خود را داشته است.  دهکده تا نیمه در داخل تپه مدفون شده است، نمای خانه های سنگی هزارتویی آن از اتاق های غار را در زیر پنهان کرده است و بسیاری از این خانه‌های سنتی در اینجا به هتل‌های غار بوتیک تبدیل شده‌اند. کلیسای چشم شیطان تزئین شده با نقاشی‌های دیواری و کلیسای ساکلی (پنهان) هر دو در نزدیکی Müze Caddesi، در فاصله کوتاهی از مرکز در مسیر موزه فضای باز گورمه، قابل دسترسی هستند. این دهکده مکان مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از محیط است.

روستای گورمه

موزه فضای باز گورم

درست در خارج از روستای گورمه سایت میراث جهانی یونسکو موزه فضای باز گورمه، مجموعه صومعه‌ای از کلیساهای سنگ‌تراش شده و سلول‌های راهبان که نقاشی‌های دیواری افسانه‌ای را در خود جای داده است قرار دارد. این نقاشی ها مربوط به قرن 10 تا 12 بوده درست زمانی که کاپادوکیه یک مرکز مهم مذهبی بوده است.
چندین کلیسا در داخل مجموعه وجود دارد، اما مهمترین آنها عبارتند از کلیسای سیب، با نقاشی دیواری معراج بالای در، نمازخانه سنت باربارا با دکوراسیون داخلی قرمز رنگ، کلیسای مار، با نقاشی های دیواری از سنت جورج و کلیسای غاردار که دارای اتاقک طاق‌دار بشکه‌ای است که کاملاً با نقاشی‌های دیواری پوشیده شده است.
گورمه، به نظر ما، باید نقطه شروع سفر شما در کاپادوکیه باشد. گورمه که از سه طرف توسط صخره ها و دودکش های جن احاطه شده است، خانه کلیساها و صومعه های زیادی دارد که با معماری جذاب خود برجسته می شوند. می توانید با کارت موزه وارد اینجا شوید.

در مورد مسجد و بیمارستان دیوریغی بیشتر بدانید

موزه فضای باز گورم

موزه تاریخ هنر کاپادوکیه

موزه تاریخ هنر کاپادوکیه یکی از مکان‌های ضروری برای دوستان فرهنگی است که سفرهای فرهنگی به کاپادوکیه انجام می‌دهند. این عمارت تاریخی با قدمت 150 سال به عنوان اولین موزه خصوصی عروسک‌های دست‌ساز افتتاح شده در ترکیه است. هزینه ورودی آن 10 لیر است.

موزه تاریخ هنر کاپادوکیه

قلعه اوچیسار

قلعه اوچیسار قله کاپادوکیه یکی از نقاطی است که زیباترین منظره را دارد بیش از 1000 سال است که از این قلعه استفاده میشده است. حتی تا دهه 1950، مردم در اتاق هایی که در قلعه حک شده بودند زندگی می کردند. این منطقه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است زیرا در نقطه ای واقع شده است که بر منطقه مسلط است. همچنین گفته می شود که قلعه با تونل هایی به نقاط مختلف منطقه متصل است اما هنوز اثری از این تونل ها به دست نیامده است.

قلعه اوچیسار

دره کبوتر

این دره 4100 متر طول دارد و یکی از طولانی ترین دره های کاپادوکیه است و در ضلع غربی دره قلعه اوچیسار قرار دارد. البته ابتدا از قلعه بازدید کنید؛ در هنگام پایین آمدن از قلعه، دو راهی را در جاده خواهید دید. کبوترخانه هایی که نام این دره را به خود اختصاص داده اند در ضلع شرقی دره قرار دارند. کبوترخانه هایی که در هنگام پیاده روی در کف دره رها شده اند، قرن ها محل زندگی کبوتران بوده است.از کود کبوتر برای افزایش حاصلخیزی خاک در تاکستان ها و باغ ها استفاده می شده است. ورود رایگان است.

آوانوس

آوانوس یک شهر شلوغ استانی در کنار رودخانه کیزیلیرماک است. بخش قدیمی‌تر شهر در پیچ و خم جاده‌های سنگفرش‌شده با عمارت‌های فرسوده عثمانی از دامنه تپه می‌پیچد، که گردش جالبی را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما جاذبه اصلی آوانوس سفال‌های آن است.

این شهر دارای تاریخچه صنعت سفالگری است که به دوره هیتی ها بازمی گردد و اکنون، مانند آن زمان، صنعتگران محلی از خاک رس قرمز متمایز رودخانه کیزیلیرمک برای صنایع دستی خود استفاده می کنند.
یکی از مکان های ضروری سفر شما در کاپادوکیه بدون شک آوانوس است. در آوانوس با فرهنگی آشنا می شوید که هزاران سال است ادامه دارد و شاید با تجربه خود بخشی از این فرهنگ شوید.در آوانوس که مرکز فرهنگ سفالگری و قالی بافی است، می توانید هر دو را این هنرهای دستی را از استادانش یاد بگیرید و برای عزیزانتان هدیه بخرید. ورودیه این موزه 10 لیر ترکیه است.

آوانوس

اورتا هیسار

حتما باید قلعه های باشکوه اورتا هیسار را ببینید. قلعه اورتاهیسار که هزاران سال با تمام شکوه و عظمت خود در طول عمر خود پابرجاست نیز شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اورگوپ

اورگوپ به عنوان سرزنده ترین و شلوغ ترین منطقه کاپادوکیه معروف است. در اورگوپ، با وجود مکان های زیادی که دارد می توانید اوقات خوشی را در شب های کاپادوکیه داشته باشید. آثار به جا مانده از دوره سلجوقی شامل مسجد قرن سیزدهم و مقبره های پراکنده دوره سلجوقی است. حتماً باید تپه معروف Asmalı Konak و Temenni را ببینید، در واقع بدون لذت بردن از طعم قهوه ترکی دم شده در شن و در برابر منظره بی نظیر تپه Temenni، برنگردید.

اورگوپ

هوپ هیل

مقبره Temenni برای کیلیچارسلان در سال 1288 ساخته شد.مقبره در مرتفع ترین نقطه Kadıkalesi در مرکز اورگوپ قرار دارد که با استفاده از تونلی به طول 700 متر می توان به مقبره رسید.در حال حاضر بخشی از این تونل برای بازدیدکنندگان باز است. همچنین مهم است زیرا غنی ترین کتابخانه برای یک دوره بوده است. مکانی است که باید حتما ببینید…

هوپ هیل

گودال قرمز

زیباترین دره های درهم تنیده کاپادوکیه بین روستاهای گورمه و چاووسین قرار دارند. 3 کیلومتر تا موزه فضای باز گورمه، 5 کیلومتر تا اورگوپ، 2 کیلومتر از اورتاهیسار و تنها 1 کیلومتر با چاووشین فاصله دارد.  در اینجا، صخره‌های غلتان و موج‌دار در سراسر حومه شهر در پالتی از صخره‌های صورتی، زرد و نارنجی پاستلی شکل گرفته‌اند که در اثر انفجار آتشفشانی و هزاره‌ها فرسایش بادی و آبی شکل گرفته‌اند.
بین صخره‌ها، باغ‌های سرسبز و زمین‌های سبزیجات وجود دارد که هنوز توسط کشاورزان محلی نگهداری می‌شود، در حالی که روی صخره‌ها کلیساها و مخفیگاه‌های گوشه‌نشین پنهان شده‌اند که قدمت آن‌ها به دوران بیزانس بازمی‌گردد.
دره Kızılçukur با پوشش گیاهی، صخره های طبیعی و رنگ های آن یکی از مراکز مهم گردشگری منطقه است. اغلب گردشگران داخلی و خارجی که می خواهند غروب خورشید را در این منطقه تماشا کنند، از آن بازدید می کنند. سوارکاری یکی از لت بخش ترین فعالیت ها در این دره صخره ای است. برای کرایه اسب قیمت 100 لیر برای 1 ساعت هزینه دارد.

گودال قرمز کاپادوکیه

شهر های زیرزمینی کاپادوکیه

شهرهای زیرزمینی کاپادوکیه برای اولین بار در عصر هیتی‌ها در عصر برنز کنده‌شدن از خاک آغاز شد، اما آنها بیشتر به خاطر تاریخ بیزانسی اولیه خود (قرن 6 و 7) مشهور هستند، زمانی که مسیحیان منطقه برای فرار از این شهر برای مدت طولانی در زیر زمین زندگی می‌کردند.

شهر زیرزمینی Kaymaklı بزرگترین نمونه کاپادوکیه است، با هزارتویی از اتاق‌هایی که با تونل‌هایی به هم متصل شده‌اند که در هشت سطح امتداد دارد. چهار مورد از این سطوح توسط بازدیدکنندگان قابل بررسی است.
شهرهای زیرزمینی درینکویو و کایماکلی به اندازه کافی به هم نزدیک هستند که بتوان هر دو را در یک سفر یک روزه دید. رفتن زیرزمینی به داخل شبکه‌ی پر پیچ و خم تونل‌ها تجربه‌ای جذاب است، اما کسانی که از کلاستروفوبیا رنج می‌برند باید بدانند که برخی از تونل‌ها بسیار باریک هستند.

شهر زیرزمینی درینکویو که بزرگترین شهر زیرزمینی در بین 36 شهر زیرزمینی کاپادوکیه است، به طور اتفاقی در سال 1963 کشف شد و در سال 1967 برای بازید گردشگران بهره برداری شد. امروز ما این شانس را داریم که از 8 طبقه شهر زیرزمینی درینکویو دیدن کنیم که شامل یک در مجموع 12 طبقه است اما طبقات دیگر بسته است. نزدیک به زیر زمین قدیمی ترین بیمارستان روانی دنیا وجود دارد که تا به حال فعال بوده است. همچنین شهر زیرزمینی Kaymaklı وجود دارد، توصیه می کنم از آنجا دیدن کنید.کارت موزه برای بازدید معتبر است.

شهر زیرزمینی درینکویو

دره اهلارا

دره اهلارا که در میان صخره های ناهموار و شیب دار قرار گرفته است، سرسبزی از درختان صنوبر بلند و زمین های کشاورزی حاصلخیز در کنار رودخانه غوغایی ملندیز است که 14 کیلومتر از روستای سلیمه تا روستای ایهلارا کشیده شده است. در طول دوره بیزانس، این مکان برای جوامع راهبان هرمتیکی بود که کلیساها و مجتمع‌های صومعه را روی صخره حک می‌کردند. کلیسای معطر، کلیسای مار و کلیسای سنت جورج سه تا از بهترین‌ها هستند، اما تعداد زیادی از کلیسای‌های دیگر برای دیدن در طول مسیر وجود دارند. در دهکده سلیمه، قله صخره‌ای صومعه سلیمه، که با سلول‌های غار و کلیسا تراشیده شده است، نقطه شروع یا پایانی شگفت‌انگیز برای پیاده‌روی در دره ایهلارا فراهم می‌کند.
اهلارا که در 100 کیلومتری گورمه واقع شده است، دومین دره بزرگ جهان است. اهلارا واقعا مکانی است که می توانیم آن را معجزه طبیعت بنامیم. این دره همچنین خانه کلیساها و صومعه های متعددی دارد. پیاده روی در کنار نهر ملندیز آرامش و لذت دیگری را به انسان به همراه دارد. دره ایهلارا 14 کیلومتر طول و در جاهایی تا 100 متر عمق دارد که می توانید با کارت موزه وارد اینجا شوید.

دره اهلارا 

از کایسری دیدن کنید

بیشتر بازدیدکنندگان فقط قیصری را در مسیر رفت و برگشت به فرودگاه می بینند، اما این شهر شلوغ تعداد انگشت شماری بناهای تاریخی جالب سلجوقی و عثمانی برای کسانی که اوقات فراغت دارند، دارد.
بقایای قلعه کایسری درست در مرکز شهر، بین مغازه‌های مدرن و جاده‌های شلوغ قرار دارد. در همین نزدیکی، Çifte Medrese در پارک میمار سینان به خوبی حفظ شده است که یکی از اولین دانشکده های پزشکی جهان بود و اکنون خانه موزه تمدن سلجوقی با مجموعه ای زیبا از آثار باستانی است که از منسوجات و جواهرات گرفته تا سرامیک و کارهای سنگی را شامل می شود.

کایسری

تور بالن کاپادوکیه

برای بازدید از این منطقه حتما صبح زود در آنجا آماده باشید. در فصل تابستان بیش از 100 بالن بعد از طلوع خورشید در منطقه به آسمان می روند. مهمولا همه روزه این بالن ها در هوا به پرواز در می آیند مگر آنکه آب و هوا مناسب نباشد، پس بهتر است حتما قبل از سفر آب و هوا را چک کنید. معمولا بالن ها بر فراز مناطق دره قرمز، رز پرواز میکنند مگر آنکه جهت وزش باد به گونه دیگر باشد. اگر شما فقط برای بالن سواری به ترکیه سفر کرده اید به این نکته توجه کنید که تورهای بالن سواری صبح خیلی زود شروع می شود پس باید یک شب در کاپادوکیه حتما اقامت داشته باشید.
تور بالن کاپادوکیه یک امر ضروری است؛ اما همانطور که می دانید قیمت ها گران است، شرکت های زیادی هستند که تور بالن را برگزار می کنند، میانگین قیمت آن حدود 300 لیر است و حدود یک ساعت طول میکشد. امکان چانه زنی هم هست. البته که قیمت بالا با وجود کار تیمی ده نفره برای یک پرواز هزینه بالایی به حساب نمی آید.

تور بالن کاپادوکیه

چه زمانی برویم

تابستان فصل اوج است، اما بهار، با گل‌های وحشی‌اش، و پاییز، با رنگ‌های صخره‌ای دره در درخشان‌ترین رنگ‌های خود پس از اینکه غبار تابستان توسط باران شسته می‌شود، بهترین مناظر را برای عکاسان ارائه می‌کند.
حداقل 2 روز برای بازدید و دیدن زیبایی های بی نظیر کاپادوکیه زمان نیاز است. اگر می خواهید از مکان های دیدنی کاپادوکیه دیدن کنید، می توانم بگویم که 3 روز ایده آل ترین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *