اطلاعات جالب در مورد کاپادوکیه، سرزمین اسب های زیبا

کاپادوکیه

در اینجا با مقاله ای جالب در مورد کاپادوکیه آمده ایم. کاپادوکیه از نظر مکان های دیدنی می توان آن را بهشت ترکیه نامید. کاپادوکیه به عنوان یکی از مناطقی که بیشترین گردشگران را به خود جذب می کند، از جمله مکان های ضروری به عنوان آدرس مکان ها و زمان های جادویی است. کاپادوکیه علاوه بر زیبایی، با ناشناخته هایش تقریباً همه را تحت تأثیر قرار می دهد. در اینجا اطلاعاتی در مورد کاپادوکیه وجود دارد که با جو خود شبیه یک سیاره متفاوت است که در هر فصل زیبایی های متفاوتی را ارائه می دهد.

حقایق جالب در مورد کاپادوکیه

طبق افسانه ها، غول های وحشتناکی زندگی می کردند که سرشان آسمان را در کاپادوکیه، سرزمین افسانه ها لمس می کرد. مردم از این غول ها بسیار می ترسیدند و نمی توانستند بیرون بروند. آنها دور هم جمع می شدند و دعا می کردند که غول ها به آنها آسیبی نرسانند. با وجود این، غول ها هر از گاهی عصبانی می شدند و از بالای کوه ها به سمت مردم گلوله های آتش پرتاب می کردند.

روزی راه سلطان دیار پریان به سرزمین افسانه ها افتاد. آنقدر ناراحت بود که مردم از این غول‌ها چه رنجی می‌برند که می‌گفت باید همه پری‌ها را صدا کنیم و آتش کوه‌ها را خاموش کنیم تا غول‌ها به زیر زمین بروند. هزاران پری توانسته اند آتش کوه های خود را با تکه های یخ و برف خاموش کنند.

غول ها از این اتفاق ترسیدند و هزار طبقه پایین رفتند و پنهان شدند. در این رویداد، پریان و انسان ها دوستان صمیمی شدند و در حالی که مردم در خانه هایی که در صخره ها حک شده بودند زندگی می کردند، پری ها شروع به زندگی در اتاق های بالای صخره های تیز کردند.

ده تجربه جذاب در سفر به کاپادوکیه به غیر از بالن سواری

شهرهای کاپادوکیه

کسانی که به کاپادوکیه سفر می کنند می دانند؛ کاپادوکیه یک مکان خاص با نقاط مختلف از نظر مکان های دیدنی است. اما شاید تا به حال این اطلاعات را در مورد کاپادوکیه نشنیده باشید. اگر آماده هستید، اطلاعات شگفت انگیز کاپادوکیه را در اختیار شما قرار می دهیم. کاپادوکیه 300 کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل پنج شهر است. این شهرها عبارتند از نوسهیر، کایسری، کیرشیر، نیگده، آکسارای.

فیلم، مستند، سریال

از سال 1940 فیلم‌ها، مستندها و سریال‌های زیادی در این منطقه فیلمبرداری شده است. تعداد این تولیدات حدود 900 عدد است.

یک مسافر فرانسوی

در دهه 1800، یک مسافر فرانسوی در سراسر کاپادوکیه سفر کرد و با به تصویر کشیدن آنچه می دید سفرنامه ای ساخت. وقتی این سفرنامه منتشر شد فرانسوی ها او را مسخره کردند و گفتند که خواب می بیند. در حال حاضر آن کتاب پرفروش ترین کتاب کاپادوکیه در فرانسه است.

شهرهای زیرزمینی

اگرچه تنها 2 شهر زیرزمینی مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد، اما بیش از 200 شهر زیرزمینی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *