10 تجربه جذاب برای انجام در کاپادوکیه به غیر از تور بالن سواری

کاپادوکیه

تور بالن یعنی سفر به کاپادوکیه. به کاپادوکیه، سیب چشم آناتولی خوش آمدید، جایی که در هر مرحله شاهد یک ماجراجویی و هیجان کاملاً متفاوت خواهید بود، جایی که طبیعت و تاریخ تقریباً با تاریخ 60 میلیون ساله و زیبایی های جغرافیایی باشکوه آن ادغام شده است! در ادامه با تورکده همراه باشید تا به شما 10 کاری را که باید در کاپادوکیه انجام دهید و در عین حال شاهد تاریخ باشید را بگوییم ! البته این شامل تور بالن نمی شود…

کارهایی که باید در کاپادوکیه انجام دهید به جز تور بالن

فعالیت‌هایی که در زیر فهرست کرده‌ایم برای این است که نشان دهیم رفتن به کاپادوکیه فقط به معنای شرکت در تور بالن نیست. شما می توانید بالن سواری هم داشته باشید اما کاپادوکیه تنها تور بالن نیست.

اطلاعات جالب در مورد کاپادوکیه، سرزمین اسب های زیبا

1) کاوش در پارک ملی گورمه

اگر در کاپادوکیه هستید، پارک ملی گورمه یکی از اولین مکان هایی است که باید ببینید . دودکش های پری که از فوران آتشفشانی به وجود آمده اند، چشم انداز جالب پارک ملی گورمه را تشکیل می دهند که هر متر مربع آن مملو از معجزات طبیعی و بوی تاریخ است که در نتیجه فوران های آتشفشانی Erciyes در 60 میلیون سال پیش شروع به شکل گیری کرده است. همچنین از نظر معماری کلیساهای بیزانسی و تاریخ مذهبی یکی از مکان هایی است که باید ببینید. با توجه به خصوصیات عمومی منطقه، مردمی که در طول تاریخ در اینجا زندگی می کردند توانستند خود را از اثرات جنگ محافظت کنند و از اختیارات اداره مرکزی دور بمانند.

پارک ملی گورمه

مناسب ترین زمان برای استفاده بازدیدکنندگان از منطقه بین 15 مارس تا 15 نوامبر پیش بینی شده است. علاوه بر این، خطوط ردیابی در پارک ملی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند تا هم ویژگی‌های طبیعی و هم تاریخی منطقه از نزدیک احساس شود . در نهایت، فراموش نکنید که عکس های خود را به عنوان میراثی برای میراث تاریخ در پارک ملی گوزمه، که از سال 1985 در فهرست میراث جهانی قرار دارد، بگذارید!

2) بازدید از موزه فضای باز گورمه

طبق داستان ها، این موزه که توسط اسقف قیصری، سنت باسیل ، که جایگاه مهمی در تاریخ مسیحیت دارد، ساخته شده است، شامل صومعه ها، کلیساها و سالن های غذاخوری است که در صخره تراشیده شده اند. به محض ورود به داخل، بوی جادویی تاریخ شما را احاطه می کند و شاهدان جدیدی جمع می شوند. مطمئن باشید که با زیبایی های تاریخی زیادی روبرو خواهید شد که آنها را تحسین و شگفت زده خواهید کرد. در ورودی، صومعه راهبه ها  که یک ساختمان بزرگ 7 طبقه است به استقبال شما می آید . درست روبه‌روی موزه، صومعه راهبان، که یک سازه طبیعی نیز هست،  قرن‌هاست که پابرجاست. پس از آن، کلیساها، سالن‌های غذاخوری که در آن گذرگاه‌هایی با تونل‌های باریک ایجاد شده و دسترسی به آن‌ها فراهم می‌شود، با رمز و راز تمام در انتظار شما هستند.

موزه فضای باز گورمه

3) سرگردانی در تاکستان های پاشا

زیباترین دودکش های پری منطقه در اینجا قرار دارد. می توانید به داخل دودکش های پری بزرگ بروید و عکس های عالی بگیرید. می توانید در معدن سنگ که توسط مردم محلی پخته می شود پنکیک بخورید و به تورهای شترگردی بپیوندید. می‌توانید برای عزیزانتان سوغاتی بخرید و در ویو پوینت، کمی جلوتر ، می‌توانید دودکش‌های غول پیکر پری را از پشت بگیرید و عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید.

تاکستان های پاشا

4) رضایت بخشیدن به مناظر در گولودره

می‌توانید با دیدن مناظر شگفت‌انگیز به تنهایی با طبیعت همراه با صدای پرندگان در دره قدم بزنید و در هنگام غروب خورشید یک پیک نیک دلپذیر در دره داشته باشید . البته ما اکیدا توصیه می کنیم که در کنار کلیسا در دره توقف کنید. حتی اگر تمام راه را در دره گولو دره که در هر فصل زیبایی دارد ، پیاده روی کرده باشید ، متوجه نخواهید شد که زمان چگونه می گذرد.

گولودره

5) سفر به شهر زیرزمینی درینکویو

شهر در صخره ها حک شده… 8 طبقه در داخل صخره ها! شهر زیرزمینی درینکویو یکی از آثار هنری باشکوهی است که به دست انسان در کاپادوکیه ساخته شده است. مردمی که این مکان را ساخته اند با ساختن انبارهای غذا ، چاهک های تهویه، شراب سازی ها، کلیساها، صومعه ها ، چاه های آب، توالت ها و اتاق های ملاقات ، مناطق خود را گسترش دادند که به آنها اجازه می دهد برای مدت طولانی بدون بیرون رفتن زندگی کنند . در این شهرها که از اتاق‌های به هم پیوسته تشکیل شده‌اند، برخی از اتاق‌ها توسط تونل‌هایی به یکدیگر متصل می‌شوند که به اندازه کافی باریک هستند که تنها یک نفر می‌تواند از آن عبور کند. استوانه های سنگی بزرگی برای بستن تونل به دلایل ایمنی در ورودی و خروجی تونل ها وجود دارد.

شهر زیرزمینی درینکویو

6) یافتن صلح در دره کبوتر

همانطور که از نامش پیداست این نام را به این دلیل گرفته است که محل زندگی کبوترها است. حتی زمانی که شما فقط می نشینید و مناظر شگفت انگیز طبیعت را تماشا می کنید، قلب شما پر از احساسات ارزشمندی مانند شادی، آرامش و آزادی می کند. در حین تماشای مناظر می توانید به کبوترهایی که در طول دره پرواز می کنند و به سمت شما می آیند غذا بدهید و البته می توانید از مقابل آن درخت مهره چشم شیطان معروف عکس بگیرید.

دره کبوتر

7) گرفتن عکس های پانوراما از قلعه اوچیسار

اینجا بلندترین دودکش پری منطقه است . دقیقاً 180 متر… شما باید به قله بروید و کاپادوکیه را زیر پای خود تماشا کنید. در مقابل شما ، ارسیس و کوه حسن ، سرچشمه شکل گیری معماری کاپادوکیه ، شما را تماشا خواهند کرد. عکس هایی که با گنجاندن آنها در مناظر باشکوه می گیرید قبلاً جای خود را به عنوان خاطرات فراموش نشدنی در زندگی شما گرفته اند.

قلعه اوچیسار

8) پیاده روی در دره عشق

در اینجا شاهد جالب ترین صخره های کاپادوکیه خواهید بود. اینجا مکانی است که با سکوت شگفت انگیز و منظره زیبای خود مستقیماً روح انسان را جذب می کند. دره عشق با بادکنک هایی که از روی آن می گذرند، هزار و یک سایه قهوه ای . همانطور که از نامش پیداست، منتظر است تا شما را عاشق کند! اگر می خواهید بدانید این نام از کجا آمده است، به شما توصیه می کنم به صحبت های مردم محلی آنجا گوش کنید زیرا داستان شگفت انگیزی دارد.

دره عشق

9) تماشای غروب خورشید در نقطه غروب

این یکی از نقاط ضروری است که طلوع و غروب خورشید را می توان به خوبی تماشا کرد. طلوع خورشید در سپیده دم همراه با بالن ها منظره ای باشکوه را به نمایش می گذارد. خورشید با ابرها می رقصد. عصر بعد از آفتاب خداحافظی می کنید. این یک منظره منحصر به فرد، یک ساختمان باشکوه و قطعا لحظه ای است که باید به یاد بیاورید.

تماشای غروب خورشید در نقطه غروب

10) چشیدن شراب کوکاباغ

اگر در کاپادوکیه هستید، راهی پیدا کنید و به اینجا بروید. وارد شراب‌خانه‌ها شوید و در آنجا بوی آن تاریخ را بچشید، به گفتگوی بی‌نظیر حسن بیگ بپیوندید. مهمان نوازی را به طور کامل تجربه خواهید کرد و قطعا از رفتن پشیمان نخواهید شد. ارزش امتحان کردن را دارد!
چشیدن شراب کوکاباغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *