کوه نمرود کجاست؟ میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو

اگر از سفرهای فرهنگی لذت می برید و به تاریخ علاقه مند هستید، پس نمرود که در آن می توانید با میراث فرهنگی سرزمین های جنوب شرقی آناتولی آشنا شوید برای شما مناسب است. نمرود که در کهتا واقع شده به عنوان مرکز مقدس تراس شرقی لقب گرفته است. نمرود، حران، که میزبان قدیمی ترین دانشگاه جهان است، و اورفا با فضای اصیل خود این فرصت را به شما می دهد که تعطیلات دلپذیری را داشته باشید که هر ثانیه آن پر از جذابیت است.

سفری کوچک به سرزمین خدایان

نمرود در 43 کیلومتری منطقه کاهتا آدییامان واقع شده است و به کوه خدایان معروف است. نمرود که در فهرست میراث فرهنگی جهانی قرار دارد، از مهم ترین ویرانه های دوره هلنیستی به شمار می رود. آنتیوخوس اول که به عنوان یک پادشاه ایده آلیست و کمی دیوانه شناخته می شد،  مجسمه هایی به ارتفاع 8 تا 10 متر در قله نمرود که 2150 متر ارتفاع دارد، ساخته بود تا احترام خود را به خدایان و اجداد خود نشان دهد. این قله که یکی از نمادین ترین تصاویر ترکیه را می سازد طبق گفته ها مقبره آنتیوخوس را در زیر گوردخمه 50 متری که توسط انسان ساخته شده است در خود جای داده است، هرچند که این مقبره هرگز پیدا نشده است. کاملترین مجسمه ها را در تراس شرقی می توانید ببینید. نماد شیر و عقاب و خدایان یونانی و ایرانی جز مجسمه ها است. در تراس غربی تنها سرهای مجسمه ها حفظ شده اند. این کوه پر از مجسمه های بزرگ است که قرار گرفتن آنها در کنار هم شکوهی دیدنی به کوه بخشیده است. از عجایب مجسمه ها تکنولوژی خاص و پیشرفته به کار رفته در ساهت آنها را می توان نام برد. اگر زمان کوتاهی برای سفر دارید و نزدیک ترین منطقه به شما شرق ترکیه هست، بازدید از این منطقه را از دست ندهید چرا که پایتخت تابستانی فرمانروایان کوماگنه منتظر بازدید شما هست.

نمرود، جایی که ویرانه های تاریخی در آن قرار دارد، یکی از مناطق ایده آل برای تماشای طلوع یا غروب خورشید به حساب می آید. منطقه ای که در آن آب و هوای قاره ای غالب است، در این زمان می تواند بسیار سرد باشد. توصیه می کنیم لباس های ضخیم به همراه داشته باشید تا بتوانید از منظره ای باشکوه لذت ببرید. با توجه به جاده های ناهموار نمرود و خرابه های فراوانی که باید از آن بازدید کنید، انتخاب یک کفش ورزشی راحت که برای طبیعت گردی طراحی شده است می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند. وقتی خسته شدید می توانید از منظره تراس غربی لذت ببرید و با آنتیوخوس اول در کنار مجسمه های خدایان و الهه ها عکس بگیرید.

هنگامی که میتریدات یکم در سال 64 قبل از میلاد درگذشت، پسرش آنتیوخوس اول پادشاهی را به دست گرفت و استقلال پادشاهی کوچک خود را بیشتر کرد و با روم و اشکانیان قراردادهایی امضا کرد. این اقداماتی بود که باعث شد آنتیوخوس فکر کند که کوماگنه (و خودش) مهمتر از آنچه که واقعاً بودند هستند و در نهایت منجر به سقوط او شد و رومیان در 38 قبل از میلاد او را خلع کردند.

هوای اصیل حران

پس از رسیدن به آدیامان، توقف در حران یکی از بهترین ایده ها است. می توانید از سد آتاتورک که بزرگترین پروژه GAP محسوب می شود و سرنوشت منطقه را تغییر داده است دیدن کنید و با نوشیدن چای در تراس آن با منظره ای باشکوه به آرامش برسید. شما می توانید از نزدیک حران را بشناسید، که قدیمی ترین دانشگاه جهان را در خود جای داده است و می توانید با دانشمندانی آشنا شوید که با فرهنگ غنی حران بزرگ شده اند. می توانید شاهد باشید که چگونه مسجد جامع که به نماد حران تبدیل شده است.

پاموکاله جاذبه دیدنی ترکیه

بدون شک حران فضای اصیل خود را مدیون خانه های گنبدی مخروطی شکل منحصر به فرد خود است. این خانه ها که به خنک بودن در تابستان و گرم بودن در زمستان معروف هستند، از مخلوط کردن خاک محلی با گلاب ساخته شده است. قلعه حران ، شهر شویپ و هان البارور از جمله مکان هایی هستند که در حین حضور در حران نباید بدون بازدید از آن ها بازگردید.

نمایی از اورفا، شهر پیامبران

اورفا که جایگاه مهمی برای تاریخ اسلام دارد، به لطف مطالعات باستان شناسی که تاریخ جهان را تغییر داد، ده ها مکان مختلف را برای دیدن ارائه می دهد. Göpeklitepe ، که قدمت آن به عصر سنگ صیقلی برمی‌گردد و به عنوان قدیمی‌ترین معبد روباز جهان شناخته می‌شود ، فرصتی برای تجدید دانش تاریخی خود به همراه مساجد حلیل الرحمن و رضوانیه، دریاچه بالیکلی، دریاچه عین الزلیها و هرتز این شهر که حاوی ارزش هایی است که برای جهان اسلام مقدس است، مانند مقام ابراهیم، به شما کمک می کند تا شدت معنوی را به طور کامل تجربه کنید. می‌توانید از «بدستن» و «گمروخان» نمونه‌های بسیاری از صنایع دستی سنتی را پیدا کرده و سوغاتی بخرید، توقف کنید و با شرکت در شب سنتی سیره، از غذاهای محلی و تفریحات آن نهایت لذت را ببرید.

زمان مناسب برای بازدید از این کوه از ابتدای اردیبهشت تا مهر است که برف مانع رسیدن شما به محل تراس تشییع جنازه که 600 متر بالاتر در مسیر سربالایی قرار دارد نشود.

آدیامان، کاهتا و مالاتیا نزدیکترین شهرها به کوه نمرود هستند. از بین این سه، کاهتا نزدیک‌ترین مکان است، اما آدیامان (86 کیلومتری کوه نمرود) بهترین اقامتگاه ها را دارد. اگر ماشین کرایه ای دارید، هر سه پایگاه مناسبی برای رفتن به کوه نمرود هستند. اگر می‌خواهید نزدیک‌تر باشید، روستای کوچک کارادوت درست در پای کوه قرار دارد و دارای مجموعه‌ای از مهمان‌خانه‌های کوچک است که همگی تورهای طلوع آفتاب و حمل‌ونقل به قله را ارائه می‌دهند.

در سال ۱۹۸۷، کوه نمرود را به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *