طرح جامع توسعه حرم دانیال در انتظار تامین اعتبار

نماینده مردم شوش در مجلس از عدم تامین اعتبار طرح جامع توسعه حرم حضرت دانیال خبر داد.

سید راضی نوری توضیح داد: با همه سختی‌ها و موانعی که از سوی سازمان میراث فرهنگی وجود داشت، نقشه طرح جامع توسعه حرم با 11 هزار متر زیربنا آماده شد و فاز اول آن در 3000 متر آغاز شد؛ فاز اول مربوط به قسمت‌های شمالی و جنوبی ضریح است که ادامه کار با مشکل تامین اعتبار مواجه شده اما پیمانکار با هزینه شخصی خود، ادامه کار را انجام می‌دهد. او ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه استان، مبلغی بالغ بر4 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته که امیدواریم به زودی اختصاص داده شود، با صحبت‌هایی که با مدیرکل برنامه‌ریزی استان داشتیم، قول داده‌اند که تامین اعتبار این پروژه صورت گیرد.

نماینده شوش درباره بافت تاریخی محوطه شوش هم گفت: مرمت بافت تاریخی برعهده میراث فرهنگی است؛ بخشی از مراحل مرمت انجام شده اما متاسفانه کامل نیست، امیدواریم سازمان میراث فرهنگی هزینه کند تا بافت تاریخی این مکان آسیب نبیند. به خصوص در بخش ضریح یا آرامگاه که میراث باید نسبت به مرمت آن اقدام کند.

ایشان اضافه کرد: انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی، هزینه بیشتری در این رابطه انجام دهد؛ هرچند مرمت‌هایی انجام شده اما اگر با همین روند پیش رود، می‌تواند در آینده خطرآفرین باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *