افزایش ورود گردشگران خارجی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: یک میلیون و 200هزار گردشگر خارجی در سال گذشته به تهران سفر کردند که در صورت ایجاد زیرساخت های مناسب این رقم امسال 15درصد رشد خواهد داشت.

علی رفیعی افزود: میزان گردشگر خارجی از آثار فرهنگی و هنری پایتخت در سال 94 نسبت به سال قبلش 12 درصد رشد داشت که امیدواریم با زیر ساخت های جدید در این حوزه، میزان مسافران را در سال 95 افزایش دهیم.
وی به انعقاد تفاهم نامه تبادل گردشگر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی میان کشور های ایران و روسیه خبرداد و گفت: این تفاهم نامه میان هیات عامل این دو کشور بسته شده که در این خصوص ویزا و روادید اقامتی برای گردشگران به راحتی واگذار شود.
رفیعی همچنین در خصوص تسهیلات مورد نیاز گردشگران در بخش صدور ویزا و ایجاد امکانات اقامتی برای گردشگران خارجی گفت: با افزایش اعتبار ویزای های فرودگاهی از 15 روز به سه ماه، شاهد حضور بیشتر گردشگران از طریق حمل و نقل هوایی باشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: همکاری هایی میان فرودگاه امام خمینی(ره)، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی انجام شده که امیدواریم صدور ویزای گردشگران خارجی به کشورمان با سرعت بیشتری انجام شود.
رفیعی گفت: در کمیته شورای امنیت ملی و با همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی امینت و تردد کافی برای حضور گردشگران در پایتخت فراهم شده است.
به گفته وی در آینده ای نه چندان دور کلانتری ویژه گردشگران خارجی تشکیل خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران همچنین لغو پروازهایی به مقصد ترکیه اشاره کرد و افزود: به دلیل وقایع اخیر این کشور و تا عادی شدن شرایط اقامتی هر گونه سفر به تریکه لغو شده و دفاتر مسافرتی باید به صورت کامل پول دریافتی از مسافران را بازگردانند.
وی گفت: در این خصوص هفته آینده نشست های فوق العاده ای با مسئولان وزارت امور خارجه برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *