دمای بی سابقه قشم

با شروع تابستان قشم دمای 47 درجه سانتی گراد را تجربه کرد.به دلیل وزش باد از سوی خشکی به دریا رطوبت هوا نیز به شدت کاهش یافته و به یک درصد رسیده است .شرایط یاد شده با توجه به نزدیک بودن ایستگاه هواشناسی قشم به آب های خلیج فارس امری کم سابقه تلقی می شود و در طول سالهای گذشته کمتر شاهد بروز اینچنین شرایطی هستیم.

با شروع تابستان قشم دمای 47 درجه سانتی گراد را تجربه کرد.به دلیل وزش باد از سوی خشکی به دریا رطوبت هوا نیز به شدت کاهش یافته و به یک درصد رسیده است .شرایط یاد شده با توجه به نزدیک بودن ایستگاه هواشناسی قشم به آب های خلیج فارس امری کم سابقه تلقی می شود و در طول سالهای گذشته کمتر شاهد بروز اینچنین شرایطی هستیم.
متوسط رطوبت هوا در تابستان های گرم جزیره ی قشم ۵۰ درصد و حداقل به ۳۰ درصد می رسد و در طول سال کمتر از چند روز ممکن است رطوبت هوا به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد.
۱۲ خرداد سال 94 مردم قشم رطوبت صفر درصد و دمای هوای ۴۹ درجه سانتی گراد بالای صفر را تجربه کردند که این دما در مدت ۲۰ سال گذشته آن بی سابقه گزارش شده بود.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰ کیلومتری بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *