بمبئی و لحظات صلح آمیز

با تمام ظاهر شلوغ و پر هرج و مرجی که بمبئی دارد، لحظات صلح آمیز هم به وفور یافت می شود. بر روی شن های ساحل chowptty  می توان با یک پاکت bhelpuri از تنقلات هندی در دست قدم بزنی در همان حوالی ( مانی بهاوان) جایی است که زمانی محل زندگی مهاتما گاندی بود. در بازارهای بمبئی لازم است روحیه چانه زنی برای خرید را حفظ کرد حتی ادویه جات، ترشی جات و یا سوغاتی. بهتر است یک تور با راهنما را برای خرید دیدار از منطقه dharavi اجاره کنید. این جایی است که فیلم میلیونر زاغه نشین را ساختند و جایزه اسکار گرفت. با یک نگاه اجمالی در می یابی که زندگی فقیرانه در این منطقه 1 میلیون نفری چه ویژگی هایی دارد!
شهر بمبئی هرگز نمیخوابد. از راننده ریکشای بی نام تا ( آیشواریارای) ستاره افسانه ای بالیود همه را می پذیرند. ماه های دسامبر تا فوریه بهترین زمان سفر به بمبئی است. اگر به دنبال جشنواره های رنگارنگ بمبئی هستید در ماه های مارس جشنواره holi، در نوامبر جشنواره diwali، در آگوست جشنواره janmasht ami ، و در سپتامبر جشنواره ganesh chaturthi، برایتان جالب خواهد بود.

هند

به بمبئی که رسیدی بهتر است چند کلمه هندی را به خاطر داشته باشی! مثل بله haa  نه nahi  و اوکی  chale ga و اگر ریشکا سوار می شوید حتما به متر سنج توجه کنی و هیچ وقت پول را اول نپردازی مگر آن که مقصدت فرودگاه باشد. نوت کراکر nutcracker کافه رستوران کوچکی در جنوب بمبئی است که معماری داخلی و صبحانه آن تحسین ات را بر می انگیزد. هر چند 20 تا 25 صندلی بیشتر ندارد و اگر بخت یارت باشد محلی برای نشستن پیدا خواهی کرد و یک صبحانه بی نشیر را از دست نخواهی داد. از دیر کافه رستوران های قدیمی بمبئی کافه لئوپارد است که حالا به دلیل حملات تروریستی سال 2008 در بمبئی شهرت پیدا کرده و در دیواره های آن جای گلوله ها را باقی بگذراند. غذای ارزان و با کیفیت این کافه رستوران را نیز حتما امتحان کنید. دروازه هند، محلی محلی نمادینی در بمبئی است که کسی بازدید از آن را از قلم نمی اندازد. این سازه در سال 1924 ساخته شد و چشم انداز بنداز بندر را دارد و در واقع نمادی است که آخرین گروه از سربازان انگلیسی در سال 1948 این مستعمره را ترک گفتند. اگر بخواهید جایی که نبض شهر در آن می تپد را ببینید به منطقه کلوآبا colaba بروید. جایی که فضای سنتی و معماری به جا مانده از دوران استعمار چشم نواز است و در آن جا زندگی خستگی ناپذیر مردمان شهر موج می زند. یکی از مکان هایی که در بمبئی ارزش دیدن دارد بزرگترین ایستگاه راه آهن شهر با نام chhatrapati shivaji terminus است که ساختمان آن در زمره میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این ایستگاه در شب می درخشد و فرصت عالی برای تصویرگران در اختیار می گذارد. تنها از این ایستگاه و راه آهن حومه هندوستان سالانه 2.2 میلیارد نفر جابجا  می شوند! برای درک ازدحام این ایستگاه کافی است به یاد داشته باشی که جمعیت جهان 6.5 میلیارد نفر است!
Zenkov که به رنگ زرد است و تنها کلیسای چوبی جهان است که بدون استفاده از هیچ میخی ساخته شده است. این کلیسای منحصر به فرد در پارکی زیبا و فرحبخش به نام panfilov اتراق گاه خانواده های قزاق و گردشگران خارجی است.
کلیسای جامع پس از انقلاب کبیر اکتبر شوروی به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت، اما در سال 1990 دوباره به عنوان کلیسای جامع ارتدوکس روسیه بازسازی شد. در زلزله ویرانگر 1911 این تنها ساختمان سالم مانده شهر بود که به اعتقاد بسیاری از معجزات خداوند بوده است. نمای داخلی نیز به استادی نمای بیرونی تزیین شده است. گردشگران برای ورود به کلیسای لازم تا به آداب و رسوم کلیسا احترام بگذارند. دریاچه بزرگ آلماتی هستند. این دریاچه که 25 کیلومتر از خیابان الفارابی فاصله دارد به شدت مورد علاقه طبیعت دوستان است و در زمستان یخ می زند و زیبایی دو چندانی به طبیعت اطراف می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *