تمهیداتی برای مراقبت از گذرنامه

گذر نامه خود را گم کرده اید؟
بهتر است تمهیداتی را برای محافظت از گذرنامه مد نظر داشته باشید تا احیانا هنگام مفقود شدن آن تعطیلاتتان خراب نشود.
گذرنامه یک سند ضروری است، که برای تمام سفر های خارج از کشور، مورد نیاز است. از این رو انجام مجموعه اقدامات احتیاطی قبل از مسافرت، باعث می شود در طول سفر خاطری جمع و احساسی خالی از ترس از دست دادن و یا به سرقت رفتن گذرنامه خود را داشته باشید.
چند توصیه برای تضمین گذرنامه 
قبل از رفتن به خارج از کشور، لطفا از صفحه شناسایی گذرنامه خود کپی تهیه نمایید و آن را از طریق شبکه های اجتماعی، تلفن همراه با بستگان خود این تصویر را به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید یک کپی از آن را در سفر به همراه داشته باشید و آن را جایی جدا از گذرنامه حفظ کنید. اسکن مدارک و ارسال آن ها به حساب ایمیل خود و یا در گوشی هوشمند خود بفرستید. به این ترتیب، شما می توانید گذرنامه تان را در هر زمان بدون در نظر گرفتن جایی که شما هستید در دسترس داشته باشید. شما همچنین می توانید عکس آن را حداقل به مدت شش ماه، در اندازه 3.5*4.5 سانتی متر به صورت رنگی همراه داشته باشید. در صورت امکان با خود یک نسخه کپی از شناسنامه یا هر سند دیگری که ملیت شما را اثبات می کند، نزد خود نگه دارید. در طول اقامت خود درخارج از کشور، این مهم است که مراقب باشید. باید تحت هیچ شرایطی گذرنامه خود را در اتاق خالی ترک نکنید و در معرض دید سارقان قرار ندهید.
خیلی عاقلانه تر خواهد بود، که آن را در گاو صندوق یا در دیگر محیط های امن کنار اشیای با ارزش خود مانند طلا، پول و سایر وسایل گرانقیمت خود قرار دهید. توصیه دیگر اینکه، گذرنامه خود را به همراه پولهاتیان در کیف پولتان یکجا نگذارید. لوازم جانبی سفر که برای این گونه موارد تعبیه شده اند مانند کیف های کمری که در آن را به راحتی پنهان می کنند، استفاده کنید.این کیف ها ضد آب هستندو در حالی که شما شنا هم کنید وسایل داخلشان را کاملا خشک نگه می دارند.
گذرنامه ام را قبل از سفر گم کرده ام؟
از دست دادن گذرنامه قبل از خروج می تواند، سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد، چرا که شما برای خروج از مرزها نیاز به مدارک دارید.
در صورت سرقت
شما، باید سرقت صورت گرفته را به پلیس و یا نزدیک ترین زاندارمری محل اقامت خود گزارش دهید. شما، باید نشانی و دو قطعه عکس که در گذرنامه تان استفاده شده است را به مسول رسیدگی ارجاع دهید تا ثابت کند واقعا سرقت صورت گرفته است.
در صورت گم کردن
اگر شما گذرنامه خود را گم کرده اید، باید گزارشی مبنی بر این که ان را در کجا و به چه صورت از دست داده اید به شهرداری و یا هر سازمان ذی ربطی دیگر بستگی به شهر محل زندگیتان دارد ارجاع دهید. شما باید تعهد اثبات شهروندی خود را با ارایه کارت شناسایی مورد قبول حاکمیت و شناسنامه خود را برای اثبات ملیتتان ضمیمه کنید.

از دست دادن گذرنامه در طول سفر: اقدامات لازم جهت باز یافتن آن
به محض اینکه گزارش خود مبنی بر ارایه مدارک را به کنسولگری کشور خود، در کشور محل اقامتتان ارائه دادید کنسولگری اقدامات لازم را به منظور صدور مجدد آن انجام می دهد. اگر لازم باشد کنسولگری برای شما گذرنامه ای به منظور بازگشت تهیه می کند و حتی می تواند گذرنامه اضطراری صادر کند اگر هنوز باید به کشور دیگری سفر خود را ادامه دهید.
سخن آخر 
برای صرفه جویی در زمان و طی مراحل اغلب خسته کننده برای یافتن گذرنامه گم شده یا دزدیده شده است که برخی از قوانین اساسی را که در این گزارش به آن ها اشاره شد را انجام دهید. در صورت سرقت آن را به سرعت آن را به سرعت به سرعت به پلیس اطلاع دهید و از کمک گرفتن از کنسولگری کشور خود دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *